Ugrás a fő tartalomra

2022-es zárás

2022-es számok:

Olvasott könyvek száma: 93 (ebből angolul: 55)

Újraolvasások száma: 5

Be nem fejezett könyvek száma: 1

Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)


Legek:

1. A legjobb könyv 2022-ben:

Lynette Noni: A gyógyító ( The Prison Healer). Alig várom, hogy a kezemben tartsam a folytatást, ami állítólag még jobb, mint az első rész. Érdemes lett volna rögzíteni, amikor olvastam, az arckifejezésem mindent pénz megért volna.

2. A könyv, ami miatt izgatott voltam, de nem ért fel a várakozásaimhoz:

Lucy Christopher: Release (A Stolen folytatása). Sok év telt a két rész között kiadás szempontjából, de mégis nagyon vártam. Azonban kissé keserű szájízt hagyott maga után, a befejezéssel pedig a mai napig nem tudok mit kezdeni.

3. Legmeglepőbb regény (jó vagy akár rossz értelemben):

Jó értelemben mindenképpen Murakamitól A kurblimadár krónikáját kell megemlítenem. Nem is tudom, hány évig állt a polcomon, mire idén végre elolvastam. Az pedig engem lepett meg a leginkább, hogy ennyire szerettem.

Rossz értelemben A Végzet (Borsa Brown) az, ami meglepő volt. Amilyen rajongás van az írónő munkássága körül, nekem annyi gondom volt a regénnyel. De lehet, hogy nem ezzel a könyvével kellett volna kezdenem.

4. A könyv, amit a legtöbbször ajánlottam másoknak:

Igazából nem nagyon szoktam direktbe ajánlgatni, ha nem kérik kimondottan. De ha most egyet ajánlhatnék, akkor Lynette Noni The Prison Healer (A gyógyító) c. könyve lenne a választásom. Olvassátok, mert tényleg nagyon jó!

5. A legjobb sorozatkezdő rész 2022-ben. 2022 legjobb folytatása. 2022 legjobb sorozatbefejezése.

Kezdő: Lynette Noni: The Prison Healer (érezzük a tendenciát, ugye?)

Folytatás: Sarah J. Maas: The Court of Silver Flames

Befejezés: Anitte B. Windecker: Senki sem mondta, hogy ilyen nehéz lesz (Ida-könyvek #4)

6. Új kedvenc szerző, akit idén fedeztem fel:

Lynette Noni és Ali Hazelwood.

7. A legjobb könyv egy olyan műfajból, ami kívül esik a komforzónámon. 

Itt kettőt emelnék ki: az egyik A kurblimadár krónikája, ami nem tipikusan az a műfajú könyv, ami után gondolkodás nélkül nyúlok. A másik pedig egy middle grade,  ami szintén nem az első választásom, de nagyon örülök, hogy elolvastam, mert maradandó élményt nyújtott: The House in the Cerulean Sea T.J. Klune-tól ( Ház az égszínkék tengernél)

8. A legakciódúsabb, legletehetetlenebb könyv az évben: 

Fő a változatosság: Lynette Noni: The Prison Healer

9. A könyv, amit jövőre nagy valószínűséggel fogok újraolvasni:

A második rész előtt lehet, hogy újraolvasom majd a Lynette Noni könyvet, de egyébként annyi könyv van a listámon, hogy igyekszem inkább azoknak a számát csökkenteni, így nem nagyon olvasok újra, csak, ha valami miatt elkerülhetetlen, van a folytatás miatt célszerű.

10. 2022 kedvenc borítója:

Na, ezt a kérdést imádom! Íme néhány kedvenc a teljesség igénye nélkül:


   
 

   
    

11. 2022 legemlékezetesebb karaktere:

Diesel a Den of Vipersből. Aki olvasta, szerintem tudja, hogy mire gondolok. Egészen..... elmebeteg egyedi karakter. Nem mondom, hogy kedvenc, de az tuti, hogy sokáig emlékezni fogok rá.

12. A legszebben megírt regény 2022-ben:

Ha itt a stílust nézzük, akkor vagy a The Prison Healer, ami YA fantasy létére nagyon egyedi hanggal rendelkezik szerintem, vagy Sarah J. Maas (A Court of Silver Flames), akinek még mindig félelmetesen jók a leírásai függetlenül attól, hogy épp milyen jelenetről beszélünk.

13. Legprovokatívabb vagy gondolkodást megváltoztató regény 2022-ben:

Ebben a kategóriában nem igazán tudok leget hirdetni, mert a non-fiction könyvek valahogy nagyon leszerepeltek idén. Bár a Nagy Panda és Kis Sárkányt azért meg lehet itt említeni, mert egyszerű, de tartalmas gondolatokkal van tele, amiket hajlamosak vagyunk a hétköznapokban simán elfelejteni, pedig sokszor egyszerűbbé tennék az életünket.

14. A könyv, amit nem is hiszem, hogy elolvastam végre 2022-ben:

A kurblimadár krónikája. Most gyorsan visszanéztem, 2012-ben vettem meg, tehát pontosan 10 évet várt arra, hogy elolvassam. De nem bánom, mert hiszem, hogy most volt itt az ideje. Lehet, hogy ha korábban olvastam volna, nem tetszett volna ennyire.

15.Kedvenc idézet, amit idén olvastam:

Nem nagyon szoktam idézeteket kigyűjteni. Inkább a hibákat szoktam jelölni....

16. 2022 legrövidebb és leghosszabb könyve:

Legrövidebb: Tavasz a nádtengeren (80 oldal)

Leghosszabb: A kurblimadár krónikája (988 oldal)

17. A könyv, ami leginkább sokkolt:

Úgy igazán egyik sem sokkolt. Voltak jó pillanatok, de sajnos már túl magasan van az ingerküszöböm.

18. Az év OTP-je  :

Volt jó néhány páros, akinek drukkoltam, de a legemlékezetesebb talán az Ida - Sziráki páros (Anitte B. Windecker: Ida- könyvek). Annyira láttam bennük gimnazista önmagamat bizonyos jeleneteknél, és ez igencsak erős szimpátiát váltott ki belőlem irányukban. 

19. Kedvenc nem romantikus páros:

Túl sok romantikus könyvet olvasok, úgyhogy komolyan meg kellett tornáztatnom az agyam, hogy ehhez a ponthoz legyen válaszom.

De nem vagyok reménytelen, mert sikerült. Imádtam Linus és Lucy kapcsolatát T.J.Klune könyvében, illetve kicsit általánosabb, de A tűz szülöttében nagyon szerettem a sárkánylovasok és a sárkányaik kapcsolatát.

20. Kedvenc könyv egy olyan írótól, akitől már korábban olvastam:

A kurblimadár krónikája. (Te jó ég, de sokat emlegetem ezt a könyvet!) Meg még a Kit Davenport sorozat Tate Jamestől.

21. Legjobb debütálás:

A szerelem képlete Ali Hazelwoodtól.

22. A könyv, ami mosolyt csalt az arcodra, vagy a legszórakoztatóbb volt olvasni:

A szerelem képlete és a Love on the Brain Ali Hazelwoodtól. Mindkettőben voltak olyan jelenetek, amelyeknél nem bírtam magamba folytani a nevetést.

23. A könyv, ami megríkatott vagy majdnem megríkatott:

Nem igazán volt ilyen. Frusztrált voltam, de a sírás nem kerülgetett.

Jövőbe tekintve:

1. Egy könyv amit legjobban vársz jövőre (nem debütáló szerzőtől):

Tate James és Jaymin Eve új sorozatát várom nagyon, és hála a jó égnek január elején jön is az első rész, így már nem kell sokáig várnom.

2. Egy folytatás, amit a legjobban vársz:

Mondanám a Trónok Harca következő részét, de tudjuk, hogy annak esetében semmi nem biztos. Úgyhogy maradjunk a C.L.Stone-tól a Gone c. könyvnél, amivel befejeződik végre a Scarab Beetle sorozata.

És még néhány statisztikai adat képekben az idei évről:


Boldog Új Évet!



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)