Ugrás a fő tartalomra

Anna Todd: After We Collided (After #2)

Nem is tudom,  hogy mi van ezzel a sorozattal, de amikor az első rész végére értem, egyszerűen nem hagyott nyugodni a folytatás. Nem sokáig bírtam, szinte azonnal bele is kezdtem, pedig az első részben nagyon sok dologgal nem voltam kibékülve.
Ó, ha tudtam volna, hogy a második részben ez csak fokozódni fog...
Kit hülyítek? Akkor is elolvastam volna, mert ez egy ilyen könyv.

Kiderült a nagy titok, Hardin titka, és nem tudni van - e kiút a párocska számára. És bár a történtek szinte megbocsáthatatlanok, Tessát és Hardint mégsem lehet szétválasztani. Vagy pont ők lesznek azok, akik a saját kapcsolatukat szabotálják?

Egyszerűen nem értem. Olyan szinten olvastatja magát a történet, hogy azt elmondani nem lehet, pedig minden második oldalon találtam valamit, amit utáltam, amin a szememet forgattam vagy egyszerűen csak összerándultam tőle. De tényleg. Több sebből vérzik az egész, és mégis szinte letehetetlen.

Az alap egy igencsak mérgező kapcsolat. Tessa és Hardin felőrlik egymást szépen lassan, és ezt ők is beismerik a történet egy pontján, de egyikük sem képes lemondani a másikról és elengedni ennek ellenére sem. Se veled, se nélküled jellegű az ő kapcsolatuk, és a kommunikációjukkal is igencsak komoly gondok vannak.
Sőt, meg vagyok győződve róla, hogy, ha normálisan és tényleg őszintén beszéltek volna egymással, akkor a gondjaik, problémáik 90%-a nem is alakult volna ki. A maradék 10% a temperamentumuk miatt megmaradt volna, de az már elhanyagolható.
Szóval ez nem egy normális kapcsolat ez, főleg, ha azt nézzük, hogy Hardin hányszor és milyen módokon bántja Tessát, annak ellenére, hogy az életét adná érte, annyira szereti.
Kicsit úgy éreztem, hogy Tessa hiába látja rajta a változást, a srác arra képtelen. Sokszor megígérte, hogy nem tesz meg valamit, aztán újra meg újra elkövette ugyanazt. Mondjuk ebben Tessa sem volt más, mert a szavát sokszor neki sem sikerült betartania.
Naivnak van beállítva, és néha egyértelműen úgy is viselkedett, néha viszont csak szimplán hülyén döntött, és ez nem a naivitásának volt köszönhető. 

Hardin nem naiv, viszont komoly addikciós problémái vannak. Egyrészt kezdő alkoholista érzetét nyújtja egyre inkább, ahogyan halad előre a történet, másrészt meg megszállottja a verekedésnek, egyfajta adrenalin junkie-nak tűnik. Ez volt a legnagyobb gondom, egyszerűen nem hittem el, hogy nem látta senki, de senki, hogy ennek a pasinak nem ártana egy pszichológus meg egy kiadós indulatkezelési tréning, és akkor még a kontroll - és birtoklási mániáról még nem is beszéltünk. 

Érdekes, mert Tessa volt az elején kontrollmániásnak beállítva, de ez inkább Hardinra volt jellemző. Folyton csak azt csinálta, amit ő akart és úgy ahogy ő akarta, emellé még önző is volt. Mondjuk, azt viszont ki kell emelnem, hogy ez volt az egyik dolog - az önzőség - amin igyekezett változtatni. Tisztában volt vele, hogy önző, és igyekezett nem mindig magát előtérbe helyezni, bár ez egyedül csak Tessával kapcsolatban működött, meg talán az anyjával, mindenki mással azonban nem igazán.
Ezek voltak azok a tulajdonságok, amik szinte minden második oldalra biztosítottak valami olyan jelenetet, amin forgattam a szemem.

A könyv közepe felé egy kicsit belassult a történet, a sokadik szakítás vagy üvöltözős vita után így éreztem, hogy újra és újra ugyanazokat a  köröket futják, olyan volt, mintha ugyanazt a jelenetet olvasnám századszorra, talán ezért sem haladt igazán a cselekmény.
Azt viszont el kell ismernem, hogy az írónő nagyon jól ábrázolja az érzelmeket ( a körülményektől és a valóságértékétől eltekintve), olyannyira, hogy mikor valamelyik szereplő frusztrált volt, azt a frusztráltságot bizony én is éreztem, ahogy a mosolyszünet okozta elkeseredettségüket is.  Így ez a része egészen rendben volt.
Az viszont korántsem, hogy két olyan jelenettel is találkoztam, amit erősen hajazott (kb. majdnem teljesen egyezett) a Fifty Shades két jelenetére. Ahogy olvastam, meg kellett állnom az olvasásban, mert egyenesen összerándultam tőle. Az egyik ilyen, amikor Tessa egy másik városból rátelefonál részegen Hardinra, aki meg nem áll, amíg oda nem ér a lányhoz, hogy megmentse a nem létező fenyegetéstől. Ismerős, ugye?
A másik meg a tamponos rész, és ez volt, ami jobban kivágta  biztosítékot (itt  és a Fiftyben is).

És megint ott vagyok, hogy felsorakoztattam mindazt, ami nem tetszett benne, és szinte csak ilyen volt, ennek ellenére nem szenvedtem igazán az olvasással, gyorsan végeztem vele, pörgős regény. DE! Egyszerűen nem tudom miért van az, hogy nem voltam képes félbehagyni az olvasást a negatívumok ellenére sem.  Egyetlen válaszként azt tudom felhozni, hogy érzelmeket vált ki belőlem folyamatosan olvasás közben, még ha frusztráltságot is. De ez egy könyvnél szerintem még így is nagy dolog.

A függővég kíváncsivá tett, érdekes fordulatot hozott, úgyhogy tuti, hogy olvasni fogom a harmadik részt is, és csak remélni tudom, hogy nem lesz benne annyi dolog, amin fennakadok majd.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)