Ugrás a fő tartalomra

Legjobban várt megjelenések 2018.

Gyönyörűen elterveztem jó előre decemberre, hogy milyen posztok fognak felkerülni és mikor. Még a naptárba is beleírogattam, hogy tudjam követni. A hónap közepéig tökéletesen működött a rendszer, aztán 22-e körül teljesen megbicsaklott és azóta összedőlt. Megcsúsztam a bejegyzésekkel, mert semmi kedvem nem volt a bloggal foglalkozni, mióta itthon vagyok szabadságon. Még ránézni sem volt kedvem. Ma volt először olyan érzésem, hogy jó lenne feltenni valamit az elmaradt posztok közül. Könyvértékelést már nem szeretnék idén, illetve nem fér bele, mert azt sem szeretném, ha az év utolsó napjaiban túlzsúfolt lenne a dolog. Így az értékelések kiestek, maradtak az év végi összesítős, jövőre kitekintős posztok. Ezért esett a választás a jövőre várós könyvekre.


Akik régebb óta követnek, tudják, hogy ez nálam most már hagyomány. Igyekszem összegyűjteni azokat a regényeket, amiket mindenképpen olvasni szeretnék a jövő évben, és alig várom, hogy a kezembe kaparinthassam őket.
2018-ban majdnem annyi jelöltem lesz, mint idén, egyrészt azért, mert kissé visszafogtam magam az új megjelenéseket illetően, illetve a várt könyveim közül nagyon soknak teljesen bizonytalan a megjelenése sajnos.

Az idei várt megjelenések közül viszonylag sokat elolvastam, már azok közül, amik végül megjelentek. Nem tudom, mi ez az új tendencia egyébként, hogy állandóan csúsznak a könyvek eredeti megjelenései.... De lehet, hogy csak épp azokkal találkozom, amik csúsznak, az összes többi rendben, előre meghatározott időre megjelenik, én meg kifogom az össze kivételt. De az is lehet, hogy a goodreads kezd megbízhatatlan lenni.

Összesen 11 könyv volt az idei listán, amiből sikeresen megjelent 6. Ebből a hatból sikerült négyet elolvasnom, ami százalékra pont annyi, mint a 2016-os évben, 66%. Ez egész jó arány, legalábbis ezzel nyugtatom magam, nem mintha bármi múlna ezen...


2018-ban 13 regény kerül erre a képzeletbeli listára, de ezekből megint van, aminek még igen bizonytalan a megjelenése, ezért őket a végén külön fogom listázni.

J.R.Ward: Blood Fury (Black Dagger Legacy #3) Mivel is indíthatnám az újévet, mint Warddal. Igaz, ezzel a sorozattal el vagyok csúszva, még csak az első részt olvastam, de ettől nem várom kevésbé.
megjelenés: január 9.

Jojo Moyes: Still Me (Me Before You #3) Ugyan, a második rész elolvasása után azt mondtam, nem valószínű, hogy sort kerítek a harmadik részre, de rájöttem, hogy megérdemel egy esélyt, hátha kapunk egy normális lezárást Lou történetére a borzalmas második rész után. Remélem, most sikerül egy olyan párost összehozni, akiknek a kémiája legalább létezik, bár még mindig hiszem, hogy az első részt nem fogja tudni felülmúlni több szempontból sem.
megjelenés: január 30.

Briana Pacheco: Brighter Than the Sun (Cosmic Love #2)  Imádtam az első részt, és nagyon megörültem, mikor kiderült, hogy Mac is megkapja a maga könyvét. Nagyon - nagyon várom és csak remélni tudom, hogy lesz olyan jó, mint Phoenix és Luna sztorija. A megjelenés azonban némi kétkedésre ad okot, tekintve, hogy még nincs borító sem. Bár az írónő azt állította, hogy már elkészült a könyvvel.
megjelenés: március 16.

Amie Kaufman & Jay Kristoff: Obsidio (The Illuminae Files #3) Az év legjobban várt megjelenése. Egyértelműen. Nagyon rég vártam ennyire könyvet, iszonyat kíváncsi vagyok már rá, miként is végződik az egész sztori. Várós, nagyon várós! (főleg, hogy eredetileg 2017-re volt ez is kiírva)
megjelenés: március 13.


J.R.Ward: The Thief (Black Dagger Brotherhood #16) Nehezen hiszem el, hogy már a 16. résznél tartunk. Egyébként még nem olvastam a The Chosen-t sem (nem vagyok oda a főszereplő párosért), de talán mire ez megjelenik, már sikerül túlesnem rajta, mert ez a páros viszont érdekel. De az is lehet, hogy megvárom a magyar megjelenést vele.
megjelenés: április 10.

Rebecca Donovan: Knowing You (Cursed #2) A mai napon szembesültem vele, hogy az írónő viszonylag csendben kiadott egy regényt nem egészen két héttel ezelőtt, amiről kiderült, hogy egy négy részes sorozat első része. Igaz, nem az, amire vártunk mi rajongók (legalábbis én), de legalább olvasnivaló. Persze azonnal elkezdtem, és egyértelmű, hogy kell a következő része is, ami már tavasszal érkezik, ha igazak a híresztelések. 
megjelenés: május 16.

Kelley Armstrong: Aftermath Szeretem az írónőt, de a fantasy regényei már nem mozgatnak meg. Ez viszont nem fantasy, ráadásul iskolai lövöldözéssel foglalkozik részben, ezért is érdekel nagyon. Kíváncsi leszek, hogy ebben a műfajban mit is alkot Armstrong.
megjelenés: május 22.

J.A. Redmerski: Everything Under The Sun Ez volt az egyik regény, aminek idén kellett volna megjelennie, de eltolták a megjelenést. Most már van ugyan pontos dátum, de inkább fenntartásokkal kezelem, minthogy megint csalódjak. Na, nem mintha addig nem lenne mit olvasnom az írónőtől.
megjelenés: augusztus 28. 

Victoria Scott: We Told Six Lies Azt hiszem, nem kell különösebb indokot mondanom, hogy miért várom az írónő új könyvét. Az utóbbi két regénye nagyon bejött, így ez is automatikusan ment a várólistára. Nincs még ugyan se borítója, se fülszövege, de ez nem akadály, és különben is , novemberig még van idő bőven.
megjelenés: november 6.

Stephen Wallenfels: Bad Call Fogalmam sincs, hogy ki az író, nem hallottam még róla, de megtetszett a fülszövege, amikor az egyik nagy kiadó katalógusát böngésztem. Szeretem az ilyen túlélős thrillereket, talán ez is jó lesz.
megjelenés: december 29.

Ezek lennének azok a könyvek, amik rendelkeznek konkrét megjelenési dátummal. Ezen kívül még van három, aminél csak remélni tudom, hogy 2018-ban kézbe foghatom valamilyen formában.

C.L.Stone: Love's Cruel Redemption (The Ghost Bird #12) Mivel egyre több az információ meg a cselekményszál a sorozatban, így egyre nagyobbak a szünetek a részek között. Ennek ellenére remélem, hogy kijön jövőre ez az egy rész.

C.L.Stone: Tempest (The Scarab Beetle #6) Az írónő másik sorozata, ami egy picit közelebb áll hozzám, így annál nagyobb szívfájdalmam, hogy idén, 2017-ben nem kaptunk új részt belőle, pedig idénre volt kiírva. Jó lenne, ha jövőre már érkezne az új rész, mert viszonylag függővéggel fejeződött be az ötödik könyv.

G.R.R. Martin: The Winds of Winter Úgy gondolom, hogy a Trónok harca rajongóknak nem kell különösebb kommentárt fűznöm ehhez. Martin bácsi elejtett egy olyan megjegyzést, hogy lehet, hogy lesz új könyv 2018-ban, talán kettő is. Nem gondolom, hogy ennek annyira lehet hinni, de mint tudjuk, a remény hal meg utoljára... A goodreads nem annyira optimista, mint én ( vagy inkább realistább nálam), ő 2020-ra teszi az új részt. Nagyon remélem, hogy nem neki lesz igaza.

Ezek hát azok a regények, amiket nagyon várok. Ezen kívül nem bánnám, ha mondjuk jönne jövőre új Ruta Sepety meg Jamie McGuire regény, sőt egy jó Rain Arlender történetnek is nagyon tudnék örülni, csak hogy a magyarokat se hagyjam ki a felsorolásból. De ezekről sajnos még annyi info sincs, mint a fent említett könyvek esetében. Sebaj, addig marad a várakozás...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr