Ugrás a fő tartalomra

Szokásos nyári readathon 2.

 Ígértem, hogy beszámolok a readathon második feléről is, úgyhogy íme.


6:02 Olvastam egy pár oldalt, de tényleg csak párat. Nem aludtam túl jól, nagyon korán fel is ébredtem, úgyhogy full nyűgös vagyok. Még a kávé sem segít. :(  87%

8:58 Reggeliztem, összepakoltam. Gyakorlatilag hazaútra készen vagyok, de majd csak 10 körül kell indulni a vonathoz, úgyhogy addig olvasok egy kicsit.

9:24 Befejeztem a könyvet (Scarlet Angel). Persze, ahogy az lenni szokott, függővége van. Nagy a kísértés, hogy elkezdjem a 4. részt, ami szintén rövidke ~ 140 oldal, de önmegtartóztatok. A vonaton szerintem úgysem fogok olvasni, utána a buszon sem valószínű (azon a ponton már csak a túlélésre játszom majd...). Majd, ha hazaértem, de akkor már az Érik a gyümölcsöt kezdem inkább.

A Mindf*ckra visszatérve - kizárt hogy valaki ilyen részletesen megtervez valami, és majdnem minden összejön neki. Ettől függetlenül jól szórakozom rajta, tetszik Hadley és Lana barátsága (már ha ezt lehet annak nevezni). A vörös szökőkút meg nagyon odavágott. Nagyon beteg ötlet!

17:18 Itthon, tisztán, frissen, nyugodtan, egészben. Jöhet Steinbeck.

20:34 Az előbb végül csak 3-4 oldalt olvastam. Most álltam neki úgy igazán, de olyan szinten merített ki a mai nap meg az éjszakai alváshiány, hogy a 25. oldalnál nem jutottam tovább. Leragad a szemem...

Ma olvasott 24 (Scarlet Angel) + 25 (Steinbeck) = 49 oldal
Összesen olvasott: 1121 oldal
Befejezett könyvek 4

7:59 Ma nyakamba veszem a várost, megpróbálom pótolni az elhalálozott telefontöltőmet. Kávézás közben azért olvasgatok egy kicsit (Hmmm...végre finom kávé - ez már nagyon hiányzott!! Kicsit sem vagyok függő. Ez csak a látszat.)
Van a sztoriban egy cuki teknősbéka. Annyira random, de pont ezért imádom.

8:39 37. oldalig jutottam. Lassan haladós, szavakat, mondatokat ízlelgetős regény ez. Most viszont irány töltőt vadászni.

18:50 Mindenki megnyugtatására jelzem, hogy a vásárlás sikeres volt, van szép, új telefontöltőm, amit a jövőben igyekszem nem eláztatni.
Aztán betettem két kör mosást is, a ruhák már meg is száradtak (ilyen dög melegben mondjuk nem volt nehéz dolguk), úgyhogy itt az ideje, hogy visszatérjek a cuki teknősbékához. Remélem végig szerepelni fog. Jelenleg ő a kedvenc karakterem.
Ja, és közben kitettem az első 5 nap beszámolóját is a blogra. Ma megállíthatatlan vagyok!

21:17 Eljutottam a 82. oldalig. Tudtam, hogy ez nem egy gyorsan haladós regény lesz. És már nincs teknős sem :(
Mondjuk ettől még a jó a történet. Megint csak megdöbbentett az aktualitása (a bank intézményének leírása telitalálat volt).

Ma olvasott: 57 oldal
Összesen olvasott: 1187 oldal
Befejezett könyvek: 4

6:06 Az agyam eldobom. Egyre korábban kelek. Mi az isten van velem? Lehet, hogy a meleg teszi, bár ma reggel kellemes szelő fújdogál. Viszont, ha már ilyen korán felébredtem, akkor kihasználom a lehetőséget, és olvasok egy kicsit, aztán jógázom.

6:37 Elolvastam egy fejezetet, ami jelen esetben 24 oldalt jelent. Most jóga, aztán indul a nap.

16:49 Nemrég értem haza a nyárzáró csajos napról (ebédről), ami nagyon jól sikerült. Viszont olyan fülledt meleg van, hogy meg lehet dögleni. Így nem vágyom másra csak a ventilátor hűvösére és némi olvasásra.

20:48 Kisebb megszakításokkal, de mostanra eljutottam a 162. oldalig. Elütöttek egy kutyát a könyvben, amiről teljesen részletes leírást kapunk. Muszáj volt szünetet tartanom, mert ez egy kicsit sok volt. Nem bírom, ha állatot bánt egy szerző. (Filmben sem tolerálom.)

Ma olvasott:80 oldal
Összesen olvasott:1267
Befejezett könyvek: 4 

9:09 Kávézás közben a legjobb olvasni! Eljutottam a 228. oldalig, azaz 66 oldalt olvastam. Egy pillanatra meg is feledkeztem róla, hogy azért Steinbeck regényei nem a legvidámabbak. Már - már megfogalmaztam magamban, hogy talán ez az eddig legpozitívabb regénye, erre következő oldalon ezt meg is cáfolta. Tegnap a kutya, ma meg Nagyapó.

17:32 Nem nagyon olvastam egész nap, mert főztem, ágyneműt cseréltem, majd ki is mostam azt, meg ilyen finomságok. De most délután egy nagy adag finom fagyi kíséretében muszáj volt leülnöm, mert az energiám egyszerűen elszállt.

Elolvastam 54 oldalt, amivel eljutottam a 282. oldalig. Rá kellett jönnöm, hogy ez sem az a tipikus vidám sztori. Az viszont szép, ahogyan összetartanak a vér szerinti és fogadott családtagok. A köztes fejezetekben viszonylag kerek képet kapunk a korról, ami szintén nem túl szívderítő. Az igazán megdöbbentő az, hogy bizonyos részei mennyire aktuálisak és átültethetőek a mai világba. Talán ebben (is) rejlik Steinbeck sikere és nagysága. 

Ma még tervezek egy kicsit olvasni, de most tartok egy kis szünetet, és megemésztem az eddig olvasottakat. Van mit.

20:59 Még olvastam egy pár oldalt (40), így 322-nél tartok. Mára elég volt, most megnézek inkább 1-2 részt a Virgin Riverből.

Ma olvasott: 160
Összesen olvasott: 1427
Befejezett könyvek: 4


11:23 Utolsó nap. Ugyan még nincs vége, de az biztos, hogy nagyon jó volt ez a 10 nap. 

Steinbecket tuti, hogy nem fogom befejezni estig, de ez nem is cél. Délelőtt olvasgattam egy kicsit, most a 384. oldalon tartok (haladás 62.o) Most értek a táborba, és az az érzésem támadt, hogy ez túl szép, hogy igaz legyen, úgyhogy már előre készülök rá, hogy szerencsétleneket mikor éri egy újabb csapás. Mert fogja érni, ez biztos. Ez nem egy kimondottan boldog sztori.

20:58 Délután nem nagyon olvastam, melegben nem igazán megy. De ez már nem lep meg. Mármint az, hogy meleg van. 

Most este viszonylag jól haladtam, eljutottam a 474. oldalig, ami 90 oldalnyi haladást jelent. Közeleg a regény vége, és annyira, de annyira szeretném, ha az egész Joad család elérné a vágyott célját. Nagyon drukkolok nekik. De valahogy nem bízom benne, hogy tényleg boldog vége lesz. Meglátjuk.

Ma olvasott: 152 oldal
Összesen olvasott: 1579 oldal
Befejezett könyvek: 4 + Steinbeck 3/4-e

Nagyon jó volt ez a 10 nap, jó volt ez így, hogy nem tűztem ki konkrét célt, legalább nem nyomasztott. Viszont megint kifogtam a kánikulát, de már lassan ez is hagyomány, akár akarom akár nem. Talán jövőre sikerül jobban belőni az időpontot.







Megjegyzések

  1. Köszönet a mélyreható elemzéséért. Hozzászólásod óriási értéket képvisel.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr