Ugrás a fő tartalomra

Múlt & Jövő Összegzés (4)


Valamiért nagyon várom a hónapnak azt a részét, amikor megírhatom az összegzést. Jobban átlátom, hogy mit olvastam, és ettől úgy tűnik, hogy haladok is az olvasásra váró könyvek számának csökkentésével. Illetve, szép is lenne, ha így lenne. Valahogy ennek ellenére nem érzem, hogy haladok, pedig többet olvasok, mint eddig tettem. Ki érti ezt?


A hónapban egyébként sikerült nagyjából elolvasnom a tervezett mennyiséget, bár nem az előre eltervezett címeket, de erről majd írok bővebben.
A május viszont nagyon nyüzsis hónap lesz, kb. levegőt venni nem lesz időm, de azért igyekszem egy normál mennyiséget betervezni, mert persze, mikor jelenne meg nagyon sok finomság, amiket már régóta várok, ha nem a legzsúfoltabb időszakban?

A hónap első olvasmányaként befejeztem a márciusban elkezdett A lázadót, mert be volt tervezve egy mozi, de sikerült lebetegednem, így ez elmaradt, de a könyv jó volt nagyon,

Ezután következett hirtelen ötlettől vezérelve Dr. Seuss könyve a The Butter Battle Book. Annak ellenére, hogy elvileg mesekönyv, a történet korántsem mesei. Nyilván a felnőttek mást látnak benne, mint a gyerekek de elgondolkodtató, hogy mennyire tartogathat mondanivalót egy mese egyszerre gyerekeknek és felnőtteknek. Ezzel ki is húztam az 50-es kihívás egyik pontját.

Következőként végre elkezdhetem az Effortlesst. Az első részben Kiera nagyon kihozott a sodromból és itt sem igazán volt ez másképp, de ettől függetlenül megint csak imádtam, mert ismét érzéseket váltott ki belőlem. Nem mondom, hogy mind pozitív volt, de többség igen, és ez a lényeg.

Ezután a kölcsönregény következett, a Hosszú utazás Nicholas Sparkstól. Nem volt rossz, de nem is vált a kedvencemmé, ez többnyire azért volt, mert a két cselekményszálból az egyik totál hidegen hagyott.

Aztán következett két tervezetlen olvasmány, két szakmai könyv személyében. Sikerült a könyvtárból megkaparintanom Kádár Annamária Mesepszichológia című könyvének első és második részét, amire már elég rég szemet vetettem, nagyon sokan ajánlották is.
Kimondottan kellemes meglepetést okozott, olvasmányos formában nagyon hasznos és nem utolsósorban tök érdekes információkat közölt, amit képes voltam a mindennapi munkámba is átültetni. Szeretem az ilyen szakkönyveket.

Ezt követte a Fire & Flood, ami nem igazán olyan lett, mint amire számítottam. Végül, végre elkezdtem Becca Fitzpatrick Black Ice c. könyvét, amit már megjelenése óta szerettem volna olvasni. Eddig nem okozott csalódást egyáltalán, bár még nagyon az elején vagyok.

Sajnos az eddigi jó sorozat megszakadt és először nem sikerült egy régi és egy új megjelenést elolvasnom. Sajnálatos módon az új megjelenéssel elcsúsztam, de sebaj, majd a következő hónapban.

És ha már elérkeztünk ide, lássuk, mit is fogok olvasni a következő hónapban, azaz májusban. Mivel nagyon zsúfolt lesz a májusom, igyekeztem könnyed olvasmányokat betervezni. Főleg NA regényeket, mert egyrészt azokat nagyon szeretem, másrészt meg könnyen csúsznak.

Régóta tervezem a Szerethetetlen második részét, a Hihetetlent és most elérkezett az idő, hogy el is kezdjem, aztán sort szeretnék keríteni az egyik várólista csökkentős könyvemre, a Facade-ra Nyrae Dawn-tól.




Karácsony óta vár a polcon a The Temptation of Lila and Ethan, ami egy Jessica Sorensen regén, így rossz már nem lehet.


Májusra van még újdonságként, és egyben az Abstractelffel közös olvasmányunk az End of Days, az Angelfall trilógia befejező része (láttátok ezt a borítót? egyszerűen nagyszerű). És végül, de nem utolsósorban megpróbálkozom a The Knife of Never Letting Go-val. (csak mert annyit áradoztak már róla és szintén várólista csökkentős). Kíváncsian várom, mennyit leszek képes megvalósítani ezekből a nagyra törő tervekből.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)