Csak egy szál bikinit hoztam el az útra.
Újra érzem a balatoni lázat,
Budapest várhat míg vége van a nyárnak!"
(4F Club - Balatoni láz)
Akár ez is lehetett volna a mottóm a júliusi hónapra, de sajnos későn jutott eszembe. Sebaj, a lényeget így is visszaadja. Sűrű volt a július, de nagyon jó, megjártam a Balatont, pihentem, volt readathon is...
A júliustól röviden azt vártam a pihenés mellett, hogy visszajöjjön egy kicsit az olvasási kedvem, ami meg is valósult, sőt még bejegyzéseket is írtam az olvasott könyvek közül néhányról, ami az utóbbi időszakot tekintve még jobb hírnek számít. Szépen lassan majd ki is kerülnek a blogra. Egyébként a kedv visszatérte részben köszönhető annak, hogy szabadságon voltam és viszonylag nyugi volt körülöttem, meg annak is, hogy nagyon jó könyvek kerültek a kezembe.
A hónapot Rebecca Donovan új sorozatával kezdtem. Igaz, az első részt már olvastam idén januárban, de most gyorsan újraolvastam a második rész előtt, hogy felfrissítsem a részleteket. Nem egy hosszú könyv, úgyhogy simán belefért, ezt követően pedig jöhetett rögtön a folytatás is, a Knowing You. Sok választ még nem kaptam, de kérdést annál többet. Remélhetőleg a harmadik rész azért megválaszolja majd ezeket a felmerülő kérdéseket.
A Pull You Through teljesen véletlenül került a figyelmem középpontjába, viszont a megérzésem valami nagyon jót sugallt, úgyhogy nekikezdtem a könyvnek, és egy annyira jó romantikus regényt kaptam, hogy csak na. Nem győztem olvadozni tőle. Jó, azért volt benne dráma is, meg a közepe egy kicsit el volt nyújtva, de még ezzel együtt is szerintem toplistás lesz az év végi összesítésben.
A július volt a tökéletes idő arra, hogy belekezdjek a Trónok harca harmadik kötetébe, a Kardok viharába. Egyrészt kellett a pótlás, ha már idén kimarad a sorozat (igaz, júniusban végignéztem mind a hét évadot..., de erről nem beszélünk) másrészt meg, ezt terveztem magammal vinni a nyaralásra, amiből a végén helyhiány miatt nem lett semmi. De azért kitartóan olvasom, most tartok durván a felénél.
Közben megkezdődött az Abstractelffel közösen rendezett readathon is, amit a Holding on to Heavennel indítottam. Ez szintén egy folytatás, aminek az első részét májusban olvastam. Jó kis reverse harem, guilty pleasure.
A readathon következő kiválasztottja Jenson Button önéletrajzi könyve volt. Bevallom, nem vagyok egy nagy pletykaimádó, nem igazán figyelek a sztárokról szóló hírekre, inkább hagyatkozom az ilyen biográfia jellegű könyvekre. Sokkal bensőségesebb és nagyobb hatású, és nem utolsósorban nagyobb valóságtartalommal bír, mint egy pletykalap cikke. Itt sem volt ez másképp, nagyon tetszett a könyv, jó volt belátni a a Forma -1 kulisszái mögé egy résztvevő szemén keresztül.
Azért, hogy végre meg tudjam nézni a könyv alapján készült filmet, a Nap nap utánt vettem elő, amivel sikerült nagyon hamar is végeznem. Egyszer olvasható könyv, nem hagyott bennem mély nyomokat, ahogyan a film sem, amit azóta sikerült megnéznem.
A maraton utolsó könyve Jamie McGuire All the Little Lights című önálló young adult regénye lett, ami nagyon érdekes atmoszférával rendelkezik, talán emiatt rázódtam bele nehezebben. Viszont a végére egészen jó kis történet kerekedett belőle, meg a hangoskönyv verzió is sokat segített, bár a pasi narrátor hangja baromira irritált.
A readathon beszámolót itt olvashatjátok, így erre nem térnék ki külön.
Augusztusban igyekszem befejezni a Kardok viharát. Ehhez hozzátartozik az is, hogy tegnap kezdődött egy másik, egy hetes readathon, mégpedig a Booktubeathon 2018, amire én csak tegnap délután jöttem rá, az egyik általam követett vlogger közbenjárásával. Úgy döntöttem, hogy ha csak félhivatalosan is, de részt veszek rajta. A challengeket nem fogom erőltetni ( a sapkásat tuti, hogy kihagyom, így is elég meleg van, nem hogy még sapkában olvassak...), de a lényeg, hogy minél többet olvassak.
A zöld borítós challenget kilőttem a Martin könyvvel, a pénzfeldobóson a Never Too Far jött ki (Abbi Glines Never Too Far és Renata W. Müller 7 év után volt a két választási lehetőség) és szerintem a Martin könyv méreteit tekintve nem is igazán fog más beleférni ebbe a hétbe.
Viszont még előttünk augusztus nagy része, amire azért még terveztem be finomságokat.
Már régóta szeretnék olvasni Claire Contrerastól, úgyhogy beterveztem a Then there Was You-t.
Ha már nyár van, nem lehet kihagyni egy jó kis nyári regényt, főszerepben egy szörfös fiúval, ezért jön majd a The Moment of Letting Go J.A. Redmerskitől.
Ezen kívül, ha egy kis borzongásra vágynék, elővehetem a The Cabin at the End of the World című regényt, ami a vélemények alapján elég beteg könyv. Kíváncsi vagyok, mennyire fogom bírni.
És, azt hiszem, ezzel mindet fel is soroltam, amit szeretnék olvasni. A Glines regény lesz a hónap régi olvasmányra, a Claire Contreras pedig valószínűleg az új. Ez a kihívás van, amit még mindig tartok a reading challenge mellett.
Mindenkinek jó olvasást, aki pedig most van szabadságon, annak jó pihenést!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)