Ugrás a fő tartalomra

Hogyan telt a readathon?

Persze, hogy nem maradhat ki a beszámoló! Olyan jó visszaolvasni az évekkel ezelőtti élménybeszámolókat is, hogy muszáj most is írnom.

1.nap

A reggelt egy kis olvasással indítottam. 30 oldalt sikerült elfogyasztanom Amo Jones könyvéből. Nem sok, de indításnak nem volt rossz.
Aztán várt rám a bürokrácia útvesztője, a bank. Muszáj volt elintéznem néhány dolgot, de azt hittem, hogy ott őszülök meg. Ráadásul én, aki mindig, ismétlem, MINDIG viszek magammal könyvet, most valamiért nem tettem. Talán azért, mert úgy gondoltam, hogy minek, mikor úgy is 15 perc alatt végzek. Aha. Ebből lett 2 óra, amiből másfél volt a várakozás.

18:02 A délelőtti traumát kipihenve, délután kitettem magam a hintaágyba, és belemerültem Brantley és Saint kalandjaiba. Egészen jól ment, bár magamhoz képest kevesebbet olvastam, de ez pusztán azért volt, mert lassabban haladós regényről van szó. Figyelni kell az elrejtett szavakra, utalásokra, mert minden számíthat. Ettől függetlenül imádom, főleg Bishopot. Az hálószobás jelenete Sainttel a kedvencem. Tudom a hátterüket, így nem látok bele olyat, amit nem kell, de ettől csak még imádnivalóbb volt az a jelenet. (és ha jól emlékszem, lesz még ilyen...) Na, de ezen túllendülve, eljutottam 26%-ig, ami azt jelenti, hogy a reggeli 30 oldal mellé még 57 oldalnyit haladtam.

Estére még tervezek egy kicsit olvasni, de aztán jó lenne egy filmet is megnézni. Tegnap este rávettem magam a The Kissing Booth-ra, és kellemes csalódás volt. Nem az én korosztályomnak szól, ez tény, de nagyon cuki volt, a néhány cringy jelenet ellenére is. Ma tervezem a második részt. De ez mindegy is, mert nem könyv. Illetve igen, de mégsem.

19:03 Nagyon úgy hangzik, hogy a szomszédban,  egyelőre enyhén ittas egyedek  újra pókerpartit tartanak, úgyhogy erős a gyanúm, hogy ma sokáig ébren leszek, mert az idő előrehaladtával egyre lelkesebbek, és ezáltal egyre hangosabbak lesznek, legalábbis eddigi tapasztalataim alapján. Sebaj. Zene a fülbe, és olvasás, ha már aludni nem lehet majd. Mindennek megvan az előnye.

21:14 Mostanáig olvastam, de már elfáradt a szemem. A buli még javában zajlik a szomszédban, de nem sokat hallok belőle, mert a könyvhöz tartozó playlistet hallgatom. 
Így sikerült eljutnom 42%-ig, ami 140 oldalt jelent. Volt már jobb is, de még bőven van idő a hét végéig. Cél az 1000 oldal.

Ma olvasott: 140 oldal

Összesen olvasott: 140 oldal

Befejezett könyvek: 0

2.nap

10:13 - Úgy látszik, hogy reggelente a 30 oldal körüli olvasások mennek, ugyanis a mai napot 34 oldallal indítottam. A délelőtt a főzésé, meg az egyéb online tennivalóké. Igyekszem mindent elintézni délelőtt, hogy a délutánom csak a könyvé legyen. Jó lenne ma befejezni az első könyvet, de ez egy elég merész álom.

14:03 Mostanra sikerült mindent leintéznem, úgyhogy irány a hintaágy.

17:34 - Olyannyira jól sikerült a délutáni olvasás, hogy nemrég tettem le a könyvet, azt is csak azért, mert csörgött a telefonom  Egészen 71%-ig jutottam.  Este folyt.köv.

21:13 Meccsnézés közben olvasok, multitasking veszettül.  Egyébként megdöbbentő, hogy mennyi részletre nem emlékszem, pedig ezek igen fontos részletek a cselekmény szempontjából, de valamiért mégsem ragadtak meg az első olvasás alkalmával. Mondjuk, ezt rá tudom fogni az akkori lázas állapotomra. Tanulság: lázasan ne olvass könyvet!

Nem sokkal később bele is aludtam a könyvbe és a meccsbe is. 93%-ig juttottam.

Ma olvasott: 171 oldal

Összesen olvasott: 311 oldal

Befejezett könyvek: 0

3.nap

9:37 -Nem mondhatom, hogy olyan tempóban haladok, mint ahogy szeretnék. Ilyenkorra már illett volna legalább másfél könyvvel végeznem, ehhez képest csak ma reggel fejeztem be az elsőt.
Elolvastam a maradék 23 oldalt a Sancte Diaboli első részéből, és ismételten ledöbbentem, hogy mennyire nem emlékeztem a végére. Amo Jones meg az ő függővégei.... 

Gyorsan el is kezdtem a második részt, amiből elolvastam 18 oldalt. Egészen váratlan, és szerintem oda nem illő fordulatot vett a sztori, nem igazán tudom eldönteni, hogy ezzel most mit kezdjek. Inkább a nem tetszik felé hajlok, de nem könyvelem el végleg, mert itt semmi sem az, mint aminek elsőre tűnik, szóval ebből még bármi lehet. De ezt a jelen állapotot nem annyira csípem.

19:37 Délután olvasgattam, de megint belefutottam abba, hogy melegben egyszerűen nem tudok koncentrálni, és nem megy az olvasás. És persze megint a readathon ideje alatt van hőhullám, mert miért ne. 

Azért haladtam, ha lassan is. Volt egy - két teljesen váratlan fordulat Amo könyvében, de még mindig nem vagyok biztos benne, hogy szeretem - e ezt az utolsó részt. Egyszerűen nem látom, hogy hová futnak ki a szálak a végén. Viszont Bishop meg Saint nálam top páros, még akkor is, ha nem. Imádom őket együtt, az ő közös jeleneteikért élek, de komolyan. Kell nekem is egy Bishop, pont olyan értelemben, ahogy Saint-nek. 

Mellé megkezdtem a Birthday Girlt hangoskönyvben, mert azt legalább csak hallgatni kell, és a narrátor pasi hangja igen kellemes... Ez lesz az első regényem Penelope Douglas-tól, kíváncsi vagyok. TikTokon nagyon megy, én is ott fedeztem fel. Az a hely egyébként egy kész fertő (csak viccelek). Mióta regisztráltam, egy csomó könyv került fel a várólistámra.

Mindegy. Talán most már kezd élhető lenni a levegő, és nyitott ablak mellett tudok egy kicsit még olvasni. Aztán lehet, hogy belealszom az olvasásba, ugyanúgy, mint tegnap.

Végül 35% -ig jutottam a Sancte Diaboli második részével, és 6%-ig a Birthday Girl esetében. A forróság ellenére nem rossz.

Ma olvasott: 135 oldal

Összesen olvasott: 446 oldal

Befejezett könyvek: 1 db (végre, így a hét közepére csak sikerült)

4.nap

Reggel korán ébredtem, és belevetettem magam a SD part 2-ba. 46%-nál tettem le a kindle-t.  Most megint a "tetszik" felé hajlik a mérleg nyelve a bekövetkezett események hatására, és még a fele hátravan. El sem tudom képzelni, mi lesz még itt.

Reggeli közben is olvastam, így délelőtt 58%-ig jutottam. A Birthday Girl ma még nem került terítékre, talán később. De az is lehet, hogy ma inkább befejezem Amo könyvét. Nem tehetek róla, nagyon kíváncsi vagyok a végére.

16:36 Délután tartottam magamnak két sprintet, egy húsz meg egy harminc perceset, amivel eljutottam a könyv 80%-áig. Tök jó vagyok! Mondjuk, ehhez hozzátartozik az is, hogy kicsit felpörgött a cselekmény, így én is gyorsabban haladtam vele. A vége felé egyre inkább azt érzem, hogy nem fog csalódást okozni, annak ellenére, hogy az elejével nem voltam teljesen elégedett. Max. pontos nem lesz, de a négy pont kinéz neki. 

Este még szeretnék legalább két fél órás sprintet, ami alatt remélhetőleg sikerül befejeznem a regényt. 

Délután 5%-ot haladtam a másik könnyvel is (Birthday Girl), séta közben jól jött a hangoskönyv verzió.

22:39 Az esti sprinteknek köszönhetően befejeztem a Sancte Diaboli part 2-t. Három sprintet csináltam egy 15 perceset és két 30 perceset, ami éppen elég lett.

A könyvvel kapcsolatban csak annyit, hogy fura búcsút mondani egy hét részes sorozatnak. Kicsit olyan, mintha ismerősöket hagyna maga mögött az ember, ugyanaz az üresség van bennem.
Emellett azt is meg kell jegyeznem, hogy nem ilyen befejezésre számítottam. Eszembe sem jutott, hogy bőgni fogok rajta, mert ez nem az a típusú történet, de mégis így történt.  Búcsúztunk végleg több embertől, amit nagyon sajnáltam, de az Elite Kings világában benne vannak a halálesetek. Nem is egy, a sorozat folyamán. Viszont a korábban elvesztett fontos szereplők szála körbeért, ami talán a legjobban tetszett az egészben (és emiatt bőgtem a legjobban).

Nagyon fognak hiányozni a karakterek, meg úgy az egész világuk.

Ma olvasott: 169 oldal (SD) + 18 oldal (BG) = 187 oldal

Összesen olvasott: 633 oldal

Befejezett könyvek: 2 db

5.nap

10:21 Reggel csekély kis 7%-ot (kb. 24 oldal) sikerült hallgatnom a Birthday Girl-ből, mert vendégünk jött, és nem volt idő szöszmögni.

De délután igyekszem majd javítani ezen. Ráadásul az előbb esett egy kicsit az eső, ami lehűtötte a levegőt, úgyhogy máris jobbak a kilátások.

12:44 Közben még a délelőtt folyamán ismét bejött a mozgás közbeni olvasás, kellemest a hasznossal címszó alatt szépen elolvastam 40 oldalt a 365 nap második részéből.

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy biztos bennem van a hiba, ezzel tisztában vagyok, de konkrétan sírva röhögtem az erotikus jelenetek szóhasználatán. Túl vagyok már jó pár hasonló regényen, de azokat mind angolul olvastam, és nem váltottak ki belőlem ilyesfajta szélsőséges reakciót. De ez a magyar verzió.... Most is itt röhögök  írás közben, ahogy eszembe jut. Teljesen elviszi a hangulatát a regénynek. Kíváncsi lennék, hogy angolul is ennyire vicces - e. Egyébként, ahogy az első rész, ez is hagy némi kívánni valót maga után fordítás szempontjából. Olyan félrefordítások vannak benne (vagy nagyon sz*r az eredeti verzió is), pl. a csaj fekszik az ágyon elnyúlva, majd a következő mondatban leül. Gondolom felül akart az lenni, csak nem az lett leírva, én meg gondolkodhatok rajta olvasóként, hogy vajh', mire gondolhatott a költő.  Nem akarok én pálcát törni senki felett, mert egy - egy hiba becsúszik, emberből vagyunk, én is szoktam hibázni. De mikor némi túlzással minden ötödik oldalon van egy ilyen baki, az szerintem már kínos. De mondom, az első rész után ezen már nem vagyok fennakadva. Tudjuk, hogy sem anno az Ulpius, sem jelenleg a Művelt nép nem a fordításairól híres. Illetve igen, csak nem éppen jó értelemben.

De nem morgok, inkább megyek vissza olvasni.

17:26 Kész. Nem bírom. Így nem lehet haladni, ha minden szexjelenet után meg kell állnom két percre, hogy kivihogjam magam. Amint fentebb is említettem, biztos velem van a gond. És azt is tudom, ez nem readathonos téma, de akkor is ki kell írnom magamból.

Egyébként a 94. oldalon tartok.

19:55 Kicsit abbahagytam az olvasást, és élveztem az esőt meg a hűvösebb időt. Imádom a nyarat, de a 30-32 fokot, nem a 40-et. 

20:19 Bárcsak maradtam volna az esőnél... Ha ez a fordulat az lesz a 365 nap 2-ben, amire gondolok, márpedig 99%, hogy az, akkor a minimális cselekmény szemszögéből ez hatalmas baklövés. Ekkora klisét beletenni. De egy kis részem azért még bízik benne, hogy nem az lesz, amire gondolok.

22:09 Hát, bizony az a fordulat volt, amit sejtettem. De legalább nem húzták sokáig a megoldását, ezt értékeltem, ha már ellőttek egy ekkora klisé fordulatot benne. Mondjuk, értelmét nem láttam. A 194. oldalig jutottam.

Ma olvasott: 218 oldal = 194 oldal (365 nap) + 24 oldal (Birthday Girl)

Összesen olvasott: 851 oldal

Befejezett könyvek: 2 db

6.nap

10:11 Ma nem sokat olvastam reggel, csak 20 oldalacskát, valahogy nem volt hozzá hangulatom. Viszont, azt már elmondhatom, hogy egészen hozzászoktam a szóhasználathoz, így már nem kell megállnom minden "olyan" jelent után. Felér egy csodával.

Az viszont nem kicsit bosszant, hogy gyakorlatilag semmi nem történt, pedig már a könyv felén is túl vagyok. Vagy túl sokat akarok?

16:37 A hintaágy csendes magányában az imént befejeztem a 365 nap második részét. 90%-ban semmi, de semmi nem történt, viszont az utolsó kb. 10% az érdekes volt, de ez is szerintem inkább az új szereplők miatt. Összességében, a 365 nap féktelen költekezés címet is kaphatta volna a regény, mert a nagy részében Laura a barátnőjével Massimo pénzét költötte vagy éppen Massimo vásárolt valami méregdrága cuccot (értsd: autót, vállalkozást stb.) Laurának. És olyanok voltak, mint a nyulak. Egy egész csapat nyúl. (Higgyétek el, tisztában vagyok vele, hogy velem vannak gondok.)

Magam is meglepődtem rajta, de Nacho karaktere szimpi, kíváncsi vagyok, merre viszi tovább az írónő a sztorit innen. Sok helyen azt olvastam, hogy kiborította a rajongókat a harmadik rész, már csak ezért is érdekel a befejezés. Remélhetőleg, addigra sikerül megoldani a vihogásos problémámat. Mentségemre legyen szólva, a regény második felében már csak kétszer horkantam fel. Határozott fejlődés.

A következő áldozatom a Rebel Heir. Most valahogy jobban csúsznak a fizikai könyvek, az e-könyvekkel és hangoskönyvekkel valamiért küzdök.

22:06 Ez a Rebel Heir baromi jó! Nincs különösebb története (még), de nagyon beszippantott, ami nagyban köszönhető a két főszereplő szócsatáinak. Imádom, ahogy beszélgetnek egymással még akkor is, ha épp oltják egymást. Bevallom, nem gondoltam volna, hogy ennyire magával fog sodorni.

Ma olvasott: 220 oldal (365 nap) + 86 oldal (Rebel Heir) = 306 oldal (megdőlt a rekord!)

Összesen olvasott: 1157 oldal 

Befejezett könyvek: 3 db

7.nap

10:02 Elérkeztünk az utolsó naphoz. Érdekesen alakult ez a hét. Általában az szokott lenni a helyzet, hogy a hét elején nagyon belelendülök, és ahogy haladunk előre, úgy sokallok be, és csökken a napi olvasott mennyiség. Most viszont pont fordítva volt, a hét eleje döcögősebbre sikerült, az utolsó napokban viszont szárnyalok. Tegnap meglett a bűvös, kitűzött ezer oldal, úgyhogy a mai mennyiség már a jutalom olvasás kategória. 

Egyébként a RH olvasása közben bebizonyosodott, hogy nem velem volt a gond a 365 nap esetében, mert itt nem volt vihogás, pedig aztán itt is röpködnek a mocskos szavak. Egyszerűen nem jó annak a könyvnek fordítása. A Rebel Heir fordítása viszont szuper! Mondom ezt úgy, hogy elég kritikus vagyok a fordításokkal szemben, főleg mert régebben kontorolloztam is néhányat, tehát azért van némi rálátásom.

Szeretném ma befejezni a Rebel Heirt, és amilyen jól haladok vele (reggeli közben eljutottam a 150. oldalig), erre meg is van  minden esélyem. Utána a Birthday Girlt folytatom majd, ameddig tudom.

16:28 Nem gondoltam volna, hogy ennyire be fog szippantani ez a regény, tudom, klisésen hangzik, de faltam az oldalakat, a végét meg kb. 2 oldallal előbb találtam ki, de a megvilágosodás pillanatában felsikoltottam. Tuti, hogy nemsokára sorra kerül a folytatás. 

Most rendbe rakom gyorsan a fejemen tanyázó, hajnak álcázott madárfészket, majd belevetem magam a Birthday Girlbe. Befejezni biztos, hogy nem fogom tudni, de jó lenne még abból is elolvasni egy nagy adagot.

21:13 Olyan ideges lettem attól, hogy az EB döntőben az angolok a 3. percben megszerezték a vezetést, hogy mérgemben kikapcsoltam a tévét, és inkább nekiálltam olvasni. 

(Másnap reggel: Úgy látszik ez használt, egyrészt mert eljutottam a Birthday Girl 40%-áig, na, meg mert végül nyertek az olaszok! Úgyhogy most boldogság van.)

Ma olvasott: 194 oldal (RH) + 77 oldal  (BG) = 271 oldal

Összesen olvasott: 1428 oldal

Befejezett könyvek: 4 db

Összegzés

A számokat elnézve, nem rossz teljesítmény (magamhoz képest!) a majd' 1500 oldal. Ahogy azt megjósoltam, négy könyvet tudtam teljes egészében kiolvasni, egyet pedig félig. Egy hét alatt kimondottan jó. Érdekes módon, ez alkalommal valahogy jobban csúsztak a rendes formátumú könyvek, a digitális olvasással ezúttal valamiért hadilábon álltam, de nem igazán tudom megmondani az okát.

Ami a challenge-k teljesítését illeti, kimaradt a Fallen Too Far, azonban a nyári challege-et teljesítettnek tekintem, mert a Rebel Heir is nyári szezonban játszódik egy üdülőövezetben. A sorozatfolytatás az többszörösen is megvalósult, mert mindkét ehhez választott könyvet kiolvastam. A kék színt is kilőttem a Rebel Heir segítségével. A pasztell színhez viszont nem jutottam el. Ezt sajnálom, mert a Moseley regényt nagyon szerettem volna olvasni, az első részét is imádtam.
A viharfelhő és a +1 is megvolt, úgyhogy végül is csak 1 pont van, amihez nem olvastam.

Egy biztos, nagyon örülök, hogy megcsináltam ezt a readathont, ha másért nem azért, mert én jól éreztem magam. Szerintem jövőre folyt köv.

Tanulság még, hogy több platformon is meg kell hirdetnem, hogy több emberhez eljusson. Ebbe most nem igazán fektettem energiát, meg is látszott az aktivitáson. De az az igazság, hogy ezt most legfőképpen magam miatt csináltam.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)