Ugrás a fő tartalomra

Spirit Bliss: Árnyékvilág

A regény egy pszichológiai krimiszálakkal átszőtt romantikus történet, de van benne humor, szenvedély, feszültség, akció és erotika is. A történet egy olyan világot próbál bemutatni, amely kívülről csillogónak, izgalmasnak, boldognak tűnik, de valójában árnyék fedi.
A fiatal színész, Adam Swanson egész életében az árnyék közelében élt, de az egyik pillanatról a másikra kebelezte be őt. Az újságok, a rajongói, de még a környezetében élők nagy része sem ismeri igazán. Adam a paparazzik és a rajongók zaklatását is elég nehezen viseli, de ezt még tetézi az is, hogy elkezd furcsa üzeneteket, ajándékokat és telefonhívásokat kapni.
A zűrzavar közepén feltűnik egy lány az életében, Camilla Jones, akinek semmi köze az Árnyékvilághoz, mégis bezárkózva, napfény nélkül éli az életét egy múltbeli sérelem miatt.
Egymást segítik ki a világosságra hosszú és nehéz küzdelmek árán, melyek során önmaguk kétségeivel, bizonytalanságával és a külvilág emberi „démonjaival” kell megküzdeniük.

A BEJEGYZÉS NAGY MÉRTÉKBEN SPOILERES!!!!!!!



Muszáj spoilereznem , mert csak így tudom normálisan leírni, amit szeretnék. Azt hiszem rettentő rosszkor találkoztam a könyvvel, ami valószínűleg  a sors furcsa fintora. Mostanában baromi intoleráns vagyok a cukormázas könyvekkel szemben. Ez a tény pedig nagyban rontotta a könyvhöz fűzött reményeimet.
De kezdjük az elején, a borítóval , ami egy könyvnél számomra mindig érzékeny pont. Ebbe azonnal beleszerettem mert gyönyörű. Csak az a gondom vele, hogy amennyire gyönyörű, annyira félrevezető. Hiába mondták többen is, hogy ez bizony nem fantasy, én mégis vártam, hogy valami lény előugorjon az egyik bokorból, mert a kép az elején ezt sugallta. Szóval, aki a borító alapján fantasy-t vár, az nagyon nagyot fog csalódni. Nem más, mint egy sima romantikus történet Hollywood - i környezetbe, színészek, hírességek életébe átültetve.
Adam híres, fiatal, jóképű színész, akit körülvesz a csillogás, a hírnév, és  a rajongók, ám ez számára esetenként már nyomasztónak bizonyul (tisztára , mint Pattinson - majd később ki fog derülni, miért emeltem ezt ki). Azonban mikor egy partin megismerkedik Camilla-val, úgy érzi megtalálta életének hiányzó darabkáját, a lányt, aki nem a pénzét, nem az egyik szerepét látja, hanem magát az embert. Viszont Camilla nincs könnyű helyzetben, hisz nem könnyű  egy híresség barátnőjének lenni. Szembe kell néznie a rajongókkal, akik akár a legőrültebb tettekre is képesek a szeretett színészért.
Az eleje, az első 1 -2 fejezet nem igazán győzött meg arról, hogy nekem ezt tovább kell olvasnom, de azért mégiscsak megpróbálkoztam vele, mert nem szeretek könyveket félbehagyni.
Lassan alakulgatott a történet, és sajnos sokszor azon kaptam magam, hogy elkalandoznak a gondolataim. Aztán mikor visszatereltem a figyelmem, azt vettem észre, hogy valahonnan nagyon ismerős  a történet több része.
Az, hogy egy  híres színész és egy átlagember egymásba szeret ismerősen hangozhat annak, aki már látta a Sztárom a párom című filmet.  Camilla lépcsőn lejöveteléről a Mi kell a nőnek című film egyik jelenete ugrott be. 
A döglött madár motívum, hogy ne csak filmes vonatkozást említsek, a Vámpírakadémiában szerepelt.  A vége meg egy az egyben Breaking Dawnos hatást keltett.
Ezen túllépve Adam és Camilla karakterével nem lett volna gond, ha nem 21 és 23 évesnek lettek volna feltüntetve. A korukat meg a viselkedésüket nem igazán tudtam összeegyeztetni, inkább tűntek számomra 16-17 évesnek, csakúgy, mint Julie a legjobb barátnő.
Stilisztikailag a történet gyenge pontja a sok szóismétlés, ezekre jobban oda lehetett volna figyelni. Túl sokszor szerepelt a "beharapta a száját", "elpirult" , hogy csak kettőt emeljek ki.
Ami még nem tetszett, az az volt, hogy ha már műfaját tekintve nem fantasy a könyv, akkor ne írjuk le valószínűtlenül és felelőtlenül a dolgokat.  Ennek így nem sok értelme, de mindjárt elmagyarázom, mire gondolok. Adam és Camilla első együttlétére konkrétan.  Az még hagyján, hogy a lány nem aggódik a következmények miatt, megesik az emberrel, hogy elragadja a hév. Na, de az mennyire reális, hogy másnap reggel jókedvűen átkocog a barátnőjéhez a szomszéd szobába, hogy esemény utáni tablettát kérjen, úgy, mintha csak egy rágót kérne, hogy elűzze a reggeli rossz leheletet?  Ritka felelőtlen hozzáállás.
A történet vége egy picit elkapkodottnak tűnt, főleg a fülszövegben is említett "pszichológiai krimiszál" - Végig alig történik valami, az utolsó fejezetekben meg túlzottan töményen kapjuk.
Azt azonban tökéletesen lefesti, hogy milyen a mai őrült rajongó állatfaja, aki a valóságot is keveri a fikcióval és bármire képes.
Ami megadta a kegyelemdöfést, az a legeslegvége volt. Nem az a  problémám, hogy ennyire boldog és rózsaszín, hiszen ez ízlés kérdése.
 De mikor bejött Pattinson a képbe, már azt kerestem, hogy mibe verhetem a fejem.  Komolyan muszáj volt őt belerakni?
Emberek! Pattinson említése nélkül is lehet jó könyvet írni. Nem rakjuk már bele mindenbe... Ez nálam hatalmas negatívumot jelentett. A fanatikus Rob rajongók valószínűleg visítva ugráltak fel - alá örömükben, de sok embernél szerintem pont az ellenkező reakciót váltotta ki.
Viszont, hogy a végére valamit jót is mondjak, a fejezetek elején levő kis szösszenetek tetszettek, és a fejezetcímek betűtípusa is nagyon szépre sikeredett. Ám ez nem feledteti a többi negatívumot.

Értékelés:

Megjegyzések

  1. gyere játszani!
    http://konyveszug.blogspot.com/2010/12/jatek-konyvcimekkel.html

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Hálás köszönetem, hogy megmentettél néhány elfecsérelt órától. :)

    VálaszTörlés
  4. Nancy! :D Hős vagy! Kibírtad! *konfettit szór köréd* Rám még vár... kb az egész.

    Üstökös: Nekem is ez a bajom. Mármint ugye én azt hittem, mivel fanfic író körökben elterjedt a neve, és bár nem olvastam tőle, mertem remélni, hogy szép és jó a fogalmazása, ha már "híres." És nem mondom, hogy rossz, de... de... nagyon meglepődtem. Hozzáteszem, még csak a 2. fejezetnél tartok, de már megölt.

    VálaszTörlés
  5. @Üstökös Tény, hogy nem hosszú, barokk körmondatokban íródott, de ez nem is kell ahhoz, hogy élvezhető legyen a könyv. Egyszerű fogalmazással is lehet nagyon jót írni. Tudnék ilyenre több példát is. Persze ehhez kell egy erős alaptörténet...

    @Babs Ezek szerint te sem vagy "cukormáz" rajongó. :D

    @Gigi Iggggen! :D *fürdőzik a konfetti esőben*
    Csak annyit tudok tanácsolni, hogy KITARTÁS :D:D

    VálaszTörlés
  6. Nincs semmi bajom, ha van egy kicsi "cukormáz", azonban mikor mindent beborít... *kirázza a hideg a gondolattól*

    VálaszTörlés
  7. @Babs A kicsivel nekem sincs gondom. Az még belefér :D De belefulladni nem szeretek.:D

    VálaszTörlés
  8. Elolvastam egy pár negatív kritikát, és azért hozzád írok, mert a tiédet találtam egyedül valamiképpen építő jellegűnek és nem bántónak. :) Semmi bajom a negatív kritikával, ha azt látom rajta, hogy összeszedett és nem rosszindulatú, hiszen a legjobb barátaimtól és a leghűségesebb olvasóimtól is szoktam kapni építő, negatív hsz-eket és imádom őket. :) Akinek sosem írnak rosszat, az nem tud fejlődni. :) Szóval a te kritikádat át fogom gondolni, és ha úgy látom, igazad van valamiben, igyekszem tanulni is belőle. :)
    A többi negatív kritikával, amiket eddig olvastam, leginkább az a bajom, hogy gúnyos és hatásvadász, nem pedig építő. Szóval, köszönöm, hogy te nagyjából érzed, hogyan kell a negatív kritikát úgy tálalni, hogy azzal ne legyen gond és ne bánts meg senkit. Ezt a jó szokásodat tartsd meg, és akkor akármit is írsz kritikaként, mindenki el fogja fogadni rossz érzések nélkül. :)
    Sajnálom, hogy nem tetszett a könyvem, tudod, ízlések és pofonok, szóval, megértem, ha valakinek valami nem jön be. :) Egy év alatt (mivel ezt egy éve írtam) az én ízlésem és stílusom is változott, úgyhogy remélem, hogy a következő regényemet jobbnak találod majd. :) Már, ha megtisztelsz azzal, hogy beleolvasol. :)
    Még egyszer köszönöm a negatív, de építő véleményedet. :)

    Puszi:
    Spirit Bliss

    VálaszTörlés
  9. @Spirit Bliss Örülök, hogy találtál benne olyan részt, amit építő jellegűnek gondolsz, és talán valamiképp tudod hasznosítani. :)Főleg, mert nem tudatosan írtam úgy, ahogy. Nem igazán szoktam arra figyelni, hogy kinek fog "tetszeni" a véleményem és kinek nem. Ha figyelnék ilyenekre,az már módosítaná az egész bejegyzést.
    Annyit azért hadd jegyezzek meg, hogy nem szeretem kritikának nevezni a bejegyzéseimet, mert attól nagyon messze vannak. Nem mások, mint szubjektív vélemény nyilvánítások, amivel ha valaki egyet ért, örülök, és ha másképp gondolja, az sem probléma, mert, mint te is mondtad, ízlések és pofonok.

    VálaszTörlés
  10. Engem nem csak a borító, de már a leírás is félrevezetett. :)
    Nem tudom érthetően elmondani, hogy mire gondoltam, nem is tudom... valami pszicho-dark-fantasy dologra, ahol szó szerint vetül árnyék az emberekre és lelkiterror vagy nem is tudom minek a hatása alatt vannak. És azt, hogy valaki 'az árnyék közelében' él az én értelmezésemben azt jelentette, hogy területileg van a sötét rész, a határmezsgye, meg a világos rész... és mindez jóval a borító előtt. Már akkor úgy voltam vele, hogy nekem ezek a lelkizős-romantikázós pszicho dolgok nem jönnek be, de így utólag úgy vagyok vele, hogy bár igazam lett volna, mert amiről a történet valójában szól, az nem az én stílusom.
    Bővebb negatív kritikával senki idegeit nem tépázom.

    ChMax

    VálaszTörlés
  11. @ChMax Egy ilyen fantasyval teli könyvpiacon különösen félrevezető volt a borító. Jobban, mint a fülszöveg. Egyébként abban egyet értünk, hogy a fülszöveg alapján is egy kicsit mást várna az olvasó.

    VálaszTörlés
  12. Te valami kritikus vagy, vagy csak irogatod itt a véleményed? :)

    VálaszTörlés
  13. @Jane Porter:
    Azon tűnődöm, vajon miért pont ehhez a könyvhöz kommenteltél, és miért nem egy olyanhoz, ami mondjuk 5 pontos értékelést kapott... De mindegy. Egyébként nem, nem vagyok "valami kritikus", hanem "csak úgy írogatom itt a véleményem" mert úgy tartja kedvem. (szóljatok, ha már nem szabad véleményt nyilvánítani) Egyébként kérdésedre választ kaphatsz, ha oldalt elolvasod a "Blog célja" menüpontban lévő szöveget. Abból minden kiderül :)

    VálaszTörlés
  14. WoW... Akkor asszem egyel csökkent a karácsonyi listám... Pedig reménykedtem benne, hogy egy Benina-szerű magyar fantasyt is fogok olvasni a két ünnep között. Szurovecz Kitti Fényemberéről mit tudsz? Mert nem igazán találtam róla véleményt sehol sem.

    XOXO Fee

    VálaszTörlés
  15. @FelicityDanwers Egy biztos, ez a könyv egyáltalán nem fantasy, úgyhogy, ha azt szeretnél olvasni, ne ezt vedd. :)
    A Fényemberekhez nem volt szerencsém, így nem tudok róla semmit.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)