Ugrás a fő tartalomra

Múlt & Jövő - Összegzés (7)

Hű, de hamar elszaladt ez a július. Nem gondoltam volna. Volt viszont igazi nyár! Meg aztán nagy vihar is, de ami a legjobb, hogy volt sok időm olvasni, olyannyira, hogy ismét rekordot döntöttem, de az előző hónappal ellentétben most nem negatív rekor dőlt, hanem pozitív. 

Ennek azért nagyban az volt az oka, hogy szabadságon voltam, ráadásul a 40 fokban az embernek még mozogni sincs kedve, csak addig, amíg elkúszik a medencéhez négykézláb, hogy valami enyhülést keressen magának klíma híján a szintén melegecske vízben. Ezen kívül csak annyi mozgás ment, hogy lapoztam az épp aktuális könyvemben, vagy megnyomtam a lapozó gombot a kindle-n. Ennek az eredménye a 16 elolvasott könyv. Na jó, csak 15 és 3/4, mert a függőben lévő egy könyvet még nem olvastam ki, de a mai nap folyamán még be akarom fejezni.

A sort július elején a Ghost Bird sorozat első részével kezdtem és ez is nagyban okolható az elolvasott mennyiségért, mert annyira jó volt, hogy rögtön folytatnom is kellett és be is kebeleztem az első 6 részt, ami azért igencsak megdobta a végső számot. Normál esetben egész hónap alatt olvasok összesen 6 könyvet, és örülök, ha egyáltalán elérem ezt a mennyiséget. Mindegy. Szóval elolvastam 6 részt. Persze nem egymás után, hanem hagytam a részek között szünetet, bár be kell valljam, baromi nehéz volt.

A másik jó hír, hogy 1 kivétellel elolvastam az összes előre eltervezett olvasmányomat. A kivétel a The Knife of Never Letting Go lett. Belekezdtem, megpróbáltam, de viszonylag hamar rájöttem, hogy ezt el kell napolni, mert, ha erőltetem, annak nem lesz semmi jó vége. Egyszerűen kényszerítenem kellett magamat az olvasására, így letettem és választottam helyette mást.

Elolvastam végre a Facade című Nyrae Dawn regényt, de bevallom, nekem az előző rész jobban tetszett. Nem volt benne semmi extra, kicsit tucattörténet volt, de egyszeri olvasásnak elment.

Ezután jött A hűséges, a Divergent trilógia befejező része, amit kimondhatatlanul untam és argh... Semmi bajom nem volt a végével, szerintem tök jó megoldás volt, még ha szomorú is, végül is erről szól a disztópia, de a többi.... Minden egyes oldal kínlódás volt.

Ezután a Black Irist vettem kézbe, és hatalmas meglepetés ért. Egy olyan felkavaró művet kaptam, amire tényleg nem számítottam. Csak egy kis sima new adult regény vártam, de ez totál több volt annál. Még mindig nem tudom értelmesen elmagyarázni, hogy milyen. Beteg, kicsavart, csodás.

A Gorilla Mindset c. könyvet nem is tudom, hol láttam meg, de felkeltette az érdeklődésemet. Kíváncsi voltam, hogy ez a kimondottan pasiknak szóló self-help könyv mennyivel ad többet, mint egy átlagos önsegítő olvasmány. Hát, azt kell mondjam, nem sokkal, viszont a férfi mentalitás sugárzott belőle bőven. A lényegét össze lehetne foglalni abban, hogy a pasik álljanak a tükör elé, és mondogassák maguknak, hogy mennyire jók és ez felturbózza az életüket.

Miután a Gorilla Mindset néhány javaslatát kipróbáltam és kiröhögtem magam a tükör előtt (nyilvánvalóan azért nem működött a sok tanács, mert nincs bennem elég Y kromoszóma), előszedtem Az útvesztő című könyvet, mert meg akartam végre nézni a filmet, ami már egy ideje a polcomon csücsül dvd formátumban, de előtte mindenképpen a könyvvel akartam megismerkedni.
A könyv nagyon bejött (a film már kevésbé), pillanatok alatt ledaráltam, szinte megállás nélkül olvastam éjt nappallá téve, hogy ezzel az elcsépel szófordulattal éljek.

Ebben a hónapban megvolt az első hivatalosan is tiszta felnőtt romantikus könyvem, bár szerintem ez még simán elment volna new adultnak is. Mindegy. Különlegessége, hogy audiobookban hallgattam meg Lori Foster No Limits című regényét. Volt benne sok jó pasi, egy pszichopata expasi, meg egy titokzatos fenyegető, így még izgalomnak sem volt híján. Ráadásul egészen a szívemhez nőtt a bagázs, úgyhogy várható a folytatás olvasása vagy hallgatása is valamikor a közeljövőben.

Hirtelen felindulásból előszedtem a Hot Girl sorozat 3. részét, a Recklesst Cecily von Ziegesar tollából. Az ő könyvei ilyen egydélutános olvasmányok, most is ezt a funkciót töltötte be és annak tökéletesen megfelelt. Annyira már nem sodort magával, mint 7 évvel ezelőtt, amikor elkezdtem a sorozatot, de még így is szórakoztató volt olvasni a sok ármánykodást meg kavarást.

Ezt követően kicsit talán komolyabb vizekre eveztem a ya műfaján belül maradva, és nekiálltam a Girl Underwater-nek, ami egy katasztrófa regény - féleség. Én egy kicsit több túlélést és kevesebb vergődést vártam volna, de egynek így is elment.

Aztán, ha már így rákattantam az audiobookokra, akkor gyorsan meghallgattam a Breakable-t is Tammara Webbertől, aminek különlegessége, hogy az írónő fia olvasta fel a történetet és tök jó volt, tényleg olyan volt, mintha Lucas beszélt volna.

A hónap során kicsit túladagoltam magam a cukisággal és a sok könnyed regénnyel, így szinte sóvárogtam valami komolyabb hangvételű olvasmány után, ezért esett a választásom Cathy Glass Damaged regényére. Ez az, amit még a mai napon szeretnék befejezni, aztán majd meglátjuk, hogy sikerül - e, mert bármennyire is gördülékeny a stílusa, a téma elég megterhelő, ezért nem tudok vele annyira gyorsan haladni. Ez a regény várólista csökkentős is, ami külön jó, mert abban is egy kicsit elmaradtam, leült a kezdeti lelkesedés...

Egy bajom van csak, hogy friss megjelenést nem olvastam ebben a hónapban, így ismét megszegtem az Absztrakttal kötött megállapodásomat. Majd jövő hónapban jobban igyekszem.

Augusztusra pedig az alábbi könyveket tervezem:

Megnéztem valamelyik nap az American Sniper (Amerikai mesterlövész) című filmet Bradley Cooper főszereplésével, de eléggé érezhető rajta Hollywood hatása, így úgy döntöttem, elolvasom a könyvet is, hátha, akkor tisztább lesz a kép, meg így talán kiderül miért támadják annyian.

Ezen kívül még tervbe vettem C.L. Stone Ghost Bird sorozatának 7 részét, ami a House of Korba címre hallgat, de ha nagyon belelendülök, lehet, hogy a nyolcadikat is ledarálom, majd meglátjuk. A 7. rész, azonban tuti, hogy sorra kerül.


Szeretném Jasinda Wilder Falling into You sorozatának 2.részét a Falling into Us-t is olvasni, ráadásul várólista csökkentős is.

A hónap túlélős regénye a The Raft lesz, S. A. Bodeen regénye. Mostanában nagyon rákattantam ezekre.


Majd, nyári regényként szeretném elolvasni a viszonylag új Morgan Matson könyvét, a Since You've Been Gone-t. Nagyon kíváncsi vagyok lesz - e olyan jó, mint az előző két műve.

Az új megjelenés pedig nagy valószínűség szerint Jamie McGuire Something Beautiful lesz, ami America és Shepley története, továbbá a Beautiful sorozat 3. része.


És mivel ez elvileg újraolvasós hónapunk is Absztrakttal, szeretném sorra venni újra az Lélegezz trilógia harmadik részét, az Out of Breath-t (Boldogító lélegzet) Rebecca Donovantől, mert azt még csak egyszer olvastam, a másik két résszel ellentétben, ráadásul ez a kedvencem a három rész közül.

Mivel van még 1 hét szabim, meg ott az augusztus 20-i hosszú hétvége, így talán nem vállaltam túl magam ezzel a 7 könyvvel. Ti is használjátok ki az augusztust, a jövő hét végére megint kánikulát mond, talán idén utoljára.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)