Ugrás a fő tartalomra

TomeTopple beszámoló - 1. hét

Ígértem, hogy lesz beszámoló erről a két hétről is. Mivel a két hét nagyon hosszú lett volna egyben, így úgy döntöttem, hogy kettébontom.
Íme hát az első hét eseményei :

Szombat reggel. Hajtott a lelkesedés, de annyira azért nem, hogy hajnalban felkeljek, tekintve, hogy hétvége van meg minden. Így fél 8 körül kászálódtam fel, bekapcsoltam a Tough Love hangoskönyvét, és csukott szemmel, relaxálva hallgattam meg belőle kb. az első 4%-ot. Ez nagyjából azzal telt, hogy felkutattam az emlékeimben, hogy ki kicsoda, és mi is történt velük az előző kötetekben. Igaz, önállóan olvashatóak a sorozat részei, de mégis jó tisztában lenni a viszonyokkal.

Délelőtt a lakásban mászkálás, főzés stb. közben sikerült eljutnom az ötödik fejezetig, ami azt jelenti, hogy nagyjából a 90. oldal környékén járok. Délután a kertben szándékozom folytatni az olvasást/hallgatást a medence mellett.

Sikerült haladnom a könyvvel, 36%-nál vagyok. Kiszámoltam, hogy ahhoz, hogy meglegyen a 2000 oldal a két hetes readathon végére, megközelítőleg napi 145 oldalt kellene olvasnom. De ez hét közben nyilván nem fog menni, úgyhogy akkor kell belehúznom, amikor itthon vagyok. A mai kvóta már megvan, de este még szeretném növelni, hogy egy kicsit előre "dolgozzak".
Az mondjuk nem segít, hogy a Godsgrave körül forognak a gondolataim, amit a readathon miatt félre kellett tennem. Lehet, hogy readathonon kívül abból is olvasok egy kicsit este, mert tudnom kell mi lesz Miával.

A TomeTopple twitterén a szervezők sprinteket is szoktak tartani. Ez engem is berántott, úgyhogy rögtön részt is vettem egy 45 perces sprintben, ami azt eredményezte, hogy eljutottam 43%-ig a Lori Foster regényben. Most kezd izgi lenni a cselekmény, ez biztató a holnapi napra nézve. Viszont mára beszüntetem az olvasást, mert az agyam elfáradt, inkább megnézek egy filmet. De így is jól haladtam az első napon (a lelkesedés még hatalmas).

Ma olvasott: 231 oldal
Összesen olvasott: 231 oldal

 Kikészít ez a meleg. Napközben még csak - csak elvagyok vele, de éjjel nem bírom. Hiába alszom 8 órát, olyan kialvatlanul ébredek, mintha kb. alvás nélkül toltam volna át az egész éjszakát egy fesztiválon. Vagy valami ilyesmi.
Ennek ellenére azért a reggelt olvasással kezdtem, 68 oldalnyit haladtam a Tough Love-val. Jó, de nem az a típusú történet, amire még évek múlva is emlékszik az ember, olyan kis egyszer olvasós sztori.

Tegnap este megnéztem a Közel a horizonthoz film változatát. Kicsit csalódott voltam, a könyv egyértelműen jobb volt, sokkal jobban követhető az érzelmek alakulása. Meg a változtatások sem igazán jöttek be. Azért egynek elment.

Délután több sprinthez is csatlakoztam, így 78 oldalnyit haladtam a kétszer fél óra alatt, amivel már a 377. oldalig jutottam. Este még ehhez jött 161 oldal, amivel be is fejeztem a könyvet, és a napi limitet is sikeresen teljesítettem. A vízválasztó persze majd holnap jön,a mikor munka is van. A Tough Love egyébként nem volt rossz, olyan közepeske. A végére egy kicsit nagyobb durranást vártam, ráadásul elég hirtelen lett vége. De lehet, hogy csak túlságosan hozzászoktam  az "x évvel később" elnevezésű epilógusokhoz, ami itt kimaradt. Okozott néhány kellemes percet, főleg Armie és Leese, de nem vagyok biztos benne, hogy jövő ilyenkor fel fogom tudni idézni a cselekmény, már csak azért sem, mert nem igazán kedveltem meg a főszereplő párost.

Ma olvasott: 307
Összesen olvasott: 538
Befejezett könyvek: 1 db

Reggel, az 5:20-as ébresztőt követően nem tudtam a readathonos olvasmányaimmal haladni, mert este befejztem a Lori Foster regényt, és még nem tettem a Kindle-re a Hajnalcsillagot, így jobb híján egy kicsit elkalandoztam Godsgrave-be, de ez persze nem számít bele az oldalszámba, csak olyan jutalomfalat féleség volt.

Délután viszont felkerült a Hajnalcsillag, de mire mindenemet elintéztem, átnéztem, átgörgettem, addigra már fél 5 lett. Csak úgy, hirtelen, a semmiből. Nem is értem.
Időt nem vesztegetve (hahahha), nekiálltam Darrow sztorijának harmadik részének. Kicsit féltem, hogy nehezen tudok visszarázódni a történetbe, mert tavaly ilyenkor olvastam a második részt. Nem volt alaptalan a félelem, ugyanis az első pár oldalon igencsak tornáztatnom kellett az agyamat, hogy emlékezzek a szereplők hátterére, de a regény elején lévő összegzés egészen sokat segített.
Egy fél órás és egy húsz perces sprint keretében (én ezeket a sprinteket annnnnyira imádom!) 15 % ot sikerült elolvasnom, ami 85 oldalt jelent. Lehetett volna több is, de fáradt voltam, és még így sem vagyok lemaradva, mert a hétvégén sokat olvastam előre.

Ma olvasott: 85 oldal
Összesen olvasott: 623
Befejezett könyvek száma: 1

Reggel olvasgattam egy kicsit indulás előtt, egészen pontosan 25 oldalt. Este mindenképpen tervezem a folytatást.

Délután emberi időben értem haza, de valahogy nem állt rá az agyam az olvasásra, így nem erőltettem. Vannak ilyen időszakok, ezekkel egyszerűen nem lehet mit tenni. De este, az ágyban, elalvás előtt azért sikerült valamennyit haladnom a Hajnalcsillaggal.

Ma olvasott: 90 oldal
Összesen olvasott: 713
Befejezett könyvek száma:1

Kissé úgy érzem, hogy elvesztettem a fonalat. Összeszaladtak a dolgaim, úgyhogy az olvasáshoz nem sok közöm van. Délután vizsgáztam, az  leszívta az összes energiámat. Remélhetőleg a hétvégén tudok majd szépíteni, mert igencsak csúfosan állok jelenleg a kitűzött céljaimhoz képest.
715 oldalnál kellene tartanom a nap végére, de az az érzésem, hogy nem lesz meg ez a szám. (Neccesen, de meglett)
Sebaj, jelenleg azzal nyugtatom magam, hogy a jövő hét jobb lesz, mert a következő hét napból négy napom teljesen szabad.

Ma olvasott: 12 oldal
Összesen olvasott: 725
Befejezett könyvek száma:1

Reggel 6-kor kidobott az ágy, hiába megyek délutánra dolgozni. Viszont igencsak nyüzsgős volt az utóbbi pár nap, így olvasás helyett a relaxáció mellett döntöttem és jógáztam egy kiadósat, kihasználva a reggeli, kellemesen hűvöske hőmérsékletet.

Azzal nyugtattam magam, hogy majd este. Hát  ja. Jelenleg este fél 9 van, és még egy betűt nem olvastam, mert eddig az ügyeimet intéztem. Most viszont igyekszem bevetni magam az ágyba és rátérek arra, Darrow miként váltja meg a világot (vagy nem).
A célomhoz ma 133 oldalt kellene még olvasnom, de tekintve, hogy már most gyufaszálakkal vannak kitámasztva a szemhéjaim, hogy ne csukódjanak le, kétlem, hogy meglesz ez a mennyiség.
(update: azért nagy nehezen csak elolvastam 45 oldalt)

Ma olvasott: 45
Összesen olvasott: 770
Befejezett könyvek száma:1

Reggel sikerült 24 oldalt olvasnom. De milyen 24 oldalt! Megint, egyik percről a másikra meghalt az egyik, általam kedvelt szereplő. Kezd ez a regény is olyan lenni, mint a Trónok Harca. Nem szabad senkit megkedvelni, mert tuti meghal.  Ezen trauma után elindultam utamra, és bevetettem magam az ügyfélszolgálatok sötét bugyraiba, amiről végül kiderült, hogy nem is annyira sötét. Lényegtelen.
Délutánra viszont olyan hangulatom lett ok nélkül, hogy jajj... Kb. bárkinek gondolkodás nélkül fejét vettem volna, aki csak rámnéz vagy hozzámszól. Nagyon ritkán vannak ilyen antiszoc. epizódjaim, de ez a mai délután ilyen volt. Estére ehhez még társult egy olyan kellemesen lüktetős fejfájás is.  Szóval most úgy állok, hogy kellene olvasni, de nem tudom, meddig jutok ilyen fejfájással. Pedig ma még jó hír is ért, mert sikerült megkaparintanom egy olyan könyvet, amit már nem igazán lehet kapni. És mivel 700+ oldal, erősen gondolkozom rajta, hogy a jövő hétre tervezett Murakamit lecserélem erre, mert nagyon piszkálja fantáziámat.
Azért most még megpróbálok a Hajnalcsillaggal valamennyit haladni, remélem nem nyírnak ki egy kedves karaktert sem. Egy napra elég volt egy ilyen...
Holnap pedig új hetet kezdünk!

Ma olvasott: 58
Összesen olvasott: 828
Befejezett könyvek száma: 1

Forrás: reallifecc.us

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)