Ugrás a fő tartalomra

Vége az évnek - Nagy számadás 2019.

Forrás: www.srmist.edu.in
Végre elérkezett az idő, hogy megírjam az összegzést. Ez az a poszt, amit sosem hagynék ki, mert olyan jó egy helyen  látni, hogy miket értem el az év folyamán.
Ráadásul most az egész évtizedet is zárjuk, igaz én azt már nagyjából megtettem tegnapelőtt egy tag bejegyzéssel, úgyhogy itt többnyire csak az idei évvel fogok foglalkozni. Kicsit rövidítettem rajta, mert a tavalyi évzárás nagyon hosszúra sikerült, sok felesleges részlettel. 

2019 magánéleti szempontból borzalmas volt, mindenféle túlzás nélkül talán eddigi életem során a legrosszabb időszakot éltem át. Ezért érthető okokból már nagyon várom, hogy vége legyen, és elkezdődjön egy jobb korszak az életemben.

Olvasási szempontból nem volt rossz, sőt, nagyon jó regényekkel ismerkedtem meg, új kedvenceket is avattam, amelyek átsegítettek sok mindenen.

Olvasott könyvek száma: 54  (18,499 oldal)

Ez gyakorlatilag pont annyi, mint tavaly. Ha sikerül még éjfél előtt befejeznem az aktuális olvasmányomat (ha - ha - ha), akkor 55 lesz, azaz eggyel több, mint az előző évben. Nem bánom, hogy nem több, ez így is felülmúlta a várakozásaimat, és minőségileg sem volt rossz év.

Februárban olvastam a legtöbbet, akkor sikerült ledarálnom egy egész sorozatot, míg áprilisban a legkevesebbet, de ugyanez igaz októberre és novemberre.



Oldalszámot tekintve kb. egy ezressel kevesebb, de ez azért van, mert a rövidebb könyvek most jobban csúsztak, nem volt hangulatom hosszabb regényekben belekezdeni. A grafikonon is jól látszik, hogy 200 - 400 oldalasok fogytak leginkább.



A fenti mennyiségből negyven könyvet olvastam angolul, ami szép szám, kb 74%, amely arányt szeretném jövőre is megtartani 70% felett.

Magyar szerzőktől is olvastam, igaz nem sokat, de örülök, hogy ennyit is sikerült. Legalább van hová fejlődni jövőre.
15 sorozatot kezdtem, és sajnos csak 5 sorozatot fejeztem be. Bár igaz az is, hogy a megkezdett sorozatok közül nem mindegyiket fogom folytatni (pl. A sötét elméket sem)
Az önálló kötetek száma 15 volt.

Műfaji eloszlás



2019 legrövidebb és leghosszabb könyve

Az év legrövidebb könyve egy nagyon aranyos mesekönyv volt, mégpedig Csukás István Téli tücsök meséi. Nagyon szerettem, ahogy a könyv végére a kis történetekből összeállt a végső kép.
A leghosszabb ismét Martin bácsi nevéhez fűződik, a Varjak lakomája a maga csaknem 900 oldalával az idei legvaskosabb olvasmánya volt

A könyv, amiről úgy hitted, hogy szeretni fogod és izgatott voltál miatta, de aztán csalódtál?

Ez sajnos Mark Smith Land of Fences című regénye, ami a trilógia utolsó része volt. Nagyon - nagyon vártam a második rész után, de valami félelmetes, hogy mennyire untam az egész sztorit, a kommandózást. Egyszerűen nem érdekelt a szereplők sorsa sem, szóval borzalmasan csalódtam benne.

Az év legnagyobb pozitív csalódása
Josh Malermantól a Bird Box. Álmomban sem gondoltam volna, hogy  ez a horror/thriller regény ennyire megnyer majd magának. Együtt rettegtem a főszereplőkkel, és hatalmas élményt nyújtott.

Kedvenc borítód a 2019-es olvasmányaid közül


  
A blog 2019-es évéről
Hát, a blog nagyon vegyes évet élt meg. Nem volt időm, és ihletem sem igazán foglalkozni vele, ez meg is látszik a bejegyzések számán. Olvasni olvastam, csak bejegyzéseket nem írtam.
Viszont az mindenképpen megemlíteném, hogy  augusztusban ünnepelte a blog a 10. születésnapját, ami hihetetlen. Amikor elkezdtem, nem gondoltam volna, hogy még 10 év múlva is itt leszek, és hébe-hóba blogolok.

Nem tudom, hogy a jövőben mi lesz majd, visszatér - e az ihletem, lesz - e hozzá hangulatom, illetve idővel hogy állok majd. Meglátjuk, ha sikerül, akkor írok, ha nem, akkor nem. Az ember változik, és egy így van jól.

Végül egy pár szó  az évtizedről

Az elmúlt tíz évben több ízben változott az ízlésem, érdeklődésem olvasás terén.
Elolvastam 653 könyvet, ami átlagban durván 65 regényt jelent évente.  Volt ezek között mesekönyv, middle grade, young adult, klasszikus, new adult, thriller, horror, fantasy, minden. 
A könyvekből 468 angol nyelven került a kezembe.  A 653 könyv 212,667 elolvasott oldalt jelent.

Sok új regénnyel, szerzővel, műfajjal ismerkedtem meg, a közös lelkesedés által barátságok születtek, néhány a mai napig is tart, amiért nagyon hálás vagyok!

Kapcsolatba léptem kiadókkal, néhánnyal sikerült tartós együttműködést is kialakítani, amiért szintén nagyon hálás vagyok és örülök a lehetőségnek.

Minimum ilyen tartalmas következő 10 évet kívánok olvasás szempontjából magamnak és mindenkinek!

Boldog új évet és évtizedet!

Forrás: pinterest.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)