Ugrás a fő tartalomra

Múlt & Jövő - Összegzés (30)

Kitört a nyár! Azt hiszem, ebben senki nem kételkedhet a mostanában uralkodó időjárás után. Itt az idő, hogy mindenki kivegye a kis szabadságát, és nyaralni menjen vagy legalábbis pihenjen egy kicsit.
Egy hete én is szabadságon vagyok, és érdekes módon most, hogy lehetne, nem volt olyan kedvem olvasni, mint mikor nem lehetett.
Persze azért haladtam az olvasmányaimmal, de elég érdekes érzés hagyott maga utána hónap.
A június kicsit a tervezetlenségről szól, ami nálam nem megszokott, talán ezért is érzem furának.
A hónap első felében még abszolút nem volt energiám olvasni, megesett, hogy napokig nem nyúltam könyvhöz, ami szintén szokatlan, de ha hozzá is nyúltam, általában 2 oldal után belealudtam esténként. Szóval nem nagyon haladtam.

Ennek ellenére azért csak befejeztem az igencsak vaskos Királyok Csatáját, ami hozta az elvárt szintet, nagyon élveztem (és már csak  17-et kell aludni a sorozat új évadáig!!!!!!)

      vagy


Amint a fenti, felettébb fontos információn túltettem magam, áttértem arra a könyvre, amit a Trónok harca mellé kezdtem, a Hoaxra. Nem volt annyira jó, mint amennyire arra számítottam, de nem volt rossz sem, olyan közepeske lett.

A neten barangolva egyik nap belefutottam Colleen Hoover Confess című regényéből készült sorozatba, és mivel a két főszerepet számomra kedves színészek játsszák, ezért meg is néztem. Utána valahogy természetesnek tűnt, hogy a könyvet is kézbe veszem. Csomószor megfogadtam már, hogy előbb a könyv verzióval barátkozom, mert úgy más az élmény. Itt is úgy kellett volna, mert a könyv picit csalódás lett.

Közben a postás meghozta Victoria Scott legújabb könyvét a Violet Grenade-et, aminek neki is álltam rögtön a Confess után. Hát, kifacsart egy sztori volt, de tetszett. Bővebben majd a bejegyzésben írnék róla.

Ekkora megjelent a Ghost Bird új része is, amire már időtlen idők óta várok, megélt a kötet több csúsztatást is, ami a megjelenést illeti. Azt hittem, hogy már nem fogom akkora lelkesedéssel olvasni, mint a korábbi köteteket, ami az elején még igaz is volt, de aztán szép lassan visszasüppedtem a világba és onnantól kezdve nem volt megállás.

Amikor Sang és a fiúk legújabb kalandjait befejeztem, tanácstalanul (valójában szinte pánikolva) álltam a nagy kérdés előtt, hogy mit is olvassak. Végül hosszas válogatás és mérlegelés után úgy döntöttem, befejezem a Faith című sorozatot az ötödik résszel. Igazából még nem jutottam hozzá, de ma délután tervezem elkezdeni, és mivel tuti, hogy nem érek a végére holnap estig, így ez lesz július első olvasmánya is.

Júniusról még annyit, hogy kihúztam egy pár pontot a 40+-os listáról, megvolt az idei megjelenés (Violet Grenade), és a régi is (Királyok csatája). Várólista csökkentős könyv most nem volt, viszont a Hoax tökéletes volt a sorozatos kihívásra, ahogyan a Ghost Bird legújabb része is. A sorozatos kihívásnak egyébként pontosan most tartok a felénél, 9 folytatást már olvastam és még 9 vár rám év végéig. Érdekesség még továbbá, hogy majdnem napra pontosan 2 éve kezdtem el Sang történetét olvasni.

Júliusban egy fő dolog lesz, ami meghatározza majd az olvasásaimat, ez pedig a II. Nagy Nyári Readathon, amit ismét megrendezünk Abstractelffel közösen, mégpedig a hónap második felében. A részletek még kidolgozás alatt vannak, de nagyjából olyasmire lehet számítani, mint a tavalyi évben. 

Jelenleg fogalmam sincs, hogy milyen könyveket fogok olvasni abban az egy hétben... Néhány van, ami szóba jöhet, de ezek többnyire még csak vad tippelgetések, a végleges listát majd kiteszem a readathon kihirdetésénél.

Szóval, ami várható júliusban: először is befejezem a Just Married-et, ez tuti. Aztán nagy eséllyel előszedem a Stone in the Sea-t, amit a jó ég tudja mióta tologatok már. Aztán, ha már nyár van, kell valami nyári olvasmány, ez pedig nem lesz már, mint a Fallen Too Far Abbi Glines tollából. Jó lenne egy sorozatot is folytatni, erre vagy a Becoming Rain lesz a megoldás, vagy a Ghostgirl trilógia befejező része, még nem döntöttem el.



Elém került egy újabb biográfia/önéletrajzi könyv, mégpedig Ian Harding könyve, aminek elolvasására nem is lehet tökéletesebb időpont, tekintve, hogy pontosan tegnap lett vége a Pretty Little Liars sorozatnak, amiben ő is mondhatni főszereplő volt.

Nem titok, hogy imádom a kutyákat, és elég régóta szemezek már az Ice Dogs c. regénnyel, ami elég rövidke, de remélhetőleg annál jobb lesz.


Abstracttal van egy olyan "játékunk", hogy el kell olvasnunk 1-1 kijelölt könyvet egymás kedvenceiből. Háromból választhattam, és végül a We Were Liars lett a befutó Abstract legnagyobb örömére. Annyira örült neki, hogy kezdek félni, milyen könyv vár rám.


Ebből a sok - sok szépségből az önéletrajzi könyv lesz az új megjelenés, a Fallen Too Far pedig a régi, A Stone in the Sea és a Becoming Rain várólista csökkentős.
Aztán, hogy ezekből mi fér bele, és mi marad ki esetleg, azt majd meglátjuk. 

Hamarosan pedig jelentkezem a Readathon részleteivel, amihez lehet majd természetesen csatlakozni, lesz megint esemény, ahol ki lehet majd beszélni az aktuális olvasmányokat vagy éppen lehet biztatni egymást. Természetesen idénre is terveztünk mini - challenge-eket is, ami segíthet kiválasztani az olvasnivalókat.

Addig is élvezzétek a nyarat, pihizzetek és olvassatok! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)