Ugrás a fő tartalomra

2017-es kihívások és célok

Rájöttem, hogy nagyon szeretem megírni ezeket az összegzős posztokat, visszatekintéseket, mert segít átlátni, hogy mit is értem el év közben. Hiába látom lépésről lépésre, egészben mégiscsak jobban mutatnak az elért eredmények, még ha nem is olyan nagyok.

Idén a második összegzős posztom, amint a címből is kiderült, a kihívásos lesz. Először is áttekintem, hogy mit is sikerült teljesíteni a 2016-os challenge-ekből (megsúgom, nem sokat).



Kezdeném a goodreads challenge összegzésével. 65 könyvet tűztem ki célul, amit valahol november derekán sikerült is teljesíteni, úgyhogy mostanra majdnem 10 könyvvel túlteljesítettem magam. Ugyan a tavalyi számot nem sikerült túlszárnyalnom, de nem baj, nem is az volt a cél (és így, hogy túlteljesítettem magam, még nagyobb az öröm is)

Kitűztem még azt is célnak, hogy a to-read listám tagjait lecsökkentem 360-ra. Na mármost, jelen állás szerint 271 tagot számlál a polc ebben a szent pillanatban Nem kell hüledezni, ezt baromira nem csak olvasással értem el, hanem gyomlálással, ugyanis a nyáron erősen kiszelektáltam azokat a könyveket, amik már nem érdekelnek (nagyrészt ya-k), és ez igencsak megdobta a végeredményt.

Aztán jött a várólista csökkentés, amit a változatosság kedvéért most nem egy, hanem két könyvvel buktam el. Azonban ahogy az lenni szokott, ez cseppet sem szegte kedvem, de erről majd később.

Abstracttal már van egy hagyományunk, amikor is kijelölünk egymásnak könyveket elolvasásra. Nekem idén a Ugly Love és a Slammed, illetve a The Dream Thieves és a Bloodfever közül kellett egyet - egyet választanom. A Ugly Love lett az egyik, ami egy egészen kellemes new adult regénynek bizonyult, még ha nem is ájultam el tőle annyira, mint az előzetes vélemények alapján gondoltam, hogy el fogok. A másik két könyv közül nekiálltam a The Dream Thievesnek, és isten látja lelkem, megpróbáltam, még az első részt is elolvastam újra, hogy képben legyek, de nem ment. Az első 10% után rájöttem, hogy bármennyire erőltetem, nem fog menni, és azt hiszem nem is fogok már vele próbálkozni. Belenyugodtam, hogy nem nekem való.
Így ez a kihívás 50%-ban nyilvánítható teljesítettnek.

A másik hagyományunk fent nevezett hölgyeménnyel, a havi 1 új, és 1 régi regény elolvasása. A régit úgy kell érteni, hogy nem aktuális évben megjelent.
Épp az imént néztem át a hónapokat és a június - július kivételével minden hónapban sikerült megugrani ezt a kritériumot. Bevallom, év közben nem nagyon figyeltem erre a szempontra a könyveim kiválasztásánál, de úgy látszik, már ösztönösen is megy a dolog.
Szóval ez is ✔.

Aztán volt még 2 kihívás, amiből az egyik a sorozatfolytatásos. Ennél 18 sorozatfolytatást kellett elolvasni, ami sikerült is. Necces volt, mert december közepére sikerült csak, de meglett és ez a lényeg. A másik egy futó kihívás, ami nem ér véget az év végével. Ez nem más, mint a 10 legrégebbi könyv elolvasása. Ha jól emlékszem, a 10-ből már megvan 3. 

A végére hagytam a legnehezebbet, a 40 pontost, amiből, ha jól számoltam, 23 pontot sikerült kihúzni. Igen, itt megerőltethettem volna magam egy kicsit jobban, de ez van, lusta voltam és esendő. 



Az új év új kihívásokat hoz, illetve nem teljesen, hisz ugyanazokat, csak más résztvevőkkel. Azonban a lendület új és nagyon nagy (legalábbis most még az. majd kérdezzétek két hónap múlva...)

Elsőként jön természetesen a várólista csökkentés, amiről a posztot már olvashattátok korábban. Ahogy említettem a vereség nem igazán tört le, inkább csak erősítette a vágyat, hogy 2017-ben végre megint sikerrel végezzek. Most nagyon vegyes listát raktam össze, van rajta klasszikus, fantasy, ya, felnőtt, thriller, new adult, szóval minden hangulatra van szinte könyv. Meglátjuk ez a taktika mennyire jön be.

Remélhetőleg január első hónapjaiban felkerül a szokásos goodreads challenge, amin nagyon sokat agyaltam. Mármint azon, hogy hány könyvet is jelöljek. Azt hiszem, merész leszek, és bevállalom a 70 könyvet, ha már az a kihívás lényege, hogy kilépjünk a komfortzónánkból. Az egyértelművé vált, hogy a 65 könyv simán megy. Reméljük a 70-nel is így leszek.

Abstractelffel idén sem törtük meg a a hagyományt, és megint csak felállítottunk magunknak az 1 új, 1 régi könyv kikötést, csak a szabályokon módosítottunk egy kicsit. Jövőre a régi könyvnek 2014-es vagy annál régebbi megjelenésűnek kell lennie, az újnak pedig szigorúan 2017-es megjelenésűnek. Összeszámoltam, a régi könyveim közül 222 felel meg ennek a feltételnek, úgyhogy lesz miből válogatni. A gond mondhatni az újakkal lesz.

Illetve szintén választottunk egymásnak egy - egy könyvet a másiknak a saját kedvencekből és a to-read listáról. 
Én a következőket kaptam:

Az Abstractelf által olvasott könyvek:
* Rick Yancey: The Last Star 
* Jackie Morse Kessler: Loss
* E. Lockhart: We Were Liars

A sima TBR-omról:
* Stephanie Meyer: The Chemist ✔
* Pittacus Lore: Rise of Nine
* Janet Evanovich: Four to Score

Mindkét kategóriában 1 könyvet kell kiválasztanom. Azt hiszem, már el is döntöttem, hogy melyek lesznek, de inkább nem harangozom be előre, mert hátha közben még változik valami.
Ha esetleg kíváncsiak lennétek, én a következő könyveket adtam Abstractnak opcióként:
Az általam olvasottak közül: Richelle Mead: Bloodlines, Morgan Matson:Since You've Been Gone, Veronica Roth: A hűséges
A to read listájáról:  Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury, Mark Lawrence: King Of Thornes, Abigail Roux : Touch and Geaux

Abstract kihívásos posztját is elolvashatjátok a blogján.

A sorozatos kihívást 2017-re is meghirdette Abstractelf, én meg lelkesen jelentkeztem, pedig akkor még nem is tudtam, hogy a 2016-os futam sikerül- e. De sikerült és ettől csak még lelkesebb lettem. Ha idén összejött, biztos, hogy jövőre is meglesz .Amennyi futó sorozatot olvasok, az lenne a csoda, ha nem jönne össze a 18 folytatás.
Aztán megy még a másik, a legrégebbi könyves (amiben a könyvespolc 10 legrégebbi darabját kell elolvasni), amiből már csak hét könyv van hátra, és 2017. dec. 31-ig van rá időm. Igaz, néhány könyv elég húzós, de na. Ez benne a kihívás.

Végül pedig jöhet a 40 + 12 pontos challenge. Nincsenek illúzióim, tisztában vagyok vele, hogy esélyem sincs minden pontot kihúzni, de cél, hogy minél több pont meglegyen. Első ránézésre, ha a fele meglesz, akkor már sikeresnek nyilváníthatom majd a küldetést.
Az eredeti poszt a kihívásról itt elolvasható.
A goodreads-en van támogató csoport, ahol jó tippeket lehet kapni az egyes pontokhoz.



Ti belekezdtek valamilyen challenge-be, vagy tűztetek ki magatoknak olvasással kapcsolatos célokat?



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr