Ugrás a fő tartalomra

Áttekintés és a jövő

Régebben külön posztot kapott a statisztika meg a jövő évi tervezés, azonban most mindkettő igen rövid lesz, így beleférnek egy posztba. Eredetileg csak a blog facebook oldalára akartam kitenni, de oda meg túl hosszú lett volna. Hát ja, bonyolult az élet.

2021 nagyon vegyes év volt. Az eleje nagyon rossz, a közepe stresszes, a vége felé viszont szerencsére javulás volt tapasztalható. Sok minden változott körülöttem, de leginkább a hozzáállásom lett más, minden egyéb valószínűleg ennek a következménye, de nem bánom, szükséges volt.

Az olvasás szeretete azonban cseppet sem lankadt, sőt, idén is nagyon sok jó könyvélményben volt részem, avattam új kedvenceket, éltem át érzelmi hullámvasutat könyvek által, és volt néhány negatív élmény is, de az belefért.

A TikTok világa nem várt kapukat nyitott meg, ami miatt még sokszor most is kapkodom a fejem, a olvasnivalóim listája pedig szinte percről percre növekszik. Óvakodjatok attól a helytől, ha nem akartok csődbe menni... :)

Mint a poszt elején is említettem, idén nem lesz részletes statisztika, csak egy kisebb összefoglaló.

2021-ben 70 könyvet olvastam, a 71. folyamatban van, de a szerzőjét ismerve, és az első visszajelzéseket olvasva nagy a valószínűsége, hogy befejezem még az év vége előtt. Ebből a 70-ből 54-et olvastam angol nyelven. Az össz' oldalszámom 26.886.

Az olvasott könyveim nagy százaléka, kb. a fele, a romantikus műfaj valamely alfajába esett, ezek közül is a dark romance volt az új nagy kedvenc. De elmondható, hogy sok más, komfortzónán kívüli műfajba is belekóstoltam, amiből szintén születtek kedvencek.

Emellett sok regényt újra is olvastam, egészen pontosan 17 újraolvasás szerepel a 2021-es listán. Ezek jobbára sorozatok előző részei voltak, amiket memóriám felfrissítése céljából vettem elő újra.

A legtöbb könyvet, szám szerint nyolcat, februárban és júliusban olvastam. A leghosszabb idei regényem az egyik új kedvencem, A Bronzlovas a maga 872 oldalával. A legrövidebb pedig egy karácsonyi mese, A kobold karácsonyi titka, mindössze 24 oldal.



Sok sorozatot is elkezdtem/folytattam, szám szerint 25-öt, amiből 5-öt sikeresen be is fejeztem, kettő meg sajnos a DNF kupacban találta magát.

Ami a kihívásaimat illeti, viszonylag hamar kiderült, hogy ez nem a teljesítések éve lesz, ugyanis menet közben egyszerűen elment tőlük a kedvem, így sem a sorozatos kihívásomat, sem a magam számára felállított kindle kihívást, sem a várólista csökkentést nem fejeztem be.

Ennek ellenére nem volt teljes kudarc az év, mert az 1 új + 1 régi kihívásomat sikerült megcsinálnom, ahogy a Goodreads challenge is sikerült, hiszen a kitűzött 50 könyvet messze túlszárnyaltam.

2022.

Mivel nagy részétől elment a kedvem év közben, úgy döntöttem, hogy a következő évben minimalizálom a kihívásaimat, még jobban, mint 2021-ben. Az Egy égi + egy új challenget mindenképpen megtartom, mert így legalább fogynak a régi könyveim is, és nem annyira kötött, mint a várólista csökkentés. 

Emellett a goodreads challenge is megmarad, igaz emelek a könyvek számán, és a 65 lesz a cél. 

Igaz, nem kihívás, de nagyban meghatározza majd az olvasnivalóimat a book club is, amihez november végén csatlakoztam. Egyelőre nagyon örülök, hogy megtettem, meglátjuk, hosszú távon mennyire válik majd be. 

Aztán, hogy ezeken kívül miket olvasok majd, azt nem tudom. Szerintem gyakran fogom a választást a random.org-ra bízni. A to-read listámon jelenleg 261 regény sorakozik, ezeket mindenképpen olvasni szeretném. Emellett vannak még a kérdőjelesek, amiket első látásra listára tettem, mert valami megfogott bennük, de mégsem voltam biztos benne, hogy olvasni akarom. Na, ők vannak még 53-an, úgyhogy bőven lesz miből válogatni. Azokról a könyvekről már nem is beszélve, amik év közben keverednek majd az utamba.

A sorozatos kihívásom és a várólista csökkentés 2022-ben kimarad. Előbbi azért, mert mostanában egymás után darálom a sorozatrészeket, második pedig azért, mert olyan gyorsan változik a hangulatom, meg az ízlésem olvasás terén, hogy kb. 2 hónap múlva már nem állná meg a helyét az összeállított lista.

BUÉK mindenkinek, aki erre jár, és kívánom, hogy úgy alakuljon a következő évetek, ahogy szeretnétek.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)