Ugrás a fő tartalomra

Nyári readathon beszámoló - 1. hét

Idén a hosszú hétvégének köszönhetően sikerült úgy megvariálni a szabadságomat, hogy két hetet itthon tudok tölteni egyhuzamban. Amire szükség is lett volna, mert részleges lakásfestés volt betervezve (spoiler veszély: nem lesz belőle semmi...)

Hogy kihasználjam a két hetet olvasási szempontból is, úgy döntöttem, hogy readathonozok. Azért szeretem ezeket az olvasómaratonokat, mert ilyenkor sokkal nagyobb mennyiséget tudok olvasni, és ettől úgy érzem, jobban haladok az olvasatlan könyveim számának csökkentésével. (pedig nem, mert MINDIG kerülnek fel új könyvek)

1. nap

09:11 - Elterveztem, hogy a szabi első napján jóóóóóó sokáig alszom. Ja. A sorsnak azonban más tervei voltak...
05:38-kor arra ébredtem, hogy beállt a derekam. Tegnap kicsit túltoltam a futópadozást. Mindegy, azért úgy voltam vele, hogy csak nem fogok szombaton fél 6-kor felkelni. Egy órát sikerült még aludnom hullapózban (mert úgy nem fájt semmim), aztán 3/4 7-kor arra ébredtem, hogy a szomszédban, a kertben hangos beszélgetés és kutyanevelés zajlik. (Tapsolás közepette többször elhangzottak a "fúj", "köpd ki", "gyere ide" vezényszavak. Majd végül a "ha nem viselkedsz, hazamegyünk" fenyegetés. Megsúgom, az alanyt, aki jelen esetben egy gyönyörű husky, ez egyáltalán nem hatotta meg.)
Alapesetben nem zavar, ha beszélgetnek, de olyan érdekes az utca akusztikája, hogy ha bárki a szomszédok közül megszólal normál hangerővel, az olyan érzés, mintha ott állna mellettem a szobában. És a szabi első napján, kora reggel ez nem annyira esett jól.

De, hogy az olvasásról is essen szó, ha már hétkor felébredtem, olvastam. Tegnap nem tudtam befejezni a The Blood Traitort Lynette Nonitól, úgyhogy ezzel indítom a readathont.
56%-ról eljutottam 62%-ig, ami 29 oldal. Kezdésnek nem is rossz. Az egyébként elmondható, hogy ez a rész is tele van fordulatokkal, már egészen az elejétől kezdve. Érződik rajta, hogy befejező kötet, mert folyamatosan mozgalmas, ami kell is, mert egyrészt újra egy helyre kell hozni a hőseinket, másrészt meg nagyon sok szálat kell még elvarrni.
Jelenleg az van, hogy Caldont jobban bírom, mint Jarent. Kíváncsi vagyok, mi lesz velük a végén. Nyilván tudjuk, de na. Reménykedni azért lehet.

Fájós derékkal ma nem sok mindent fogok tudni csinálni, szerencsére főzni  kivételesen nem kell, úgyhogy reményeim szerint estig be tudom fejezni Kiva történetét. Kb. 180 oldal van még hátra belőle. 

10:26 - Hát én Caldont egyre jobban imádom! Eljutottam 73%-ig, ami újabb 54 oldalnyi haladást jelent.
Nem tudom, milyen lesz a vége. Még van 130 oldal hátra, és a problémák 90%-a még mindig megoldatlan. Remélem, nem lesz összecsapva a befejezés. Kár lenne érte. 

Most muszáj egy kicsit megmozgatnom magam finoman, mert ülni sem jó. De legalább kezd beütni a fájdalomcsillapító.

14:58 - Ebéd után (retro mákostészta volt a menü) kiültem a teraszra olvasni. Meg kellett állapítanom, hogy rohadt meleg van. Küzdöttem egy darabig, aztán feladatam, és a klimatizált lakás mellett tettem le a voksom. Eljutottam 92%-ig, azaz a 446. oldalig.
Már egy jó ideje csak kapkodom a fejem, hogy a szerző milyen fordulatokat hozott össze. Csak nézek ki a fejemből, és próbálom összerakni, hogy ezt most így hogy?!

Ja, és Lynette Noni kegyetlen!!! (egy bizonyos dolog miatt). 

Még durván 40 oldal van hátra, a nagy finálé, és előre félek, hogy mi fog történni még. Magamhoz veszek egy nagy adag fagyit, és egy nagy lélegzetvétellel elolvasom a trilógia végét.

15:44 - VÉGE!!!
Hú, basszus, ez nagyon kielégítő befejezés volt. Mindenki azt kapta, amit érdemelt. És visszavonom, amit korábban mondtam, hogy a szerző kegyetlen. Nem az. Csak kegyetlenül félre tud vezetni.
Borzasztóan fura érzés befejezni egy jó sorozatot. Amellett, hogy örülök annak, hogy vége lett, üresség van bennem és egy kis szomorúság, hogy nem olvashatok már többet erről a kis csapatról és a kalandjaikról. Nyilván tudom, hogy újra lehet olvasni, de az már nem olyan, mint elsőre. Nem rosszabb, csak más.
Most azon agyalok, hogy melyik könyv legyen a következő. Bármelyik is lesz, nehéz lesz felérnie ehhez.

21:54 - Végül a Dawn of Flamest kezdtem el, mert az tipikusan olyan regény, amin egyáltalán nem kell agyalni (dragon smut). Nincs bonyolult cselekmény, csak sodródni kell az árral és élvezni. El is jutottam 30%-ig, ami 70 oldalt jelent az amúgy sem túl vaskos könyvből.
Mára viszont elég. Reggel megpróbálkozom a normális időben való felkeléssel (értsd: semmiképpen sem 8 előtt).

Ma olvasott: 293 oldal 
Összesen olvasott: 293 oldal
Befejezett könyvek száma: 0,5 

2. nap

07:14 - Hát persze, hogy megint kutyaidomításra ébredtem. MINDEN EGYES REGGEL. Úgyhogy nem volt mit tenni, olvastam. Igaz, nem sokat, csak 8 oldalt, aztán felkeltem és kihasználtam, hogy hűvösebb van. Megyek, összedobok valami reggelit, talán egy kis tojásrántottát. Délelőtt főzés lesz a projekt, cukkinifasírtot csinálok.

A Dawn of Flames beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nem kell gondolkodni rajta, mozgalmas a cselekmény is és vannak benne sárkányok, mégpedig 5. Egészen pontosan 6, ha a csajt is beleszámoljuk. Kíváncsi vagyok, miként zárul a trilógia (tippem van).

10:11 - Mai felfedezés: vennem kell egy kézi tejhabosítót, hogy rendesen el tudjam keverni az instant Nescafe-t a hideg tejben. Kávéskanállal évekbe telik, mire rendesen elkeverem.
Ezen túllendülve kávézás közben eljutottam 37%-ig, ami azt jelenti, hogy a 96. oldalon tartok. Most hozott be a szerző egy új szálat, és nem értem, minek. Így az utolsó rész második felére nincs már igazán értelme, ha csak nem akar spin-offot írni belőle. Mindegy. 
Közben már lesóztam a cukkinit az ebédhez, most pedig megyek, összeállítom meg kisütöm a fasírtot.

15:14 - Ebéd után rendbevágtam a konyhát (közben újabb olimpiai aranyérem született öttusában <3), majd kávézás után gyorsan megmostam a hajam és kiálltam a napra megszárítani. Megint csak megdöbbentett, hogy így hamarabb megszárad, mint hajszárítóval. Most épp 4 perc 17 másodperc alatt. A rekordom az 3 perc 21 másodperc volt, de az 39 fokban. Most csak 34 van.

Ismét magamhoz veszem a fagyiadagom, és beindítom a hangoskönyvet. Benne van a pakliban, hogy ma be is fejezem.

17:12 - 69%-nál, azaz a 182. oldalnál tartok, de tartok egy kis szünetet a finálé előtt.
Egyébként fura a könyv. Olyan érzésem van, mintha ez nem a záró kötet lenne a trilógiában. 3-4 szál van, amit le kellene zárni, és már csak 80 oldal van hátra, viszont még szóba sem került a megoldás. Attól tartok, hogy összecsapott lesz (vagy kiderül, hogy lesz még egy része...).
Este folyt. köv., és remélhetőleg be is fejezem, és akkor talán már többet fogok tudni.

21:22 - Na, a végére is értem.
Hááááát, maradtak kérdéseim bőven, lehet, hogy megért volna még 50 oldalt a rendes lezárás. De összességében az egész sorozat mindless fun volt. A világfelépítést nem érdemes nagyon keresni benne, csak nyomokban tartalmaz, mint bármiféle élelmiszer mogyorót. De nem is ez volt a lényeg, hanem a smut. Ja, és az epilógus nem kellett volna. Tiszta nyáltenger.
Ma már nem akarok új könyvet kezdeni, de holnap valószínleg Tate James regényével folytatom.

Ma olvasott: 192 oldal
Összesen olvasott: 485 oldal
Befejezett könyvek: 0,5+1

3.nap

8:01 - A mai reggelt még akár jónak is mondhatnám, mert nem kutyás dolgokra ébredtem 7-kor. Hanem egy motor hangjára.
A hiba ott van, hogy hajnali 3-ig ébren voltam, mert piszok rosszul éreztem magam. Valószínűleg túl jól esett a tegnapi cukkinifasírt és ez visszaütött. Na mindegy. Így sikerült 4 csodás órát aludnom, és ennek megfelelő állapotban keltem.
Most extraerős kávé mellett fogom elkezdeni a Heistet Tate Jamestől. Mióta már nem magánban adja ki a könyveit, kicsit lassabban jönnek az új regények, így igyekszem húzni, hogy mire ezzel a trilógiával végzek, megint legyen mit olvasni a szerzőtől.

8:46 - Elolvastam 6%-ot. Érdekes az alapsztori, gyakorlatilag olimpia tolvajoknak. Imádom, hogy már az első fejezetben voltak az előző szériákból visszaköszönő arcok.

14:40 - Ebéd után ismét megpróbálkoztam a teraszon olvasással, de kb. eddig bírtam. Embertelen meleg van. Mikor kiültem, megjelent a szomszéd "makka" is, akinek szintén csak arra volt energiája, hogy elnyúljon a székem mellett a kövön. Cuki egyébként. Minden nap jön, körbenéz, néha ledobja magát valahol a kertben és megpihen.

A kint töltött kb. 50 perc alatt eljutottam 16%-ig, azaz 40 oldalnyit haladtam. Ilyen melegben az nem is annyira rossz, ahhoz képest, hogy ilyenkor általában már gondolkodni sem tudok. Közben visszatértem a hűtött szobába, a fotelbe, és ott folytatom.

15:12 - Kezd visszaütni az, hogy nem aludtam az éjjel. Az egy dolog, hogy álmos vagyok, de a vérnyomásom is a béka segge alatt van a kávé és a kóla ellenére is, ami miatt iszonyatosan szédülök. A 88. oldalnál feladtam az olvasását, mert szaladgáltak a betűk. Lehet, hogy ennek is hangoskönyv lesz a vége, mert akkor csukott szemmel is tudok haladni.

18:27 - Átváltottam hangoskönyvre és a szédülésem is elmúlt. A kettő között természetesen nincs összefüggés, csak véletlen egybeesés.
A 137. oldalon járok (34%). Valamennyit még szeretnék olvasni, de nem tudom meddig jutok majd, tekintve, hogy már most alig bírom nyitva tartani a szemem. A sztori egyébként nem rossz, igaz eddig korántsem annyira izgalmas, mint a szerző korábbi regényei. Viszont feltűnt benne két pasi a Madison Kate sorozatból, amin jót mosolyogtam. Szeretem az ilyen cameokat.

20:06 - 38%-ig jutottam (153. oldal). Be kell vallanom, a szerző eddigi regényei közül ez rántott be a legkevésbé. A karakterek sem az igaziak, bár a szócsatáik gyakran megmosolyogtatnak. Tudom, hogy csak bevezető kötet, de akkor is... Hiányzik belőle a tempó. Persze ettől még beindulhat a második felében. Tate képes rá.

Ma olvasott: 153 oldal
Összesen olvasott: 638 oldal
Befejezett könyvek: 0,5+1

4. nap

8:01 - Végre! A negyedik napon sikerült normálisan kialudnom magam, és 07:40-kor keltem. El sem hiszem. Most kávé mellett folytatom a Tate James regényt, jelen esetben az e-book verziót.

8:58 - Olvastam 27 oldalt. Kicsit még mindig lapos a sztori, de itt-ott már megcsillant a remény, hogy lesz ez jobb is. Most egy kis rendrakás következik, közben meg várom a futárt. (Nem könyvet hoz).

13:50 -  Megjött a csomagom, benne a csodaszép árnyalatú új géllakkjaimmal, úgyhogy most neki is állok manikűrözni, ami azért jó, mert közben mehet a hangoskönyv. (A jóistenke áldja meg a kitalálóját!)

16:02 - Na, kész is vagyok. Gyönyörű cukorkarózsaszín körmeim lettek, és a Heistben eljutottam egészen 68%-ig (272. oldal).
Kicsit csalódás a könyv. Ha ez lenne az első regényem a szerzőtől, nem biztos, hogy akarnék még olvasni tőle. És ez elszomorít. Tud ő ennél sokkal jobbat.

Ma olvasott: 119 oldal
Összesen olvasott:757 oldal
Befejezett könyvek: 0,5+1

5. nap

9:36 - Tegnap este már nem olvastam. Kezdem egyre nehezebben viselni a hőséget, és emiatt nyűgös vagyok.
Ma iratrendszerezés lesz a program, valamikor azt is meg kell csinálni, bármenyire utálom is. Közben megpróbálom befejezni a Heistet.

10:04 - Két fejezetet hallgattam meg, de rájöttem, hogy nem tudok rendesen koncentrálni úgy, hogy közben arra is figyelek, mi van az éppen a kezemben lévő papírra írva, nehogy kidobjak valami fontosat.
71%-nál vagyok, 12 oldalnyit haladtam. Délután folytatom, de papírozás nélkül.

14:43 - Ebédnél sikeresen megégettem az ujjbegyem. Hozzányomtam a forró serpenyő aljához, úgyhogy most lüktet, fáj, minden baja van. Egy igazán impozáns méretű vízhólyag kezd nőni rajta. Ennek következtében elhatároztam, hogy talán jobb, ha ma már nem csinálok semmit, mert csak kárt tennék magamban. Úgyhogy indulhat az olvasás némi fagyi kíséretében sprintekkel.

1. 284. oldal - 319. oldal - 35 oldal (30 perc)

2. 319. oldal - 347. oldal - 28 oldal (30 perc)

3. 347. oldal - 397. oldal - 50 oldal (42 perc)

16:31 - Befejeztem a Heistet.
Nem ez lett a kedvenc könyvem a szerzőtől, sőt eddig ez volt a leggyengébb. De az utolsó 3 mondattal persze elérte, hogy tovább akarjam olvasni a trilógiát. Tate James meg az ő függővégei...
El kellene kezdeni a A Thousand Boy Kissest, de valamiért tartok tőle. Mindegy. Akkor is sort kell kerítenem rá, mert ez a könyvklubos könyv is, ciki lenne nem elolvasni Úgyhogy este azzal folytatom majd.

20:45 - Belekezdtem a Tillie Cole regénybe. Mindenre számítottam, csak arra nem, hogy már kb. 5%-nál síráshatáron vagyok.
Hát milyen könyv ez?!
Mondjuk az sem segít, hogy megtaláltam hozzá a playlistet, és azon is csak szomorú számok vannak. Holnap kilószámra fogom zabálni a csokit, hogy ellensúlyozzam a szomorúságot némi boldogsághormonnal. Az agyam eldobom.
Ja, és melegvizünk sincs, mert a vízmelegítőnk megszűnt működni. Hurrá!

21:36 - Nagyon YA a sztori, legalábbis eddig. Meglátjuk. Kiemelkedőnek nem mondanám. 13%-nál tettem le.

Ma olvasott:125 oldal (Heist) + 43 oldal (ATBK) = 168 oldal
Összesen olvasott: 925 oldal (már majdnem megvan a kitűzött cél fele)
Befejezett könyvek: 0,5+2

6. nap

13:09 - Ez a könyv (ATBK) nagyon YA. A szó legszorosabb értelmében, minden szempontból. Nem kicsit teátrális, és itt-ott erőteljesen kiszámítható. Rune szüleinek hozzáállásával is van gondom bőven, abszolút nem tartom reálisnak, ahogy a helyzetet kezelik. Remélem, hogy javul majd valamennyit.

A 69. oldalon tartok (21%). Reggel nem olvastam, mert a fürdési és hajmosási rutinom kissé hosszabbra sikerült a tervezettnél, tekintve, hogy melegvíz nélkül kellett abszolválni. Egy élmény volt. De tényleg. Viszont ezentúl maradnék a vödrös hajmosás helyett a hagyományos verziónál. Egyébként holnap jön a szerelő. remélem, tud majd valamit varázsolni.

15:58 - Háromkor kiültem olvasni. Ennyi kellett hozzá, hogy felforrjon az agyvizem (szigorúan árnyékban).
Eljutottam a 110. oldalig, és most visszavonultam a szobába. Napközben annyit szeretnék olvasni, amennyit csak lehet, mert estére mást terveztem. Kijött az Emily in Paris új évadának első fele, azt szeretném elkezdeni.

16:44 - Na, elolvastam még 35 oldalt. A könyv tökéletesen illik az eredeti megjelenés idején (2016) virágzó sick-lit zsánerbe. Nem egy hasonló regény olvastam akkoriban. Hozza az elvárt elemeket, de nem érzem, hogy jogos ez a méretű hype. Jó - jó, de nem annyira kiemelkedő. Meg lehet kövezni érte.

Ma olvasott: 102 oldal
Összesen olvasott: 1027 oldal
Befejezett könyvek: 0,5+2

7. nap

07:26 - Félidőnél tartunk, és már tegnap elértem a kitűzött cél felét, ami szuper. Már csak azért is, mert a Zodiac Academy-vel biztos, hogy lassabban fogok haladni a jegyzetek miatt. De most még nem tartunk ott.
Ma korán ébredtem, úgyhogy itt volt az ideje egy kis reggeli olvasásnak. 39 oldalnyit haladtam. Ma megint igyekszem majd napközben olvasni, hogy este tudjam folytatni az Emily in Parist. Tegnap sikerült megnéznem az első 3 részt.

15:08 - Megint kiültem a teraszra a szokásos délutáni olvasásra, de nem bírtam sokáig. Rohadt meleg van, úgyhogy ismét visszajöttem a lakásba. Eljutottam 85%-ig. Most már erősen szorongatja a torkomat a sírás. Eddig jól bírtam, de a vége kemény lesz, azt már most érzem. Tartok egy kis szünetet, mert az imént telefonált a szerelő, hogy nemsokára itt van, és nem akarom úgy fogadni, hogy taknyom - nyálam egybefolyik a sírástól (mert az lesz a vége, biztos vagyok benne...).

20:24 - Na szóval az van, hogy mégsem lesz festés. Hurrá! Helyette jönnek lecserélni a vízmelegítőt bojlerre, ami miatt szétb***ák az egész konyhát, ahol a festés lett volna (részben).
De nézzük a jó oldalát: festés helyett tudok olvasni a jövő héten.
Jelenleg nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Valószínűleg előbbi lesz, tekintve, hogy mindjárt nekiállok olvasni. Nem baj, legalább kisírom magamból az idegességet.
Beizzítottam az égősort a fejem felett, és így egész cozy lett a hangulat.

20:57 - Hát ez a könyv kiszívta belőlem a lelket meg az összes könnyemet. Túl közel volt, túl közel.... Azt hiszem, most valami léleksimis film kell, hogy abba tudjam hagyni a bőgést.
Mára ennyi.

Ma olvasott: 175 oldal
Összesen olvasott: 1202 oldal
Befejezett könyvek: 0,5+3



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Jamie McGuire: Walking Disaster (Veszedelmes sorscsapás) (Beautiful #2)

A Gyönyörű Sorscsapás Travis szemszögéből elmesélve. Mennyi az a túl sok szerelem? Travis két dolgot tanult meg az anyjától, mielőtt meghalt: Szeress keményen, küzdj még keményebben. A Walking Disasterben Travis élete tele van gyors kapcsolatokkal, titkos fogadásokkal és erőszakkal. Épp amikor úgy érzi, hogy legyőzhetetlen, Abby Abernahy térdre kényszeríti. Minden történetnek két oldala van. A Gyönyörű sorscsapásban meghallgathattuk Abby verzióját  Most viszont eljött az idő, hogy Travis szemén keresztül lássuk a történteket. (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Aki olvasta a Beautiful Disasterről írt bejegyzésemet itt a blogon, az tudhatja, hogy a hibái ellenére szerettem a könyvet, így nem volt kérdés, hogy a második rész is kap egy esélyt, ami tulajdonképpen nem egy klasszikus értelemben vett folytatás.