Ugrás a fő tartalomra

Múlt & Jövő - Összegzés (8)

Közeleg az iskolakezdés! Tudom, hogy most megint sokan csúnyán néznek rám, de én szeretem ezt az időszakot, már be is szereztem magamnak egy csomó tollat, füzetet, amit iskola hiányában majd a munkahelyemen hasznosítok.
Az utolsó nyári hónapot is mondhatni kimaxoltam, tekintve, hogy simán túlszárnyaltam az előre kijelölt olvasmányok mennyiségét.
Összességében 12 könyvet sikerül elolvasnom, amivel az idei második legjobb hónapot sikerült teljesítenem.


Elsőnek befejeztem az American Snipert, ami egészen érdekes tapasztalat volt. Félig - meddig értem, hogy miért támadják a könyvet és magát Crist is (bár úgy könnyű, hogy már nem tudja megvédeni magát), de nem szabad azt elfelejteni, hogy ne ítélkezzünk mások felett, amíg nem éltük azt át, amit ők. 
Az is kiderült, hogy miért lett ennyire hollywood-i a film. Muszáj volt így megcsinálniuk, mert különben nem valószínű, hogy nézhető lett volna, tekintve, hogy a könyv alapja elég száraz, sok benne a katonai egységekről, fegyverekről, szókincsről szóló magyarázata. Azonban nem bántam meg, hogy elolvastam, sok érdekes dolog kiderült belőle.

Ezek után a Ghost Bird sorozat 7. részét vettem elő, a House of Korba-t. Hozta a megszokott színvonalat, egy újabb fiú, jelen esetben Silas múltját bontotta ki az írónő jobban, és folytatta a korábbi részekben megismert szálakat.

Várólistám csökkentését előtérbe helyezve Jasinda Wilder Falling Into Us c. regényét vettem kézbe. Más volt, mint a sorozat első része, de nem rosszabb. Érdekes volt látni, miként bontakozik ki a két főszereplő szerelme a nem mindennapi kezdés ellenére.

Ezután 2 kiegészítő novellát olvastam a Ghost Bird sorozathoz (ja, látszik, hogy nem bírok betelni vele, ráadásul az egyikben hóesés is volt, ami kimondottan jól esett a 40 fokos melegben), az Touch of Mischief és a Sound of Snowfall egyaránt nagyon rövid,  gyors, de aranyos olvasmány volt.

A egyik kedvenc ya szerzőm, Morgan Matson pár hónapja új könyvet jelentetett meg, a Since You've Been Gone-t, amitől a műfaja miatt egy kicsit tartottam eddig, de a kíváncsiságom felülkerekedett. Szerintem az előző két könyve jobban sikerült, ebben az egyik főszereplő kimondottan irritált, de a helyszínt megint csak imádtam, teljesen átjött a nyári hangulat, ami eddig mindhárom könyvéből áradt.

Ezt követően a túlélésé volt a főszerep, előkerült a The Raft, ami szintén várólista csökkentős. Sajnos alulmúlta a várakozásaimat, sokkal jobb könyvre számítottam. Sok volt az agonizálás és kevés a túlélés, bár a csavar tetszett benne, igaz, viszonylag hamar rá lehetett jönni.

A csalódás után muszáj volt valami olyat olvasnom, amiről tudtam, hogy nem lehet nagyon rossz, így belekezdtem a Ghost Bird 8. részébe, a The Other Side of Envy-be, és nem bántam meg. Tetszett, bár egy kicsit akció helyett itt is a lelkizésre ment rá az írónő, remélem azért, mert a következő kötet nagyon ütős lesz és rá kellett pihenni!

A hosszú hétvégére tökéletes volt Jamie McGuire új könyve, a Something Beautiful. Két baj volt csak vele - nagyon rövid volt, mert csak kiegészítő novella, és túl sokat ugrált az időben. De,  jó volt Shepleyről és Americáról olvasni, a tornádós vonal nagyon tetszett, még ha a valósághoz nem sok köze is volt.

Aztán, mivel elfogytak a hónapra tervezett olvasmányok, így áttértem a szeptemberi kínálatra, így jött szembe a Love Letters to the Dead. Tetszett, de nem vitt annyira magával, mint amire számítottam.

Utolsóként a The Chase c. Janet Evanovich regényt kezdtem, A nagy zsákmány folytatását. Ezt igyekszem még befejezni, már nem sok van hátra belőle, másfél nap alatt csak sikerül...

Emellett az augusztus volt az újraolvasós hónapunk Abstractelffel, így audiobookban újrahallgattam Rebecca Donovan Lélegezz - trilógiájának utolsó részét, az Out of Breath-t (magyarul Boldogító lélegzet címen jelent meg), ami sokadszorra is tetszett, és még mindig szeretnék olyan tengerparti házban élni, mint a szereplők... Függőségemet bizonyítja, hogy újraolvasásra került a Ghost Bird sorozat első része is, az Introduction, amint megérkezett a papíralapú verzióm. Érdekes volt összevetni a 8. résszel, hogy mennyit változtak a szereplők, szinte észrevétlenül.

Tehát kihúztam 2 várólista csökkentős könyvet, újraolvastam két regényt, megvolt az egy régi (Since You've Been Gone) és az egy új megjelenés (Something Beautiful) is, így azt hiszem, igencsak sikeres hónapot zártam. Ja, és megemeltem a limitemet a goodreads challenge-nél, az új szám 75. Kíváncsi leszek sikerül - e elérni. Most tartok 65-nél. Tudtam volna még többet is olvasni, de rácuppantam a múlt héten egy nagggyon hosszú fanficre és inkább azzal töltöttem az időmet, a könyvek meg várnak a sorukra...

És, hogy mit tartogat a szeptember? Szüretet, családi ünnepeket és reméljük az alábbi olvasmányokat. Nem sokat terveztem, mert már most is érzem, hogy beindultak az aktív hetek és már jóval kevesebb a könyvekre fordítható időm.

Egy várólista csökkentősnek beterveztem H.M.Ward Collide c. regényét, ami zenész pasiról szól és new adult, és ez lesz a régi megjelenés ebben a hónapban.

Aztán a Maddox tesók következő részét is szeretném sorra venni, a Beautiful Redemptiont (ami idén ősszel érkezik a Maxim gondozásában).



A szeptemberi újdonság a The Secret Fire lesz, C.J. Daugherty, a Night School (Cimmeria titka) szerzőjének új könyve, amire nagyon kíváncsi vagyok. Az első fejezet elég kecsegtető.

Ezen kívül még szeretném elkezdeni C.L.Stone  másik sorozatát a Scarab Beetle-t, ami tulajdonképpen a Ghost Bird spinoffja és felnőttesített verziója. Az első része a Thief.


Ha már ezeket elolvasom boldog leszek, meg mellette ott a fanfic is, szóval több,  mint elég.
Remélem, mindenkinem úgy kezdődik a suli, ahogy elképzelte! A már dolgozóknak meg nem mondok semmit, mert ők úgyis tudják, hogy nincs megállás, de néha egy jó könyv sokat segít a mindennapok elviselésében ;)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)