Ugrás a fő tartalomra

Féléves könyves kiakadás tag 3.0

Ma reggel, a kávém szürcsölgetése közben szétnéztem, mi a helyzet a külföldi blogvilágban. A szokásos blogposztok mellett szembetűnt, hogy többen is előrukkoltak a féléves összesítéssel egy tag formájában.

Elolvastam néhányat, majd rájöttem, hogy ezt én is ki szoktam tölteni a nyár derekán. Azonnal ugrott is be az elhatározás, hogy bizony ezt a szokást nem most fogom megszakítani, és bizony idén is megcsinálom, összegezve ezzel az első félévemet könyvek terén.

Általánosságban elmondható, hogy szélesebb palettán mozogtam az előző évekhez képest, már, ami a műfaji eloszlást illeti. Több komfortzónán kívüli regényt vettem kézbe, bár pont azon gondolkodtam, hogy nem is tudom, jelenleg pontosan hol húzódnak a könyves komfortzónám határai. Kicsit keresgélős periódusban vagyok olvasás terén (is). Olvastam thrillert, non-fictiont,  önéletrajzi regényeket (ezek mind nagyon bejöttek), olvastam fantasyt, mesekönyvet, szépirodalmat, klasszikust, middle grade korosztálynak szóló történeteket és néhány YA könyvet is. Szóval nagyon szórt a mezőny, de bizonyos szempontból nem bánom.

A várólista csökkentéssel többnyire jól állok, pont 6 könyvet olvastam, ahogy a sorozatos kihívásomnál is elolvastam már a teljesítendő mennyiség felét, így nem lehet okom panaszra.

Viszont az is elmondható sajnos, hogy nem találkoztam olyan igazán kiemelkedő könyvvel, amire abszolút rá tudnám mondani, hogy az év legjobbja. Voltak nagyon jók és emlékezetesek, de az az igazán kedvenc, amitől oda - meg vissza tud lenni az ember, na, az még hiányzik. Persze, erre még ott a második félév, azalatt még sok minden változhat.

De lássuk részletesebben a szempontokat:

1. A legjobb 2017-es olvasmányod:
Féléves olvasmányaim 1. része
Briana Pacheco: A Sky Full of Secrets. Ez viszi eddig a prímet, bár az Egomaniac szorosan ott kullogott a nyomában. Azonban ez a regény a mondanivalója miatt lett az első választásom, amiről bővebben majd egy, a könyvről készült blogbejegyzésben is írok.

2. Legjobb folytatás, amit 2017-ben olvastál
A sorozatfolytatások terén sem igazán voltam elkényeztetve, többhöz volt szerencsém, de egyik sem ért fel a várakozásaimhoz, kivétel a Trónok Harca második része. Na, attól pontosan azt kaptam, amire számítottam és egyáltalán nem rossz értelemben! Úgyhogy ehhez a ponthoz a választottam a Királyok csatája.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél
Ian Harding: Odd birds című önéletrajzi ihletésű könyvét szeretném mindenképpen olvasni, és ha minden jól megy, ebben a hónapban még sort is kerítek rá a Nagy Nyári Readathon keretén belül.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére
Ebből kettő is van. Igazándiból az Illuminae trilógia harmadik része lett volna, de mivel annak megjelenése 2018 tavaszára került, így az kiesett. Helyette nagyon várom az American Driftert, amit az egyik kedvenc sorozatszínészem írt, illetve a másik nagyon áhított regényem a Mara Dyer spin-offjának első része, aminek a főszereplője Noah lesz.

5. Legnagyobb csalódás
Ez egyértelmű: Jenika Snow Say You're Mine és Virgin c. regényei. (Azért írtam mindkettőt, mert a két történet egy könyvben volt) Bár amennyire rövidek meg semmitmondóak voltak, félek őket regénynek nevezni, azt hiszem a fantázia találóbb jelző mindkettőre.

6. Legnagyobb meglepetés
Mivel a kellemetlen meglepetést azt hiszem, hogy az előző pontnál kilőttem, így térjünk át inkább a kellemes meglepetésekre. Azt hiszem, az első félévben a kezeim közé került regények közül a Hear the Wolves okozta számomra a legkellemesebb meglepetést. Kicsit óvatosan közelítettem hozzá middle grade mivolta miatt, de felesleges volt, mert nagyon gyorsan magába szippantott.

Féléves olvasmányaim 2. része
7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)
Ez egyértelműen a kedvenc könyvhöz kötődik. A Sky of Full of Secrets után biztos, hogy szeretnék még olvasni Briana Pachecotól, ha mást nem, a sorozat következő részét, mert ezek után megesz a kíváncsiság Mac sztorijának okán.

8. Legújabb könyves crush
Hmm. Ez mindig nagyon nehéz kérdés, már csak azért is, mert nincsenek állandó jelöltjeim. Általában minden könyvben új és új crushom lesz, de csak az utolsó oldalig tart ez a rajongás. Másik könyv, másik crush... Jó, persze, vannak emlékezetesebbek, de a legújabb? Hmm., talán Owen a Confessből.

9. Legújabb kedvenc karakter
Nincs kedvencem, illetve ezt is könyvenként avatok.  A legfrissebb talán Cain a Violet Grenade-ből.

10. Egy könyv, amin sírtál
Idén még nem volt olyan könyv, ami kimondottan megsiratott volna, de Lauren Graham önéletrajzi könyvének bizonyos részeinél erősen rezgett a léc.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett
Kissé talán meglepő, de az Everything, everything (Minden , minden) Nicola Yoontól. Aaaaannyira cuki volt a romantika része.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál
Minden kétséget kizáróan a Confess, hiszen, ha nincs a filmsorozat, talán nem is olvasom el a könyvet, de ez nagyban köszönhető a szereplőknek is.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál
Jamie McGuire: Beautiful Funeral  Ez volt az év első bejegyzése, ráadásul a könyv is nagyon közel áll a szívemhez.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)
A Violet Grenade.


15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig? 
Mennyi időtök van? Csak mert egy jó ideig tudnám őket sorolni. Viccet félretéve, amit mindenképpen szeretnék még idén olvasni, az Mitch Albom Öten a mennyországban;  Matt Haig: The Humans (Én és az emberek); Ian Harding: Odd Birds; J.R.Ward: The Chosen; Richard Flanagan: Keskeny út északra; talán a Trónok Harca harmadik része; Chad Michael Murray: American Drifter; Michelle Hodkin: The Becoming of Noah Shaw. Ezeket mindenképpen, a többit majd meglátjuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)