Ugrás a fő tartalomra

2023-as zárás

 

Az idei év számokban:

                                         Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69)

Újraolvasások száma: 5

Be nem fejezett könyvek száma: 1

Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Legek:

1. A legjobb könyv 2023-ban:

Nem is könyvről beszélnénk, inkább sorozatról, és nem is egyről, hanem kettőről. Ugyanis voltam olyan szerencsés, hogy két olyan sorozatra is ráakadtam, ami szinte felejthetetlen olvasásélményt nyújtott. Tudjátok, ezek azok a könyvek, amelyek esetében bármit megadnék, hogy újra először olvashassam őket, és újra átélhessem az első olvasás okozta izgalmakat.

Rebecca Yarros: Fourth Wing Egy ideje már lecsökkentettem a fantasy-k olvasását. Nem tudatos döntés volt ez, egyszerűen így alakult, mert nem találtam olyat, ami igazán érdekelne. Egészen eddig a könyvig. Külföldön nagyon sokan utálják, lehúzták az írásmódja miatt, meg a szerzőt is megvádolták, hogy nem is ő írta, hanem MI segítségével "íródott". Azért utóbbit kétlem. Előbbi indokot meg értem, nem a szokásos fantasy nyelvezete van, de a szerző elmondta, hogy szándákosan olyan könyvet szeretett volna alkotni, ami a műfajjal való ismerkedésre alkalmas. Engem egyébként nem zavart, mert a történet annyira elvitt magával, hogy a nyelvezetre nem is igazán figyeltem. Fordulatos, izgalmas. Igen, sok az infó benne, de kell is a világhoz. És elérte azt, hogy teóriákat gyártsak az elhangzott infók alapján, ami ritka, mert én az a típusú olvasó vagyok, aki nem szereti előre találgatni a dolgokat. De itt nem tudtam megállni. Szóval telitalálat. Ahogy a 2. rész is. A 3. rész mindenképpen a jövő év legjobban vár megjelenése lesz. 

Chloe Walsh: Binding 13 Nem igazán olvasok már YA contemporary romantikus regényeket, de a megérzésem azt súgta, hogy ennek mégis adnom kell egy esélyt. És milyen igaza volt! (Mindig hallgassatok a megérzéseitekre!). Amellett, hogy egy borzasztóan cuki első szerelemről szól, szó esik benne a családon belüli erőszakról, gyermekbántalmazásról is. Ez utóbbi elég markáns része a regénynek és néhol igencsak nehezen olvashatóak ezek a részek, így mindenképpen érdemes tájékozódni a figyelmeztetésekkel kapcsolatban mielőtt az ember belekezd. De nagyon megéri. Szinte fel sem tűnik, hogy milyen hosszú (600+ oldal), mert a szereplők annyira kis szerethetőek, és izgul értük az ember. Az első két rész (Johnny és Shannon története) a kedvencem, a harmadik kötet már Joey és Aoife életét követi, ezért kicsit nehezebb a téma is, de az is jó. Az 5. rész  tavasszal jelenik meg, az pedig Gibsie könyve lesz (akit imádtam Johnny-ék könyvében, úgyhogy kötelező darab).

2. A könyv, ami miatt izgatott voltam, de nem ért fel a várakozásaimhoz:

Kate Stewart: One Last Rainy Day Meglepődtem, amikor kiderült, hogy a szerző megírta Dom sztoriját. Azon meg méginkább, hogy nem igazán váltott ki belőlem olyan érzéseket, mint amikre számítottam. Derültek ki dolgok, amiket eddig nem tudtam, de nem tudott olyan élményt nyújtani, mint az eredeti trilógia. Nem volt rossz, csak nekem nem feküdt.

3. Legmeglepőbb regény (jó vagy akár rossz értelemben):

Jó értelemben mindenképpen Lauren Asher: Throttled című regényét kell megemlítenem. Jó sokáig kerülgettem, mire rászántam magam az olvasására. Nem sokat vártam tőle, éppen ezért meglepett azzal, hogy mennyire jó volt és milyen könnyedén befaltam.

Rossz értelemben Elsie Silver: Flawless az, ami meglepő volt. Amilyen rajongás van az írónő munkássága körül, azt gondoltam volna, hogy oda-meg vissza leszek tőle. Hát nem így lett. Egyszerűen nem kapott el a hangulata, a szereplők sem voltak szimpatikusak, illetve jobban mondva abszolút közömbös voltam irányukban. Így meg nehéz lelkesedni egy romantikus regényért. 

4. A könyv, amit a legtöbbször ajánlottam másoknak:

Idén szerintem a Fourth Wing volt az, amit mindenkinek emlegettem. 

5. A legjobb sorozatkezdő rész 2023-ban. 2023 legjobb folytatása. 2023 legjobb sorozatbefejezése.

Kezdő: Rebecca Yarros: Fourth Wing

Folytatás: Chloe Walsh: Keeping 13

Befejezés: S.T Abby: The Mindf*ck sorozat befejezése

6. Új kedvenc szerző, akit idén fedeztem fel:

Chloe Walsh és Rebecca Ross

7. A legjobb könyv egy olyan műfajból, ami kívül esik a komfortzónámon. 

John Steinbeck nagy kedvencem, igyekszem szépen sorban elolvasni az összes művét. Idén az Érik a gyümölcs volt a kiválasztott, és abszolút imádtam, a korántsem könnyű és vidám téma ellenére is. Egyedül a végével voltak gondjaim. Nem vagyok ellene a továbbgondolandó történeteknek, de itt a lelkemnek egyértelműen szüksége lett volna valami lezárásra. Szerintem nagyon igényelte volna a történet (és az olvasók is). 

8. A legakciódúsabb, legletehetetlenebb könyv az évben: 

Fő a változatosság: Rebecca Yarros: Iron Flame

9. A könyv, amit jövőre nagy valószínűséggel  újra fogok olvasni:

Az Iron Flame-et biztosan újra kell majd olvasnom, mielőtt kijön a folytatás.

10. 2023 kedvenc borítói:





    

11. 2023 legemlékezetesebb karaktere:

Johnny (Binding 13 & Keeping 13). Az a srác egy tinibőrbe bújtatott szent.

12. A legszebben megírt regény 2023-ban:

Egyértelműen az Érik a gyümölcs. Bár ha tisztán az írásmódot, nyelvezetet nézzük, akkor szorosan a nyomában van Az éj szépsége is, Nina George-tól. 

13. Legprovokatívabb vagy gondolkodást megváltoztató regény 2023-ban:

Nem nagyon olvastam idén ilyet. Sok olyan regény került a kezembe, amelynek egyes részei igencsak elgondolkodtattak, de egyik sem volt annyira átütő, hogy alapjaiban megváltoztassa a gondolkodásomat. 

14. A könyv, amit nem is hiszem, hogy elolvastam végre 2023-ban:

Idén nem volt olyan könyv, ami annyira régen várta volna, hogy kiolvassam. Talán A főnök Baráth Viktóriától csücsült a legrégebb óta a polcomon. 

15.Kedvenc idézet, amit idén olvastam:

Ahogyan tavaly, idén sem jeleskedtem idézetek terén. Jövőre igyekszem ezen javítani. 

16. 2023 legrövidebb és leghosszabb könyve:

Legrövidebb: S.T. Abby: Sidetracked (115 oldal)

Leghosszabb:  Chloe Walsh: Saving 6 (725 oldal)

17. A könyv, ami leginkább sokkolt:

Az Iron Flame vége.

18. Az év OTP-je  :

Johnny és Shannon, a Binding 13 fő párosa. Nem lehet őket nem szeretni.

19. Kedvenc nem romantikus páros:

Tairn és Violet párosa (Fourth Wing és Iron Flame). Imádtam Tairn beszólásait :D Az Iron Flame-ben Andarna és Tairn párosa szorosan a második. 

20. Kedvenc könyv egy olyan írótól, akitől már korábban olvastam:

Tate James: I'll be Home... Nem olvastam még ilyen elmebeteg karácsonyi sztorit, de nagyon jól szórakoztam rajta. Érezni, hogy lazításképpen írta a szerzőpáros, de talán pont ettől volt olyan vicces és őrült.

21. Legjobb debütálás:

Rachel Gillig: The Shepherd King duológia.

22. A könyv, ami mosolyt csalt az arcodra, vagy a legszórakoztatóbb volt olvasni:

A Binding 13. Esküszöm ennyit nem kuncogtam gimis korom óta. Igen, kuncogtam. (Aztán fél oldal múlva már a könnyek fenyegettek..., de ez mellékes)

23. A könyv, ami megríkatott vagy majdnem megríkatott:

Binding 13 és Keeping 13. Kemény a téma. Ja, és a The Story of Us vége (meg a The Story of Me eleje) Lesley Jones-tól. Azért az a sztori évkezdésnek januárban erős volt.

Jövőbe tekintve:

1. Egy könyv amit legjobban vársz jövőre (nem debütáló szerzőtől):

Rebecca Yarrostól a The Empyrean 3. részét. Reménykedem benne, hogy kijön 2024-ben, bár tekintettel arra, hogy csak most kezdte el megírni az írónő, mérget nem vennék rá. De azért várom.

2. Egy folytatás, amit a legjobban vársz:

A Taming 7 (Chloe Walsh). Gibsie <3 

Végül néhány statisztikai adat képekben az idei évről:






Jövőre pedig mindenkinek (kiváló) könyvekben gazdag, boldog új évet kívánok!



Megjegyzések

  1. Az Ön bejegyzése a ragyogás remekműve! Áttekintő, jól megfogalmazott és valóban értékes. Köszönjük, hogy megosztotta álláspontját.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr