Ugrás a fő tartalomra

Szokásos nyári readathon

Nem, nem tértem vissza a blogoláshoz, csak a szokásos összefoglalót egyszerűbb ide bepötyögni, mint facebookra.

Nagyon vártam, hátha a nyáron megrendezik a Tome Topple readathont ( amiben 500+ oldalas regényeket kell olvasni), de sajnos a szervezők még várakoztatnak. Viszont a szabadság tökéletes alkalom volt rá, hogy tartsak egy sajátot, és a pihi alatt olvassak, amennyi csak belefér. 10 napot jelöltem ki erre, ez most az első 5 nap összefoglalója a szokott formátumban.

Reggel: Tegnap este mantráztam magamban, hogy ma kezdődik a readathon. Az agyam viszont már a holnapi utazáson pörög (mit kell még betenni, hová tuszkoljam még bele a bőröndbe azt, ami kimaradt, meg ilyen finomságok). De azért reggel kávézás közben olvastam egy pár oldalt a Mercilessből. Muszáj voltam abból, mert az Utálom, hogy szeretlek már be van építve a bőröndbe, és nincs az az isten, hogy én azt előszedjem, amíg nem muszáj. Szóval maradt a tartalék könyv, amiből elfogyasztottam a kávé mellé 20 oldalt. De most irány dolgozni.

Este 8 körül: Végre! Végeztem a csomagolással. Ez meg az utazás része tiszta stressz. Nem lehetne inkább minden cuccal együtt egyszerűen a helyszínre teleportálni? 

Stresszlevezetésként olvastam egy kicsit a Mercilessből. Erőteljesen Fifty Shades vibe-ja van, aminek nem annyira örülök. Egyébként 60%-ig jutottam, ami 95 oldalnyi haladást jelent. A reggeli mennyiséggel együtt ez 115 oldal. Első napra  nem is olyan rossz.

Ma olvasott: 115 oldal
Összesen olvasott: 115 oldal
Befejezett könyvek: 0

A délelőtt utazással és bőrig ázással telt, de 11:30-ra végre nyugton és szárazon voltam a szálláson. Elkezdtem az Utálom, hogy szeretleket, de nem olvastam sokat (38 oldalt), inkább felfedezőútra indultam a környéken. A strandra még nem merészkedtem le, majd ha egy kicsit jobb idő lesz. Délután bejártam a környéket, értsd: lejártam a lábam, úgyhogy a nap hátralévő részében pihenésképpen az olvasásé és a láblógatásé volt a főszerep.

16:00: Végeztem az Utálom, hogy szeretlek első novellájával. Cuki volt, de valamiért nem kedvelem igazán a novellákat,  nem tudom miért. Ja, és az imént jöttem rá, hogy nem hoztam könyvjelzőt, úgyhogy keresnem kell valami fecnit, csokipapírt stb., amit használhatok.

18:49: Végeztem a második novellával is, ami azt jelenti, hogy 244 oldalnál tartok. Eddig nagyon jó.
Majd még lehet, hogy olvasok később, de a Mercilessből. Ali harmadik novelláját ma már nem akarom elkezdeni, inkább meghagyom holnapra.

Ma olvasott: 244 oldal
Összesen olvasott: 359 oldal

Befejezett könyvek: 1

7:49: Tegnap végül nem olvastam többet, mert beütött a krach. Kiderült, hogy mivel a szállásra menet útközben esett az eső, elázott a táskám, és ezzel együtt a telefontöltőm is. Erre akkor jöttem rá, amikor tegnap este kivettem a táskából, és csöpögött (inkább folyt) belőle a víz. Valljuk be, ez nem a standard működés része. Szóval ja, azon agyaltam egész este (és éjjel), hogy hogy a tökömbe fogom feltölteni a telefont legalább annyira, hogy hazafelé a vonaton be tudjam mutatni az e-jegyet. Persze ma aug. 20. van, szóval esélyem sincs újat szerezni. De reggel felfedeztem, hogy a tv-re USB kábellel rá tudom tenni. K*rva lassan, de legalább tölt.
De, hogy az olvasásra is rátérjek, most épp a reggeli kávém mellett olvasom a Mercilesst, és idegesít, de nagyon. Utálom ezt a "térdelj le parancsszóra, azt csinálok veled, ami akarok, mert az enyém vagy és beidomítottalak" attitűdöt. Meg akarja menteni a nőt, de még jobban bántalmazza, mint azok, akiknél előzőleg volt. Ők testileg bántalmazták, ez a pasi meg lelkileg. Oké, hogy a csajszi részéről némileg tudatos a behódolás a szabadulás érdekében, de akkor is parancsra térdel a kajáért, mint egy kutya. Katasztrófa. De persze a szex azért jó a pasival. No komment...

9:11: Hála a jó égnek, befejeztem  Mercilesst. Hát, finoman szólva sem lett kedvenc. A 2 és a 3 csillag közt vacillálok. Szerintem még alszom rá egyet. (szerk: mostanra már eldőlt, hogy 2 csillag).
Most viszont jöhet a Throttled, bár lehet, hogy előbb befejezem az Utálom, hogy szeretleket.

12:41: Kicsit kifeküdtem a partra (de nem sokáig bírtam, mert tűz a nap, árnyék az meg nem nagyon van), ahol elolvastam 137 oldalt, és ezzel be is fejeztem Ali Hazelwood könyvét. Megint meg kell állapítanom, hogy valamiért nem jönnek be a novellák. Nem kimondottan ezek, hanem úgy általában. Nem tudom annyira beleélni magam az olvasás során. Ezt leszámítva viszont cukik voltak, olyan Ali-s.

14:58: Ebéd utáni szieszta gyanánt elolvastam 15%-ot Lauren Asher könyvéből. Tudom, hogy a karaktereket valós F1 pilóták ihlették, de igyekszem ebbe nem belegondolni. Inkább a saját magam által kreált képekkel dolgozom, és nem keverem a valósággal. Egyébként imádom a Forma 1-et, de a pilóták magánélete sosem kötött le. Így viszont, fikció formájában nagyon bejön! (53. oldal)

20:42: Most végignyúlok az ágyon, és olvasok még egy kicsit. (26%-ig jutottam, ami 39 oldalt jelent)

Ma olvasott: 136 oldal (Merciless) + 137 oldal (Utálom, hogy...) + 92 oldal (Throttled) = 365 oldal
Összesen olvasott: 724 oldal
Befejezett könyvek: 2

8:51: Elfelejtettem kikapcsolni este az ébresztőt, így fél 7-kor kegyetlenül visítani kezdett. Visszaaludni már nem tudtam, így maradt az, hogy elkezdtem a napomat. Reggeli közben és után olvasgattam. Annyira szeretem, mikor nyugiban meg tudok reggelizni, és meg tudom inni a kávémat, anélkül, hogy rohannom kéne vagy az órát nézni, nehogy elkéssek. 
33%-ig jutottam, ez kb. 25 oldalnyi haladást jelent. Kicsit később tervezek lemenni csobbanni egyet a Balantonba. 

11:57: A nap első csobbanása megvolt. A víz még kissé hűvös (nem bírom a hideg vizet :D), viszont szép tiszta. A hőmérséklet azonban kezd elviselhetetlen lenni a napon. A parton való fetrengés közepette eljutottam a könyv feléig. Nem tudom, mi van ebben a sztoriban (semmi extra),  és mégis teljesen magával sodort. Most egy kis szünetet tartok, megfőzöm az ebédet, aztán ebéd utáni pihi keretében folytatom. 57 oldalnyit olvastam.

14:09: A Noah és Maya közti kémia baromira bejön. Nagy sármőr a pasi, tudja, mitől döglik a légy. Maya viszont ellen tud állni és képes nemet mondani (legalábbis egy darabig), ami szintén üdítő. De tény, hogy a közös jeleneteikben izzik körülöttük a levegő. 61%-nál tartok, ami az előző bejelentkezéshez képest 42 oldalt jelent.

15:01: Annyira tetszik a sztori, hogy szerintem én ezt még ma befejezem. Most tartok 73%-nál. Még kb. 100 oldal van hátra, kicsit talán kevesebb.
Ezek után nagyon kíváncsi vagyok a szerző másik sorozatára is, a Dreamland Billionaires-re.
Hogy ezt követően mit fogok olvasni, azt még nem tudom, mert a Steinbeck regény nincs nálam, és csak szerdán délután érek haza. Még jó, hogy nálam van a Kindle, rajta több 100 olvasatlan könyvvel. 

18:05: Noah apja egy igazi görény. És úgy egyébként volt már valaha olyan helyzet, hogy a titkolózás jól sült el? Utóbbit költői kérdésnek szántam, és a könyvben zajló események ihlették. (83%-nál vagyok)

20:41: Egy perccel korábban, mint tegnap, de bedobtam magam az ágyba, és megpróbálom befejezni a regényt. Kb. 60 oldal van még hátra, tehát jó eséllyel eljutok a végéig.

20:42: Be is fejeztem. És eldöntöttem, hogy a The Mindf*ck sorozat 3. részét fogom elkezdeni. Az kellően rövid.

Ma olvasott: 263 oldal
Összesen olvasott: 987 oldal
Befejezett könyvek: 3


07:49: Úgy néz ki, korai kelő vagyok. Egyébként nem, de még nem állt át az agyam (mire átáll, addigra vége lesz a szabinak). De nem baj, mert el kell szaladnom vásárolni mára valami kaját, meg valami folyadákot a holnapi hazaútra, és jó lenne ezt a legnagyobb kánikula előtt letudni.
Reggeli közben elkezdtem a Scarlet Angelt (The Mindf*ck series #3). Annyira hihetetlen az a sztori, viszont pörgős és szórakoztató. Fordulat fordulat hátán, még ha nem is reálisak. Egyébként csak 139 oldal az egész, amiből reggel elolvastam 25-öt. Kétlem, hogy kitart estig az eddigi olvasási tempómat elnézve. Sebaj. A negyedik rész is nálam van, úgyhogy nincs gond, és az is ilyen 100+ oldalas.
Normál hosszúságú regénybe nem akarok belekezdeni, mert ha holnap hazaérek, el szeretném kezdeni Steinbecket, és csak arra akarok koncentrálni. 

10:39: Elintéztem a bevásárlást. Félelmetes, hogy 9-kor még majdnemhogy üresek az utcák. 10 óra előtt nem is nagyon mozdulnak a népek, csak én vagyok ilyen gyökér, aki 7-kor már talpon van nyaralás alatt... Viszont most leülök olvasni.

11:21: Logan FBI ügynök létére annyira vak. :D A telefonban sorolják neki, hogy az egyik áldozatnak milyen sérülései voltak, ő meg ott simogatja éppen azokat a sebeket Lanán, miközben telefonál, és nem rakja össze a képet. Lanát egyébként valahol megértem. Kicsit olyan vagyok ebből a szempontból, mint Hadley.

11:41: 51%-nál tartok, most kicsit leült a sztori, de az eddigiek ismeretében ez nem sokáig lesz így. Eddig 72 oldalt olvastam.

12:38: Istenem! Imádom Lana karakterét és a dumáját. Kissé kattantnak kell lennie, hogy az ő helyzetében így beszéljen egy FBI ügynökkel. De szerintem külön élvezi, hogy így sokkolhatja Hadley-t. Én mindenesetre nagyon jól szórakozom rajta. Ebédszünet a 80. oldalnál. (még kb. 60 oldal van hátra)

21:36 83%-ig jutottam. Be tudtam volna fejezni, de tartalékolom a maradékot holnap reggelre, esetleg a vonatútra. Bár idefelé sem olvastam, csak bambultam kifelé az ablakon és zenét hallgattam.

Ma olvasott:115 oldal
Összesen olvasott: 1072 ( öt nap alatt ez eszméletlen jó, szerintem csúcsot döntöttem)
Befejezett könyvek: 3 

Ez lenne az első hét. Nem állítottam fel célokat, és úgy látszik, ez jó hatással volt az olvasási kedvemre. (Meg az is, hogy mindenki békén hagyott, és a telefontomat sem tudtam igazán használni.) Hamarosan jövök a második öt nap beszámolójával. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)