Ugrás a fő tartalomra

Kérdezz - felelek könyves kiadásban

Képzeljétek, Gretty  és Nima is meglepett egy nagyon jópofa kis kérdezz - felelek jellegű díjjal. Imádok könyves kérdésekre válaszolgatni (melyik könyvbolond nem? :D) De persze nem csak ennyiből áll az egész.
UPDATE: Anaria-tól is megkaptam, így az ő kérdéseivel bővül a poszt :D
UPDATE2: Gigi is megajándékozott a kérdésekkel, úgyhogy ezekkel is bővül a bejegyzés
Ím a szabályok, és tudnivalók:
  • Mondj 11 dolgot magadról
  • A jelölőtől kapott kérdések mindegyikére válaszolni kell
  • Neked is kérdezned kell a jelöltjeidtől 11 dolgot
  • Jelölj meg 11 embert és linkeld is őket
  • Visszaadni, visszajelölni nem ér


 És akkor most vágjunk is bele, jöjjön 11 random tény rólam, nem csak könyvekkel kapcsolatosan:

  1. Imádom a lila színt, már már őrület szerűen, amit az utóbbi időben a környezetem egyre nehezebben visel 
  2. Egyik nagy álmom, hogy lássak egy kardszárnyú delfint a természetes környezetében.
  3. Kedvenc állataim a tigrisek és a koalák.
  4. Az aktuálisan olvasott könyveimet mindig becsomagolom valamilyen papírba, hogy védjem őket, amikor magammal hurcolászom mindenhová. Általában újságpapírba szoktam, mert bár nem dekoratív, viszont a célnak megfelel és olcsó.
  5. Nagyon nehezen viselem a változásokat.
  6. Jelenleg sötétvöröse van lakkozva a körmöm.
  7. Több éve lejárt az útlevelem.
  8. Tengerpartos naptár van az íróasztalomnál és jelenleg azt bámulom, azt kívánva bárcsak ott lehetnék most.
  9. Már  - már betegesen sokat használom az msn-t.
  10. Utálom a medvéket és a pókokat
  11. Nagyon mosolygósnak tartanak, bár én nem mindig érzem magam annak.
Életem egyik legnehezebb feladata volt ezt a 11 tényt összeírni magamról. Mikor kellene természetesen egy sem jut eszembe. Bezzeg majd éjjel sorba jönnek, de csak mert akkor már nem fog kelleni.
Most viszont jöjjön a fincsi rész, a válaszolgatás Gretty és Nima kérdéseire.

Gretty kérdései:
 1. Általában mikor és hogyan szakítasz időt az olvasásra?
Általában esténként, elalvás előtt az ágyban, vagy reggelente (amikor nem sietek sehová). Illetve, ha utazom valahová, akkor tömegközlekedési eszközön. De jó vagyok a spontán helyzetek felismerésében, épp ezért van nálam mindig könyv a táskámban.

2. Ha azt az időt nem olvasással töltenéd, akkor mi az alternatíva?
Ha épp nem olvasnék, akkor esténként valószínűleg a barátaimat nyúznám valamivel az ő legnagyobb örömükre vagy Tv sorozat mániámnak hódolnék. Reggel aludnék. :) Utazás közben meg valószínűleg csak bámulnék kifelé az busz/villamos ablakán.

3. Minden általad olvasott könyvből készül bejegyzés?
Régebben készült mindegyikből, ám az utóbbi évben a munkahely váltásom következtében kevesebb időm van, így nem tudok mindegyikről írni. Meg van amelyikről nem is akarok, mert egyszerűen nem lehet, vagy csak én nem tudok. Ilyenkor hagyom és nem készül róla összefoglaló.

4. Van valamilyen különleges könyves rigolyád? (Ha igen, akkor micsoda?)
Igen, van egy olyan nagyon hülye szokásom, hogy mielőtt elkezdem a könyvet, elolvasom az utolsó mondatot. Az a baj ezzel, hogy iszonyatosan nagy a spoilerveszély, bár eddig még megúsztam.

5. Ha kiadóvezető lennél, mi alapján választanál könyveket?
Hú, hányszor játszottam már el ezzel a gondolattal. Biztos, hogy csak olyanok kerülnének kiadásra, amik nekem is tetszenek. Ez alap lenne. Próbálnék olyanokat becsempészni a kínálatban, amiket eddig nem mertek más kiadók bevállalni, de tudom, hogy lenne rá igény. Meg persze lenne pár garantált kasszasiker is, mert valamiből finanszírozni kell a további kiadásokat is.

6.Mi történik azokkal a könyveiddel, amikkel nagyon mellényúltál?
Vagyok olyan megszállott könyvgyűjtő, hogy maradnak nálam a polcomon. Úgy vagyok vele, hogy ha már megvettem legalább a borítóját csodálhassam. Én ezt csak ilyen hörcsög - effektnek hívom.

7. Térítesz - e olvasásra másokat a környezetedben?
Szép is lenne, ha ekkora hatalmam lenne. Nem, nem térítek.  Úgy vagyok vele, hogy nem akarok erőltetni semmit. Ha akar, úgyis elkezd magától olvasni az illető, ha meg csak a kedvemért csinálja, az meg olyan muszáj - szagú  és általában nem szokott jó eredménnyel zárulni. Viszont, ha tanácsot kér valaki, hogy mit érdemes olvasni, nagyon - nagyon szívesen adok tippeket.

8.Ki a kedvenc női karaktered?
Egy az egy kérdésfajta, ami annyira nem szeretek. Annyi könyvet olvastam és annyi főhősnő lett már nagyon kedves a számomra, hogy baromi nehéz egyre rábökni. Talán Vándor a Burokból, mert sok bennük a közös  vonás ( de nem az, hogy mindketten más bolygóról jöttünk ;) )

9.Van - e olyan író, akit örökre eltiltanál attól, hogy történeteket vessen papírra?
Ó. Hol is kezdjem? Talán ott, hogy tőlem aztán írogathat bárki saját magának/családjának/kutyájának. Csak attól tiltanám el, hogy kiadassa.
Ilyen pl. a két Smith, nevezetesen L.J.Smith a gyilkos fáival meg füveivel és Post -it cetlijeivel meg Cyhnthia Leitich Smith a vérállatkáival. És persze a sokat vitatott E.L.James, aki nem Smith, de ettől még bekerült a kalapba :))

10.Ha süt a nap, kék az ég, zöld a fű, nincsenek gondok, csak lehetőségek, olvasol vagy mással foglalkozol?
Persze, beiktatok mást is. Jövök - megyek, csinálok mindent, amire máskor nincs időm. Ha csak egész nap olvasnék semmivel sem haladnék és megenne a kosz, meg túl sok minden maradna ki az életemből.
Van azért külvilág is, amivel foglalkozni kell. De, ha mindennel elkészülök, mindent véghez viszek, amit  előre elterveztem, akkor édesebb a nyugodt olvasás. :)

11.Ha más témában kellene blogolni, mit választanál?
A válasz kézenfekvő, tekintve, hogy van 2 másik blogom is, csak jól titkolom. Az egyik teljesen személyes és tulajdonképpen a másik is. Hogy mégis mi a különbség a kettő között? Az egyik angolul íródott (tele hibával, de gyakorolni tökéletes), a másik meg magyarul örökíti meg mindennapjaimat.


Nima kérdései:
1. Szoktál a felhőkbe alakokat képzelni? Mit látsz a leggyakrabban?
Igen, szoktam. Egészen tavasztól őszig, amikor van olyan jó idő, hogy kint lehet ülni a kertben, gyakran relaxálok úgy, hogy csak bámulom a felhőket. Nincs visszatérő forma, hiszen annyira egyediek. Mindig más és más ugrik be a formájukról, nem sikerült még csak hasonlókat sem találnom :)

2.Ha könyvtárból veszel ki könyvet, azt igyekszel gyorsan elolvasni, vagy üldögélsz rajta és hosszabbítasz?
Nem nagyon szoktam könyvtárazni. Frusztrál, ha időhöz vagyok kötve, kevésbé tudom beleélni magam a könyvbe még akkor is , ha nagyon jó. Ha könyvtárhoz folyamodom, akkor többnyire tankönyv miatt, azon meg jobb hamar túlesni.

3.Ha választhatsz, hogy egyetlen íróval eltölthetsz egy hónapot egy lakatlan szigeten, kit vinnél magaddal?
Hmm, ha csak egyet mondhatnék, akkor Torey Hayden lenne. Imádom a könyveit és a történeteiből többet lehet "tanulni", mint a főiskolán kezembe került könyvekből együttvéve. Biztos vagyok benne, hogy száz és száz tanulságos története van, amiről szívesen beszélgetnék vele.

4. Ha könyvet írnál, miről szólna?
Konkrét témát nem tudok, de biztos vagyok abban, hogy fantasy mentes lenne, és személyes élmények vagy épp megrázkódtatások adnák az alapját.

5.Olvasol evés közben?
Előfordult már.

6.Milyen környezet a legideálisabb neked az olvasás teljes kivitelezéséhez?
Eddig mindig szólt valami zene a háttérben, úgy olvastam, nem volt ezzel semmi gond. Ám az utóbbi időben csak teljes csendben, az olvasófotelemben tudok teljesen belemerülni az aktuális olvasmányomba.

7.Meg tudsz győzni másokat arról, hogy olyan könyvet olvassanak el, amit először nem akartak?
Nem tudom, kimondott meggyőzéssel még senkinél nem próbálkoztam. Lehet, hogy a blog segítségével sikerült pár ilyet kivitelezni, de arról nem tudok, mert nem érkezett visszajelzés.

8.Tudsz főzni?
Azt hiszem biztosabb, ha azt mondom, hogy nem halnának éhen azok, akik az én főztömet eszik. Sok étel van, amit még nem próbáltam, főleg a hagyományos fogásokkal állok hadilábon. Inkább a modern kajáknak hódolok, abban jó vagyok állítólag. Szeretek kísérletezni, és saját ételeket kitalálni.

9. Milyen emlék fűz a legkedvesebb könyvedhez?
Azért a legkedvesebb, mert jó emlék fűződik hozzá. Sophie Kinsella: Egy boltkóros naplója című könyvének angol változata. A főiskolán kaptam az egyik barátnőmtől, ez már önmagában egy jó emlék, de ráadásul ez volt az első könyv, amit hősiesen, szótárazás nélkül olvastam el. Ilyen szempontból nevezhetjük mérföldkőnek is.

10. 300 évvel ezelőtt még nem volt ennyi könyv. Mivel ütötted volna el az idődet?
Valószínűleg, ha megengedhettem volna , akkor szabótól szabóig rohangáltam volna és szebnél szebb ruhákat csináltattam volna magamnak. Akkoriban ezek a hatalmas abroncsos ruhák voltak a jellemzőek, és azokat imádom.
Ha nem lett volna rá pénzem, akkor amilyen idők jártak akkoriban, valószínűleg csak próbáltam volna túlélni.

11. Ha időutazhatnál, melyik korba térnél vissza?
Az 1920-as évek Amerikájába.


Anaria kérdései
1.Kisgyerekként mi volt a legnagyobb álmod?
Oviban mindenáron óvónő akartam lenni. Állítólag azzal indokoltam, hogy akkor szabadon kiabálhatok a gyerekekkel. És lám 20 évvel később tényleg az lettem, de nem az előbb említett okból :) Azt hiszem erre mondják, hogy vigyázz mit kívánsz :)

2.Mit szeretsz legjobban az olvasásban?
Lehet, hogy sablonnak fog tűnni a válaszom, de tényleg így van. Azt szeretem benne, hogy elmenekülhetek egy teljesen más világba, aminek semmi köze a valósághoz. Egy fárasztó nap után nincs ennél jobb kikapcsolódási forma.

3.Ha bárhol máshol élhetnél kerek e világon, hol élnél?
USA, North Carolina , valahol a tengerpart közelében.

4.Babonás vagy? És ha igen, milyen babonáid vannak?
Régebben az voltam, főleg a főiskola alatt, de mára már kinőttem. Akkor az volt a heppem, hogy mindig minden vizsgánál ugyanazokat az ékszereket viseltem. Ez egyetlen egyszer nem hozott csak szerencsét, a többi esetben bejött.

5. Mi volt a legviccesebb dolog, amit valaha láttál?
Hmm. Ez nehéz kérdés, nem tudom. Sok dolog volt már, amin annyira nevettem, hogy az oldalam belefájdult, de egy kiemelkedő dologra nem igazán emlékszem. :D De amin minden nap tudok nevetni az a kutyám. Egy kész bohóc.

6. Szerinted ki a legsármosabb fiktív férfikarakter?
Úgy az igazságos, ha megnevezek egy könyves és egy filmes jelöltet. Az egyik Damon a Vámpírnapókból, de kizárólag a  filmes Damon. A könyvbelitől a frász tör ki.
A könyves pasi listáját pedig Ian vezeti A burokból.

7.Melyik a kedvenc évszakod, és miért?
A tavasz. Imádom, ahogy újraéled a természet, imádom a tavaszi virágok illatát. Nincs még dög meleg, de már ki lehet ülni a kertbe egy szál pulcsiba. Továbbá tavasszal kezdődik a Forma 1-es évad is :)

8.Fekete vagy fehér?
Fekete. Az bármihez illik.

9.Mi a kedvenc zenei albumod?
Na, ez egy olyan zenekedvelőnek mint én, legalább olyan kegyetlen kérdés, mintha a kedvenc könyvemet kellene megneveznem. De azért megprbálkozom vele. Jeleleg talán Daughtry: Break the Spell című albuma.

10.Van olyan könyv, amit a környezetedben mindenki imád, de téged a hideg kiráz tőle? Melyik ez a könyv?
Haha. Jó kérdés. Jeleleg ezt a posztot a híres Fifty Shades of Grey foglalja el.

11.Ki a kedvenc sportolód most itt az olimpián?
Ó , a jelenlegi favoritom Ryan Lochte :)

Gigi kérdései:
1. Mi az a könyvbeli cselekményelem/fordulat/sablon, amivel ki lehet üldözni a világból?
Igazándiból nem tudom egyre sem rámondani, hiszem ez mind attól függ, hogy miként van kivitelezve. Amitől általában kivagyok, az az azonnali szerelem. De, ha meg van rendesen indokolva, akkor nincs vele gondom.

2. Mi az a könyvbeli cselekményelem/fordulat/sablon, amit imádsz, mindegy, hogy hányszor olvasol.?
Nagyjából erre is ugyanaz a válasz érvényes, amit az előző kérdéshez írtam. Imádom például a rossz fiú - jó kislány felállást a könyvekben, de azt hiszem nem is kell mondanom, hogy nagyon el lehet baltázni ezt is és akkor morgok.

3. Szoktál - e olvasás közben zenét hallgatni, és ha igen, kötsz - e egy - egy számot egy - egy könyvhöz?
Az az igazság, hogy egyre ritkábban hallgatok zenét olvasás közben, ha mégis, akkor is csak "háttérzajnak" megy és inkább ismeretlen számok szólnak. Mert, ha ismert számokat hallgatok, akkor arra koncentrálok, hogy dúdolgassam, és akkor kizökkenek az olvasásból.
Egy időben azonban minden számban Seb/Emesét láttam xD (ezt valószínűleg csak a TLányok értik, de nem bírtam kihagyni)
Viszont, ha a könyvben van említve valamilyen együttes vagy kimondottan egy szám, azt mindig meghallgatom közben. Ez például Lisa Schroeder könyveinél nagyon bejött.

4. Melyik az a könyv, amelyikhez olvasol vagy olvasnál rajongói írásokat/fanficeket? Milyet?
Nehéz kérdés. Eddig egy könyvnél sem éreztem azt, hogy fanficet akarok olvasni. A rosszaknál evidens, hogy miért nem, a nagyon jó könyvek esetében meg azért nem, mert mindig is attól tartottam, hogy lerombolnák a képet, amit felépítettem magamban a történetről.
Ha mégis mondanom kellene, akkor a Burokkal kapcsolatosan talán szívesen olvasnék egyet. Mondjuk egy Ian/Vandát.

5.Mennyire zavarnak a spoilerek? Megcsapkodnád egy kaktusszal/széklábbal azt, aki elárul valamit, bármilyen kicsi dolog is legyen? Futottál - e bele véletlenül spoilerbe? Ha igen, melyik könyvnél?
Elég kényes ez a spoilerezés téma. Nem szeretem, de nem is borulok ki, ha véletlenül belefutok egybe. Nem gyilkolom le azt az embert - ahogyan néhányan teszik - aki elhint egy kis információt. A technika vívmányaival körülvéve elég nehéz nem belefutni egybe - kettőbe, de azt hiszem ehhez viszonyítva szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyon ritkán találkozom szembe ilyennel. Könyveknél nem emlékszem kiugró spoilerre. Tv sorozatoknál inkább előfordul.
Ha mégis belefutok egybe, akkor már azon kezdek agyalni, hogy vajon mi történhetett a szereplőkkel, amíg eljutottak az elspoilerezett állapotba/helyzetbe.

6.Ha könyvírásra adnád a fejed, miről írnál? Milyen műfaj? Milyen főhőst írnál? Magyar vs angol nevek? Helyszín?
Mivel ez már korábban is szerepelt kérdésként, ide nem írnám le még egyszer a válaszomat. :)( Fentebb meg lehet tekinteni :)

7.Ha a kedvenc könyvedről látsz negatív véleményt, mit teszel? Átugrod? Elolvasod? Leállsz vitázni?
Nem vagyok az a típus, aki nekiáll anyázni, ha valakinek más a véleménye egy általam igencsak szeretett könyvről. Elolvasni elolvasom a negatív véleményeket is, mert kíváncsi vagyok, hogy az illetőnek miért nem tetszett. Ha esetleg nagyon nem értek egyet a véleménnyel, akkor magamban morgok egy sort, aztán továbblépek, mert tisztában vagyok azzal, amit sokan nem képesek felfogni, hogy nem vagyunk egyformák, és ízlések és pofonok.

8. Mi a kedvenc meséd?
Könyvben a Rémusz bácsi meséi az örök favoritom, filmben a Túl a  sövényen (főleg Hami xD).

9.Mi a kedvenc könyvcímed?
Love you , hate you, miss you. Benne van a menny és a pokol egyaránt vagy legalábbis az oda repítő érzelmek.

10. Melyik az a könyv, amit bármennyire is szeretnél, nem tudod beszerezni?
Most hirtelen nem tudok ilyet mondani. Eddig még voltam olyan szerencsés, hogy sikerült hozzájutnom ahhoz a könyvhöz, amit nagyon - nagyon akartam.

11.Top 5 kedvenc könyved, tetszési sorrendben.
1 Stephenie Meyer: A burok
2 Tamara Webber: Easy
3 Ellen Hopkis: Burned
4 Stephanie Perkins: Anna and the French Kiss
5 Torey Hayden: Egy gyerek
Ez a jelenlegi sorrend. Kérdezzétek pár hét múlva, lehet, hogy akkor már más lesz xD

Na és akkor most jöjjenek az én kérdéseim:

1) Tudja a közvetlen környezeted, hogy blogot vezetsz?
2) Vettél már meg könyvet csak azért, mert beleszerettél a borítóba?
3) Mi a kedvenc könyvműfajod?
4) Sorozatokat olvasol inkább vagy egyedülálló könyveket?
5) Melyik az a könyv, mit a leginkább szeretnél, hogy itthon is megjelenjen valamelyik kiadó gondozásában?
6) Hány könyvet szoktál magaddal vinni  egy - egy nyaralás alkalmával?
7) Melyik könyvbeli helyszínre költöznél a legszívesebben, ha megtehetnéd?
8) Melyik könyvszereplővel töltenél el legszívesebben egy délutánt?
9) Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?
10) Milyen színű felső van rajtad jelenleg?
11) Meg tudod mondani mennyi az idő jelenleg, anélkül, hogy az órára pillantanál? (csalni nem ér :P)

És akik válaszolhatnak, ha van kedvük:

 Több embert azért nem jelölök, mert már minden jelöltemet megtalálta a játék.





Megjegyzések

  1. egy időben én is mindig elolvastam az utolsó mondatot, mert azt hittem, hogy majd valami különleges tudással ruház fel, és majd jobban megértem az egészet. hát nem.:D

    egy ideje én is csak akkor tudok rendesen odafigyelni, ha csend van körülöttem. érdekes, hogy változik az ember, ahogy öregszik.

    és igeeen, a '20-as évek Amerikája, nagyon izgalmas időszak volt. :))

    VálaszTörlés
  2. én is mindig elolvasom az utolsó mondatot, de már próbálok leszokni róla, mert repkednek a spoilerek. :D

    VálaszTörlés
  3. @Nima: Igen, ezzel már én is szembesültem :D, de ettől függetlenül piszkálja a fantáziámat :)
    Én arra vezettem vissza ezt a csendben olvasást, hogy egész nap viszonylag nagy zajban vagyok a munkahelyemen, így itthon már nem vágyom aláfestő zenére az olvasáshoz. Megbecsülöm a csendet :)

    @Luca: Igen, fennáll a veszélye, főleg, ha függővége van a könyvnek :)

    VálaszTörlés
  4. Húú, klassz válaszok :) Már régóta (kb. 2 éve) olvasom a blogot, és sokat segít egy-egy könyv vásárlásnál, mert baromi jó kritikákat írsz :)
    A Fifty Shades című borzalommal engem is ki lehet kergetni a világból, de szerintem elolvasom a folytatását (de csak is kölcsön kérve :D), mert valamilyen szinten mazoista vagyok :D
    A Burok és Ian nekem is a szívem csücske :)
    És, amiben kellemesen csalódtam: Forma-1 :D Ki(k) a kedvence(i)d? Mi a kedvenc pályád (lehet több is)? Voltál már a Hungaroringen? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!

      Köszönöm a dicsérő szavakat! Minden ilyen hozzászólás nagyon sokat jelent ám :)
      Minden tiszteletem a tiéd, hogy tovább olvasod a Fifty trilógiát, de tényleg. Nekem már nincs hozzá sem erőm, sem kedvem.
      Én örök Räikkönen fan maradok, akár versenyez akár nem. Rajta kívül még Buttonnak szoktam szurkolni.
      Nincs kimondott kedvenc pályám, mindegyiket szeretem, főleg, ha izgalmas a futam ;) De talán a kanadai pálya az, amit szeretek. Meg természetesen a Brazil pálya, hol Kimi világbajnok lett :)
      Ha van kedved, megírhatnád nekem emailben (nancy7@itromail.hu), hogy kinek szurkolsz, és hogy neked melyik a kedvenc pályád. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)