Ugrás a fő tartalomra

Nyári readathon beszámoló - 2. hét

A második hét is eléggé eseménydús volt. Volt itt minden, bojler csere, vásárlás és érzelmi hullámvasút a Zodiac Academy miatt, amit még mostanra sem hevertem ki. Folyamatosan vissza-visszakalandoznak a gondolataim a szereplőkhöz, a történethez, és kérdések százai futnak a a fejemben a folytatás kapcsán. De ne szaladjunk ennyire előre, mindent csak szép sorjában....

8. nap

15:39 - Tegnap a Millió csók vége olyan szinten lehozott az életről, hogy a mai nap folyamán eddig nem is gondoltam olvasásra.
Délelőtt megírtam és kitettem a beszámolót az első hétről, meg tettem - vettem.
Most fogom csak elkezdeni a ZA #7-et. Előtte gyorsan végigpörgettem a jegyzeteimet az előző kötetről, hogy felelevenítsem pontosan mi is történt. Na, nem mintha nem emlékeznék a felettébb fájdalmas részletekre...
Gondolom a 7. rész sem lesz más ebből a szempontból.

17:26 - Jajj, ez a sorozat a tökéletes gyógyír a lelkemnek. Olyan jó visszalépni ebbe a világba. Sokat mosolyogtam, pedig még csak egy fejezetet olvastam, igaz, az extra hosszú volt.
Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem lesz végig így. Ismerem már annyira a két szerző "észjárását", hogy tudjam, fogok én még frusztráltan kiabálni a könyv fölött.
Már most felírtam magamnak egy - két érdekes jelet/kérdést, ami tuti, hogy fontos lesz a későbbiekben. 
Viszont Darcy meg Orion 💓. (Esetükben is biztos lesz még feszkó.)

Egyébként a 36. oldalig jutottam. Most egy kis szünet , aztán folytatom.

18:43 - Olvastam még 25 oldalt, Lionel teljesen delulu. De tényleg. A hatalomvágy teljesen elvette az eszét. Az biztos, hogy a legújabb tervéből semmi jó nem fog kisülni.
Döbbenetes egyébként, hogy milyen hamar visszarázódtam ebbe a világba. Olyan szinten együtt lélegzem már a szereplőkkel, hogy arra szavak sincsenek.

19:44 - Esti rutin után jöhet az esti olvasós etap némi színezéssel.

22:03 - Alakulnak a dolgok, alakulnak...
13%-nál álltam meg. Relatívan hosszúak az egyes fejezetek, így már nem akartam még egybe belekezdeni. Majd holnap.

Ma olvasott: 97 oldal
Összesen olvasott: 1299 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+3

9. nap

7:05 - Ismét korán ébredtem, de ezúttal teljesen magamtól. Nem volt mást tenni, mint elindítani a hangoskönyvet.
Most pillanatnyilag nyugi van a könyvben, de szerintem nem sokáig lesz ez így. Továbbá lett egy elméletem Darcyval és a kézlenyomattal kapcsolatban.

Elolvastam két fejezetet. Még egybe nem kezdtem, mert az kb. 1,5 óra lett volna. Most a 112. oldalon tartok (15%), ami 15 oldalnyi haladást jelent.
És dörög az ég! :)

9:28 - Itt az ideje nekiállni főzni. Közben hallgatom majd a ZA-t hangoskönyvben.

11:05 - Az ebéd félig kész (mexikói chillis csirkemell). Elolvastam (meghallgattam) egy fejezetet, de basszus, olyan hosszú volt, hogy azt hittem, sosem lesz vége. Hangoskönyvben másfél óra volt. De kellett a visszaemlékezések miatt.
146. oldalon tartok.

Ugyanitt: Ha tudtok jó minőségű spagettit normál áron, szóljatok, mert a Gyermelyi spagettivel tele van a t*köm. Beleteszem a vízbe és azonnal darabokra törik. Nem azért veszek spagettit, hogy 2 cm-es darabokban kerüljön a tányérra.

14:46 - Ebéd után kiültem a teraszra olvasni meg színezni. Most nincs még olyan veszett meleg, egész kellemes volt. Eljutottam 27%-ig (195. oldal).
Alakulnak a problémák, alakulnak...

19:39 - Felkészültem az esti olvasásra. A mai nap kimerítő volt, az egyik ujjamat jó mélyen sikerült elvágnom a polc szélével, most meg kezd előjönni a migrénem (csak nem eső közeleg?).
A Heartless Sky-ban épp baromi izgi résznél vagyok, olyan körömrágósan izgi. De rossz érzésem is van, mármint, hogy valami rossz fog történni az egyik szereplővel. Túl rég óta van "nyugi". Már amennyire nyuginak lehet nevezni azt, hogy egy kezdetleges föld alatti bunkerben rejtőzködnek az ellenségük elől.

Annyira fun ez a sorozat! (kivéve, amikor nem)

21:28 - Volt egy kis akció, aztán megint visszatért a látszólagos béke. Legalábbis egy kis ideig, mert már be lett lógatva a következő probléma, bár ez tulajdonképpen eddig is ott lebegett a fejük felett.
Most ott tartok, hogy nincs tippen, mi lesz a vége. Teljes homály.
De most lefekszem, mert szétmegy a fejem. És a vihar is tuti, hogy épp addigra fog ideérni, mire elaludnék. Murphy. Ja, egyébként 33%-nál tettem le (238.o)

Ma olvasott: 141 oldal
Összesen olvasott: 1440 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+3

10. nap

8:44 - Kávézás közben olvasok egy kicsit. Éjjel esett az eső, így most egész elviselhető a hőmérséklet. Ha kisüt a nap, már nem lesz az.

A ZA #7-ben most épp esküvő van. Kicsi boldogságtócsa a szarviharban, de az az érzésem, hogy ez sem fog sokáig tartani.
Geraldine félelmetes. Nem tudom eldönteni, hogy tudatosan nem vesz tudomást a körülötte lévő negatív dolgokról vagy alapból ilyen. Néha nagyon sok tud lenni, de valószínűleg tudatosan ilyennek írták meg a szerzők a karakterét, hogy ellensúlyozza a nehezebb, sötétebb dolgokat. Ha nem ....... mellett köt ki a végére, megeszem a nem létező kalapom. Pasi ennyit még nem futott csaj után úgy, hogy a csaj folyamatosan lepattintja.

9:34 - 38%-nál (274. oldal) hagytam abba. Megyek, körbenézek, hogy éjjel mit vitt arrébb a szél. Addig legalább fel tudom tölteni  a Kindle-t is, mert lassan lemerül. Ritka jelenség, de néha előfordul.

11:34 - Teljesen Solariában élek jelenleg. Muszáj még egy kicsit tovább olvasnom. 
Xavier f**okméregetése és ékszerezése annyira szürreális és kínos egyszerre, hogy azon már csak röhögni lehet. Annyira kilóg ez az egy sztoriszál a történetből. Nem tudok vele mit kezdeni. 40% - 287. oldal

17:54 - A délután folyamán több részletben eljutottam 47%-ig, és megvolt az első igazán WTF pillanat is. Amikor elkezdődött a fejezet, annyira tudtam, hogy valami rossz fog történni. Már egy ideje ott lógott a levegőben.
Nem hiszem el, hogy végre megoldanak egy problémát és hopp, lesz helyette két új. Tele vagyok frusztrációval. Üvölteni tudnék a könyvvel meg a szereplőkkel. Szünetet kell tartanom, mert nem bírom.

20:32 - Na, rápihentem a folytatásra. Bár az imént elkapott az ideg, mert valamiért nincs wi-fi a lakásban, így meg baromi nehéz lesz hangoskönyvet hallgatni. 
Túlságosan függ az életünk a nettől és a kütyüktől...
Érdekes egyébként, mert látja a telefon a hálózatot, csak kapcsolódni nem hajlandó hozzá. A tablet az csatlakozik, csak baromi gyenge a jel. De 10 perccel ezelőtt még semmi baja nem volt. Még jó, hogy a Kindle-nek nem kell net ahhoz, hogy olvasni tudjak.

21:53 - Helyreállt a wi-fi, meg az én lelkivilágom is. Hihetetlen, hogy a szerzőpáros megint milyen csavarokat pakolt bele a sztoriba. Fogom a fejem.

52%-nál tettem le (374. old), most talán egy kicsit kevésbé stresszes rész jön. De ez megint egy giga hosszú fejezet, és képtelen vagyok végighallgatni.
Az OCD-m visít, hogy a fejezet közepén hagytam abba az olvasást...

Ma olvasott: 136 oldal
Összesen olvasott: 1576 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+3

11. nap

10:01 - Itt az ideje folytatni a könyvet. Teljesen el vagyok veszve ebben a világban. Mármint a könyv világában, és ez annyira jó érzést. Éppen ezért az érzésért imádok olvasni, és egy jó könyvtől azt várom, hogy ilyen állapotba hozzon. Ha nem vált ki belőlem ilyesmi reakciókat, akkor maximum közepes lehet.
Ez a sorozat nem tökéletes, közel sem, de egyszerűen nem ereszt.

Forrás: www.cosmopolitan.com

12:00 - Hát, vannak itt fordulatok, elég érdekesek, némelyek pedig aggodalomra adnak okot. Mondjuk a történet ezen pontján MINDEN aggodalomra ad okot.
Most pihenésképpen itt az idő ebédelni.
60% - 431. oldal

17:51 - Délután sétáltam egy nagyot, ami kimondottan jól esett. Aztán folytattam a Heartless Sky-t. A szerzők szerintem látták a Trónok harcát, mert az egyik jelenet majdnem az egyben egyezett a sorozatban lévővel. Persze sikerült az egyik legzavaróbb jelenetet lekoppintaniuk. Aki tudja, az tudja. 

18:54 - Istenkém, Geraldine-on behalok. Hát mi volt ez a szemkikanalazós jelenet?! Fetrengek. Ilyet is csak ő tud produkálni... (64%)

20:51 - Mindenki azon görcsöl, hogy elmarad - e a tűzijáték vagy sem, én meg közben sárkányokkal, főnixekkel repkedek, és hidegen hagy minden más. Jelenleg épp dörög és villámlik, eddig szakadt az eső is.
Ja, és szétmegy a fejem. Mindjárt vadászok magamnak egy fejfájáscsillapítót.

Ma olvasott: 136 oldal
Összesen olvasott: 1712 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+3

12. nap

11:13 - Nemrég estem haza a gyors bevásárlásból, meg volt 1-2 elintéznivalóm a bankban. Feldobtam főni a tésztát a túrós tésztához, ágyneműt cseréltem, bedobtam egy adag mosást. Amíg megy a mosógép meg fő a tészta, olvasok egy kicsit.
Délután elő kell készíteni a terepet, mert holnap jönnek szétbombázni a konyhát. Hurrá!
És el kellene mennem végre a Vodafone-hoz ügyintézni. Komolyan, hónapokig kell rá készítenem az idegeimet. 
De most relax és olvasás.

11:52 - Na, eljutottam 74%-ig (532. oldal). Egyre elmebetegebb jelenetek vannak. Némelyiken sírva röhögök, némelyiktől egyszerűen csak teljesen kínosan érzem magam.

17:22 - Délután rendet raktam, meg leültem egy picit dolgozni, hogy utolérjem magam. Miután 15 percig bűvöltem az alábbi mondatot, feladtam:

Három poliszacharid alapú bevonat hatásának gázkromatográfiás és tömegspektrometriai vizsgálata a termények betakarítás utáni veszteségének minimalizálása tekintetében.

Ja, szóval, miután negyed óráig próbáltam értelmezni és magyarosítani, feladtam. Inkább megnéztem az Agymanók 2-t.
A következő lépés a mostanra megszáradt ágynemű összehajtogatása (nem, nem kell vasalni, direkt olyat vettem), közben meg beindítom a hangoskönyvet.
Még kb. 200 oldal van hátra. Az viszonylag biztosnak tűnik, hogy nem fogom tudni befejezni a mai nap folyamán, de ha holnap sokat kell szaladgálnom, még az is lehet, hogy a readathon utolsó napján fogok csak a végére érni. De most lássuk Geraldine és a "szem" kalandjait. Teljesen elmebeteg.

18:40 - Történik valami jó, és a következő pillanatban meg valami egészen rossz. 
Orion meg Darcy őrületével nem tudok mit kezdeni. Olyan, mintha megszállta volna őket valami sz*xdémon. Amivel a helyzetüket ismerve nem lenne gond, de jelen körülmények között elég gáz. 78% - 560. oldal

21:06 - Jujj, kezdenek komolyra fordulni a dolgok, innentől szerintem már a regény végéig folyamatosan pörögni fognak az események. Éppen ezért hagytam abban. Ha most folytatom, nem állok meg a végéig, viszont reggel kelni kell, mert 9-re jönnek a szerelők.

Szóval ja. Jó lenne már túl lenni a holnapon. Egyébként 85%-nál tartok (613. oldal). Épp a fordulópontnál (szerintem).

Ma olvasott:103 oldal
Összesen olvasott: 1815 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+3

13. nap

9:05 - Elterveztem, hogy bevetem magam a Vodához, de rájöttem, hogy ma jönnek bojlert szerelni, úgyhogy ugrott a dolog. Mondjuk nem sírok miatta.
Holnap a tervek szerint nekiindulok a tejhabosítómért, meg veszek néhány tollat meg füzetkét, mert az nekem is jár ilyenkor. 
A könyvből még van kb. 100 oldal hátra, azt ma szerintem be is tudom fejezni, bár olvasni csak akkor fogok tudni, ha elmentek a szerelők.
Este meg filmnézés lesz a program, mert kijött a The Air He Breathes film verziója.

13:40 - Jelentem, bojler beszerelve, romok eltakarítva. Olyan lendületben voltam, minután végeztek a szerelők, hogy a lépcsőn lévő ezeréves csúszásgátló szőnyegeket is lecseréltem az újakra, amit kb. már másfél évvel ezelőtt megvettem, csak eddig lusta voltam nekiállni a munkálatoknak.
Azonban most leteszem a hátsómat és elolvasom a Heartless Sky végét.

Miért érzem azt, hogy fájni fog?

17:38 - VÉGE.
Azt sem tudom, mi van. Annyian meghaltak, annyian élet - halál között vannak és annyiuknak kellett kényszerből oldalt váltaniuk.
Teljesen leszívott ez az utolsó 100 oldal.
És akkor befejezik egy ilyen próféciával. EZ MIT JELENT? HE? 
Ordítani tudnék.
Azt hiszem, ma már nem olvasok. Ezt ki kell hevernem. Kicsinál ez a sorozat.

Ma olvasott: 103 oldal
Összesen olvasott: 1918 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+4

14. nap

13:53 - Délelőtt vásárolgatós, nézelődős program volt. Vettem füzetet, meg post-it cetliket, meg jegyzettömböt, mert ezt nagy mennyiségben fogyasztom a munkám során. Meg persze megvettem a tejhabosítót is, úgyhogy délben már tudtam jegeskávét inni, amit nem kellett 30 percig kevergetni. Teljes volt a boldogság ! :) (tudom, nekem sem kell sok...)
Most tervezem, hogy leülök olvasni. Meghan Quinn könyvét fogom elkezdeni, pedig legszívesebben fejest ugranék a ZA következő részébe, de tudom, hogy rá kell pihennem, mielőtt nekiállok.

17:16 - Ez jól esett. Mondjuk, eddig nem annyira hangosan nevetős, mint az előző rész, de bízom benne, hogy felbukkan még a humor. Most megyek, felhívom az egyik barátnőmet, már régen beszéltünk. Pedagógus, és a héten kezdett újra dolgozni a nyári szünet után. Nosztalgikus okokból szeretem hallgatni az első pár napban átélt horrorsztorikat. Vissza nem mennék, de szeretem hallgatni a történeteket. Más benne lenni és más, amikor valaki mesél róla. Utóbbi komfortosabb és jóval kevésbé stresszes. 15% - 79. oldal

22:16 - Jajj, olyan jó híreket kaptam a barátnőmtől teljesen váratlanul, hogy na. Még semmi nem tuti, ezért nem is akarok semmi konkrétumot mondani, de most nagyon izgatott vagyok.
Emiatt nem is tudtam túl sokat olvasni, miután beszéltünk, mert nem igazán tudtam koncentrálni, de azért csak eljutottam 20%-ig, és megvolt az első megmosolyogtató jelenet/párbeszéd is.
Egyébként ezzel átléptem a 2000 oldalt, úgyhogy hivatalosan is elértem a célom.

Ma olvasott:104 oldal
Összesen olvasott: 2022 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5+4 és egy elkezdett

Összességében borzasztóan jól telt ez a két hét, a legjobb olvasmány egyértelműen a Heartless Sky volt. Jó kimondani, hogy 4 könyvet sikerült egészben elolvasnom, plusz még egy felet. A 2000-es álomhatárt is elértem, ami elég rég nem sikerült már szóval boldogan zárom a readathont.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Jamie McGuire: Walking Disaster (Veszedelmes sorscsapás) (Beautiful #2)

A Gyönyörű Sorscsapás Travis szemszögéből elmesélve. Mennyi az a túl sok szerelem? Travis két dolgot tanult meg az anyjától, mielőtt meghalt: Szeress keményen, küzdj még keményebben. A Walking Disasterben Travis élete tele van gyors kapcsolatokkal, titkos fogadásokkal és erőszakkal. Épp amikor úgy érzi, hogy legyőzhetetlen, Abby Abernahy térdre kényszeríti. Minden történetnek két oldala van. A Gyönyörű sorscsapásban meghallgathattuk Abby verzióját  Most viszont eljött az idő, hogy Travis szemén keresztül lássuk a történteket. (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Aki olvasta a Beautiful Disasterről írt bejegyzésemet itt a blogon, az tudhatja, hogy a hibái ellenére szerettem a könyvet, így nem volt kérdés, hogy a második rész is kap egy esélyt, ami tulajdonképpen nem egy klasszikus értelemben vett folytatás.