Ugrás a fő tartalomra

Hogyan is zajlott a readathon?

Ha readathon, akkor beszámoló. Ez is elmaradhatatlan része ennek az egy hétnek.



1.nap
Mivel ma dolgozni kell mennem, de csak délutánra, így nem vártam meg az éjféli kezdést, hanem szépen elterveztem, hogy jóóóóó korán felkelek reggel, és akkor vetem bele magam a friss és ropogós olvasnivalókba. Aha. Persze. Fél 8 volt mire észhez tértem (a tervezett hat óra helyett), de azért így is tudtam egy kicsit olvasni.
Kb. 7%-ot sikerült haladnom a Nevernighttal, ami 30 oldalt jelent. Igaz, ezt több mint egy óra alatt sikerült teljesíteni, de ez nem meglepő, mert tudtam, hogy ezzel a regénnyel a nyelvezete miatt nem tudok majd olyan ütemben haladni, mint egy átlag könyvvel.
Utána belekezdtem még pár oldal erejéig a Közel a horizonthoz című könyvbe is. Este valószínűleg ezzel fogom folytatni, mert az agyam már nem lesz olyan állapotban, hogy befogadja a Nevernight-ot.

Estére egészen jó állapotban kerültem könyvközelbe, így kimondottan elfogadható mennyiséget sikerült elolvasnom, amivel eljutottam a Jessica Koch regényének 179. oldaláig. Ezzel, meg a Nevernight reggeli 30 oldalával összesen 209 oldal az első nap mérlege.

Ma olvasott: 209
Összesen olvasott: 209
Befejezett könyvek száma: egyelőre nulla

2.nap
A terv ismét a korai kelés volt, ami hasonlóan sikerült, mint első nap, ha nem jobban, tekintve, hogy 8-kor ébredtem. Ha így haladok, jó eséllyel elérem, hogy pénteken már csak 10-kor fogok felkelni. Na jó, nem, mert csütörtökön reggeles vagyok, így 3/4 5-kor kell kelnem, viszont akkor nem tudok olvasni. Lényegtelen. Egyéni szoc. problémák.
Szóval mindezek ellenére reggel sikerült 6%-ot ~ 26 oldalt olvasnom a Nevernight-ból. Nem akarom elkiabálni, de most nem szenvedek tőle annyira, mint az első két próbálkozás alkalmával. Sőt... Talán most az is  összejön, hogy a végére érek, és még élvezni is fogom.

Este erőteljesen elszöszöltem az időmet, azaz mindent csináltam csak nem olvastam. De végül csak nekiálltam, mert kaptam egy új, titkos olvasnivalót, és mivel az is könyv, így legalább beleszámít az oldalszámba még akkor is, ha nem volt betervezve. Mondjuk, sokat nem haladtam vele.... Mondhatni, nem ez lesz a legjobb napom a héten olvasási szempontból.

Ma olvasott: 26 (Nevernight) + 22 (Titkos projekt) = 48
Összesen olvasott: 257
Befejezett könyvek száma: még mindig nulla, de nem is csoda...

3.nap
Reggel egészen rácsúsztam a Nevernightra, ami igen meglepő az előzményeket tekintve, de azért örülök neki. Bejött a lassan haladás technikája, úgy néz ki, hogy ez a titka. Azért arra majd kíváncsi lennék, hogy ha egyszer megjelenik itthon, a magyar szöveg is ennyire "nehéz" lesz - e.
Indulás előtt 39 oldalnyit sikerült haladnom vele. Lassan, de biztosan. Este meglátom, hogy mihez lesz kedvem, folytatom a Közel a horizonthoz-t vagy a másik olvasmányomba ásom bele magam. Szerintem előbbi, mert jó lenne már  legalább egy könyvet befejezni így a hét közepe felé.

Hurrá! Este sikerült 112 oldalt olvasnom (Közel a horizonthoz). El sem hiszem! De tény, hogy nagyon jól esett, még akkor is, ha Jessica, a főhős nem igazán szimpatikus.

Ma olvasott: 39 (Nevernight) + 112 (Közel a horizonthoz) = 151 oldal
Összesen olvasott: 408 oldal
Befejezett könyvek száma: 0

4.nap
Reggel embertelen időben keltem (4:50), úgyhogy esélyem nem volt olvasni, örültem, hogy egyáltalán a szemeimet nyitva tudtam tartani és nem aludtam el ülve.

Valamikor este:
Befejeztem egy könyvet! Ezzel ma 158 oldalt teljesítettem. Nehéz volt az a Közel a horizonthoz, de mégis olvastatta magát, pedig nagyon sok ponton nem értettem, együtt Jessicával. De maga a történet fontos, és jó, hogy megírásra került.

Mai olvasott:158 oldal
Összesen olvasott: 566
Befejezett könyvek száma: 1  :)

5.nap
A délelőtt folyamán 6%-ot sikerült olvasnom a Nevernightból, most tartok 38% környékén. Az a durva, hogy elvileg ezt már olvastam egyszer, (kb. pont itt hagytam abba előző alkalommal), de mégsem emlékszem rá az első 20%-ot kivéve. Még csak nem is ismerős a cselekmény....
Este még sikerült 24 oldalt olvasnom a titkos projektből is, de viszonylag hamar feladtam, mert belealudtam. Remélhetőleg a hétvégén azért tudok javítani az eddigi teljesítményemen.

Mai olvasott: 26 (Nevernight) + 24 (TP) = 50
Összesen olvasott: 616
Befejezett könyvek száma: 1

6.nap
Délelőtt a házimunkáé volt a főszerep, így olvasásra gondolni sem mertem. Viszont délután átadtam magam eme kellemes időtöltésnek, aminek az lett az eredménye, hogy 11%-ot haladtam a Nevernighttal. Fura, mert jóval többnek éreztem, de ez valószínűleg a lassan olvasás következménye.
A titkos projekttel is haladtam valamennyit, egészen pontosan 82 oldalt.

Mai napon olvasott: 82 (TP) + 47 (Nevernight) = 129
Összesen olvasott: 745 oldal
Befejezett könyvek száma:1

7.nap
Eljött hát az utolsó nap. Nagyon gyorsan elszaladt a hét. De azért ma még igyekszem haladni valamennyit. Délelőtt 9%-ot sikerült olvasnom a Nevernightból, amivel most 56%-nál tartok, úgyhogy azt a célomat, hogy a héten eljussak legalább a feléig, teljesítettem. De, ami nagyobb szó, hogy még mindig érdekel a sztori, és tetszik is.
A titkos projektből csak 30 oldalt olvastam így az utolsó nap este, de nem bánom.

Mai napon olvasott: 30 (TP) + 39 (Nevernight) = 69
Összesen olvasott: 814 oldal
Befejezett könyvek száma: 1


Összességében, tekintettel arra, hogy mennyi időt tudtam az olvasásra fordítani, nem élem meg kudarcként a 800 oldalas végeredményt. Ez egy egész, és két fél könyvet takar, amit alapesetben nem biztos, hogy el tudtam volna olvasni egy hét alatt.
Ami még pozitív része a hétnek, az a Nevernight. Nem tudom, hogy mit csináltam az előző két alkalommal, amikor olvastam, de most egészen más a helyzet. Nem "fáj" olvasni, nem szabályoz le az agyam, sőt nagyon is érdekel a történet, és még a korántsem hétköznapi nyelvezet sem zavar annyira.

Annyira belelkesedtem a hét hatására, hogy úgy döntöttem, az aug. 20-i hosszú hétvégén is tartok egy négy napos maratont, mert akkor legalább itthon leszek négy napot egyhuzamban. De lehet, hogy rászánom az egész hetet, majd addig még átrágom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)