Ugrás a fő tartalomra

A hét halálos bűn könyvekbe burkolva

Az egyik külföldi booktubertől importáltam az ötletet. Nagyon megtetszett, így eldöntöttem, hogy én is megcsinálom ezt a kis könyves játékot.
Lássuk, mi a hét főbűn a könyvek nyelvére lefordítva.


KAPZSISÁG — Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább?
Ez nehéz kérdés, igencsak végig kellett néznem a könyvespolcomat, mire rátaláltam Szencsák Júlia Számmisztika című könyvére, amihez egy közértben történt vásárlás során jutottam kb. 250 forintért. A legdrágább megint csak jó kérdés. Vagy a Breaking Dawn keménykötésű verziója, amit rögtön megjelenésekor rendeltem és baromi drága volt, vagy Murakamitól A kurblimadár krónikája 1-3, ami, ha jól emlékszem olyan 7500 ft-ba került.

HARAG — Melyik szerzővel állsz utálom/szeretem viszonyban?
Talán Rebecca Donovannel. Szeretem az Elakadó lélegzetet és a folytatásait, de az írónő egyben ki is készített vele, néha nagyon utáltam azért, amit tett a szereplőivel.

FALÁNKSÁG —  Melyik könyvet faltad örömmel újra és újra minden megbánás nélkül?
Itt egyértelmű volt, hogy A burok lesz a felelet erre a kérdésre. Iszonyat sokszor olvastam, magyarul, angolul, hallgattam hangoskönyvben, szóval amilyen formában csak lehetett, újra belemerültem a Meyer által teremtett világba. A jövőben sem tervezek ezen változtatni, biztos, hogy fogom még olvasni.

LUSTASÁG — Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag? 
Szánom - bánom, de ez Luca di Fulvio A lány, aki megérintette az eget c. regénye. Iszonyat vastag, ráadásul történelmi jellegű, úgyhogy szemezünk egymással, de egyelőre nem visz rá a lélek, hogy nekikezdjek, még akkor sem ha a szerző másik könyvéhez kellemes emlékek kötnek.

BÜSZKESÉG— Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál, ha  nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?
Nyilván valami klasszikus, ha már muszáj valamit mondanom. (mert ez olyan hülye szempont, de mindegy) És ha már klasszikus, akkor nálam Hugo: A nyomorultak vagy Keyes: Virágot Algernonnak, bár ez utóbbiról bármikor szívesen áradozom, mert nagyon szerettem. Az utóbbi időben jött a képbe Steinbeck is, akiről szintén szívesen futtatok eszmét, ha úgy esik.

BUJASÁG— Mely tulajdonságokat találod a legvonzóbbnak egy férfi/női karakterben? 
Nálam már nyert ügye van a pasinak, ha köze van a zenéhez, és szép kék szemekkel rendelkezik, Tudom, felszínesnek tűnhetek, de annak sem látom értelmét, hogy felsoroljak húsz tök sablon jelzőt, mint pl, kedves megértő stb. Legyen belevaló, rendelkezzen jó és esetleg szarkasztikus humorral, védje meg szeretteit és ha zenész is ezek mellé, akkor végem :)
A női karakterek meg akkor jók, ha talpraesettek, okosak, nem hisztiznek, koruknak megfelelően viselkednek, és a humor az ő esetükben  sem árt.

IRIGYSÉG— Mely könyveket szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba? 
Bármelyik Ellen Hopkins könyvnek örülnék.

Aki kedvet érez, hogy megnevezze a saját bűneit, ne fogja vissza magát. Sőt, ha megcsináltátok és elkülditek nekem a kész bejegyzés linkjét, kiteszem ide.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)