Ugrás a fő tartalomra

Tome Topple 2024. - 1.hét

Bevallom, nem számítottam rá, hogy újra megrendezésre kerül ez a readathon ennyi kihagyás után, de nagyon örültem neki, amikor belefutottam a bejelentésbe. Gyorsan össze is szedtem, hogy milyen könyveket szeretnék olvasni, és 2 nap múlva már indulhatott is a buli. 

Célnak a 2000 oldalt tűztem ki, ahogy szoktam, de az első hét alapján azt kell mondjam, lehet, hogy egy kicsit túlságosan is optimista voltam. Mondjuk, nem fogok a kardomba dőlni, ha nem jön össze.
De lássuk, hogyan is alakult az első hét.


1. nap

8:58  Annyira örültem, hogy meghirdetésre került a readathon! Ez ad motivációt a féltégláim elolvasásához. A két hetes maratont a Zodiac Academy 6. részével kezdem. Igaz, néhány nappal korábban már elkezdtem olvasni, de így is jó, mert 800+ oldalas.

Reggel hallgattam kb. fél órányit belőle, ami 24 oldalt jelent. Olyan fázisban van a cselekmény, hogy teljesen frusztrált vagyok. Üvölteni tudnék a könyvvel, de komolyan. Mindig azt hiszem, hogy nem lehet a karaktereket rosszabb helyzetbe sodorni, aztán a két szerző természetesen rámcáfol. Nem véletlenül Twisted Sisters a becenevük...
Ma még szabadságon vagyok, úgyhogy napközben is tervezek majd haladni a könyvvel. Légkondi bekapcsol, jegeskávé a fotel mellé, és indulhat a lazítás.

16:59 Eljutottam a 194. oldalig, így már 100 oldal meg is van a mai napra kitűzött 150 oldalból. Kicsit lassabban haladtam vele, mint terveztem. Ez azért is alakult így, mert jegyzeteltem közben. Muszáj leírnom a nyomokat (vagy amiket annak vélek), amik később fontosak lehetnek, hogy követni tudjam ezt a nem kicsit szövevényes cselekményt.
És újfent arra jutottam, hogy Lionel nem csupán kegyetlen, hanem teljesen elmebeteg, némi szadista beütéssel. Egyszerűen élvezi, ha másnak fájdalmat okozhat bármi áron, akár a saját családjának is. Még három könyv van hátra a sorozatból, de elképzelésem sincs, a szerzők miként fognak minden szálat elvarrni. Az viszont biztos, hogy nem mindenki fogja túlélni. Jelenleg két tippem van, hogy ki nem lesz már az élők között a végén. Az egyikért nem fájna a szívem, de a másikért.... Remélem, ez a tippem nem jön be.

22:05 Eljutottam a 234. oldalig, ami azt jelenti, hogy majdnem megvan a mai adag. Egyébként Geraldine még mindig cringy, ahogy Darius és Orion kapcsolata is egy kicsit. Seth baromi infantilis, de erős humorforrás is egyúttal, szóval elnézem neki. Legalábbis, ameddig jók a szándékai.
Kettős érzést kelt bennem az egész sorozat, sok benne a borzasztóan kínosan kellemetlen rész, de ami meg jó benne, az meg nagyon jó, elnyomja a rosszat, és emiatt képtelen vagyok abbahagyni.

Ma olvasott: 140 oldal
Összesen olvasott: 140 oldal
Befejezett könyvek száma: 0

2. nap

12:02  Reggel nem olvastam, mert túlságosan élveztem az esőt meg a hűvösebb időt, de délelőttre kisütött a nap, úgyhogy visszahúzódtam a hűvös szobába, és főzés után olvastam egy kicsit.
Látszólag nem történt sok minden ebben az egy fejezetben, amit végigolvastam, de megint elhangzott 1-2 fontosnak tűnő info, aminek tuti, hogy jelentősége lesz a közeljövőben. Imádom az ilyen elrejtett jeleket!
Max és Geraldine szócsatái nagyon viccesek, jól szórakozom rajtuk, bár néha G. túlságosan is fárasztó.
A 249. oldalig jutottam, ami azt jelenti, hogy 15 oldalnyit haladtam. Sokkal lassabban haladok, hiába a hangoskönyv formátum (1,4x-es sebességen hallgatom), de a sok jegyzetelés miatt be vagyok lassulva.

14:02 Ebéd utáni szieszta keretében is olvastam egy kicsit, amivel eljutottam a 282. oldalig. Estefelé folyt. köv.

15:56 Még egy picit olvastam, eljutottam a 323. oldalig (41 oldalnyi haladás). Úgy szeretem Xaviert, de féltem is. Nagyon.

21:30 A 365. oldalon tettem le virtuálisan a könyvet, ami egész jó, bár a napi célhoz még hiányzott néhány oldal, De nem tudok és nem is akarok gyorsabban haladni, mert sok az új info.
Két fejezet alatt megint egy csomó új és váratlan dolog derült ki a ikrek szüleiről, és TALÁN egy kicsit közelebb kerültek a megoldáshoz.
Új fejezetbe már nem kezdek, mert viszonylag hosszúak, és nem biztos, hogy kibírnám ébren a végéig.

22:02 Ja, beütött a "csak még egy fejezetet" szindróma, amivel még jött hozzá 31 oldalacska...

Ma olvasott: 156 oldal
Összesen olvasott: 296 oldal
Befejezett könyvek száma: 0

3.nap

8:07 Reggel sikerült egy kicsit olvasnom, egészen pontosan 33 oldalnyit. Rá kellett jönnöm, hogy Lionel esetében mindig van lejjebb, ami a történet szempontjából borzasztó.
Alig várom, hogy valaki kicsinálja végre. Remélem, olyan sorsa lesz, amit megérdemel. (Hosszú és fájdalmas halál, sok - sok kínzással....)

17:29 Délelőtt meg a délután első felében a főzés meg a takarítás nagyrészt elvitték az időmet, de azért több részletben így is olvastam 26 oldalt.
Most tervezek egy kicsit felpattanni a futópadra, és közben haladni valamennyit.
Úgy számolok, hogy lassan beindul majd a cselekmény, ahogy az az előző részek esetében is történt. Na, nem mintha nem lett volna eddig is jó néhány WTF! pillanat. De így a könyv második felében ez tuti, hogy meg fog sokszorozódni.
Várom, de félek is, mert ezek általában nem vidám és pozitív pillanatok, és előreláthatólag sokszor fogom emlegetni a két szerzőt.

18:17  Fél óra a futópadon, és eljutottam a 481. oldalig, ami 26 oldalnyi haladást jelent. Egy gyors zuhanyzás után folytatom is, mert épp nagyon izgi résznél tartok.

19:18 Ágyban, frissen és üdén, úgyhogy indulhat az olvasás.

21:40 Ez jól esett! Eljutottam a 562. oldalig színezés közben (81 oldal haladás). Imádok színezni közben tableten. Teljesen kikapcsol.
Ami a könyvet illeti, a pegazusok rendszere az egyik olyan rész, amitől szekunder szégyenérzetem van, valahányszor szóba kerül. Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Ez a szál annyira kontrasztban van a történet többi részével, hogy azt kifejezni sem lehet. Rosszabb, mint Geraldine és Washer együttvéve, és ezzel mindent el is mondtam. Olyan, mint egy szándékosan elrontott, rossz poén vagy, mintha a szerzők direkt kínosabbá akarták volna tenni a sztorit. Egyszerűen nem tudok mit kezdeni ezekkel a jelenetekkel, pedig a srác karakterét szeretem (direkt nem írom ki a nevét). Egyszerűen kínzás, pedig a könyv és az egész sorozat jó, de ez a szál baromira kilóg belőle.
Mindegy, a lényeg, hogy ennek ellenére szeretem az egész világot.

Ma olvasott: 166 oldal (cél ✔)
Összesen olvasott: 462 oldal
Befejezett könyvek száma: 0

4. nap

6:24 Ma nagyon korán ébredtem (5:40), de mivel még volt egy órám az ébresztőig, és visszaaludni nem akartam, bekapcsoltam a hangoskönyvet.
49 oldalt olvastam, két fejezetet. De milyen jó fejezeteket! Imádtam!
Most viszont irány készülődni, mert vár a munka.

18:27 A szabadság utáni első nap mindig őrület a melóban, de valahogy túléltem. Utána beszéltem az egyik barátnőmmel telefonon, ami kb. 3/4 órán át tartott. Mintha nem találkoznánk két nap múlva.... :D
Gyorsan megvacsiztam, és most már átadom magam az olvasásnak (hallgatásnak). Közben még rendet rakok egy kicsit, elteszem a ruhákat, de hát ez a szép a hangoskönyvekben. Olvasol, és közben haladsz a többi dolgoddal is. Egy igazi csoda.

21:18 Na, mára elég volt. Ahogy jósoltam, baromi sok dolog történt, felpörögtek az események, és meg kell emésztenem a hallottakat.
Eljutottam a 700. oldalig, ami 98 oldalnyi haladást jelent.

Ma olvasott: 138 oldal
Összesen olvasott: 600 oldal
Befejezett könyvek száma: 0

5. nap

06:51 Ma is egészen korán ébredtem, jóval óracsörgés előtt, úgyhogy kihasználtam a lehetőséget.
Basszus, csak kapkodom a fejem, hogy mik történnek, megint nagyon brutális az könyv utolsó negyede!
28 oldalnyit tudtam olvasni, és el kell mondjam, nem jó irányba halad a sztori. Nagyon nem. Egyébként szerintem este be is fogom tudni fejezni, már csak kb. 100 oldal van hátra belőle.

18:54 Ma egy kicsit tovább dolgoztam, mert holnap cserébe ezért korábban eljövök.
De most némi pakolás, rendrakás, egy gyors vacsi és zuhany után végre folytathatom a könyvet. Szeretném ma befejezni, és erre minden esély meg is van.

21:57 Befejeztem. Nem tudok mást mondani. Végem van.

Ma olvasott: 123 oldal
Összesen olvasott: 723 oldal
Befejezett könyvek száma: 1

6. nap

7:44 Kicsit megviselt a tegnapi Zodiac Academy befejezés, még nem igazán hevertem ki. Mióta kinyitottam a szemem, futnak a fejemben a teóriák, a lehetőségek, a lehetséges irányok, amikbe elmozdulhat a cselekmény. Boldogabb nem lesz a sztori még egy darabig, az biztos, de az is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha a vége sem lesz az? (közben belefutottam olyan infókba a közösségi médiában, amik megnyugtattak)

Na, mindegy. Addig még van három rész hátra. De a kutyaharapást szőrével, könyvmásnaposságot új könyvvel elv alapján reggel belekezdtem a The Way I Hate Him című Meghan Quinn regénybe. Ez talán majd kizökkent, mert teljesen más műfaj.
12 oldalt olvastam belőle. Azért azt meg kell jegyeznem, hogy a kezdőmondat igencsak erős... :D (inkább nem írom le...).
Este nem tudom, mennyit fogok tudni olvasni, mert csajos vacsira megyek.

21:32
Nemrég értem haza a csajos kiruccanásról. Olvastam egy kicsit (11 oldal), de leragad a szemem. Az is közrejátszik, hogy tegnap éjjel elég ramatyul aludtam, és ennek is érzem a hatását. Sebaj, holnap nekifutunk újra.

Ma olvasott: 23 oldal
Összesen olvasott: 746 oldal
Befejezett könyv: 1

7. nap

7:04 Igyekszem ma bepótolni a tegnapi szinte nullás napot. Kezdetnek olvastam 11 oldalt.

17:21 Na, eljutottam a 79. oldalig. Egész vicces ez a The Way I Hate HIm. Különlegesnek nem mondanám, de vicces és tökéletes kikapcsoldást nyújt, és most éppen erre vágyom.
A mai nap nem volt a legjobb, így ez a jó kis rom-com megmenti a még hátralévő részt. Most jöhet az esti rutin, aztán még egy kis olvasás.

20:12 Jöhet a folytatás. Playlist bekészítve, kint dörög az ég és szakad az eső. Imádom ezt a vibe-ot.

21:23 A 139. oldalnál hagytam abba mára, mert leragad a szemem. Ez a párás idő kicsinál, egész nap full kómás vagyok. De, hogy a könyvről is mondjak valami: tök cuki. Nincs rá jobb szó. Imádom, ahogy egymást osztják, imádtam a közös sütést is. Nem kell agyalni, csak olvasni és élvezni.

Ma olvasott:116 oldal
Összesen olvasott: 862 oldal
Befejezett könyvek száma: 1

Ez volt hát az első hét. Nem teljesen ott vagyok, ahol terveztem, hogy leszek, de nem is olyan nagy a lemaradás a tervekhez képet. A Zodiac Academy után kimondottan jó választás volt Meghan Quinn regénye, amit nagyon imádok. Remélem végig ilyen jó marad.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Szokásos nyári readathon 2.

 Ígértem, hogy beszámolok a readathon második feléről is, úgyhogy íme.