Ugrás a fő tartalomra

2019-es kihívások, tervek, célok

Forrás: www.myplasticfreelife.com
Idén viszonylag hamar elengedtem a kihívásaim nagy részét, részben időbeosztási problémák miatt. Ennek ellenére, azért sikerült jó néhányat teljesítenem, viszont volt, ami sajnos nem jött össze. 
Nem baj, 2019-ben ismét nekifutok, aztán meglátjuk mi lesz. Az idei évben a könyveim mennyiségét is  drasztikusan csökkentettem, így már tudom nagyjából, hogy ilyen mennyiség mellett mi az, ami belefér és mi az, ami nem. A célok egyébként nagyjából maradnak a jövőre is, maximum kisebb változtatások lesznek rajtuk.

Lássuk, mi volt az, amit sikerült kipipálnom a kitűzött célok közül , és mi az, amit nem.

☓ A várólista csökkentés sajnos nem volt sikeres idén sem, a 12-ből mindösszesen 7 könyvet sikerült elolvasnom, nem annyira lelkesedés, mint inkább időhiányból adódóan.

✔ A Goodreads  challenge-ben idén drasztikusan levittem a számot, és ez be is jött, és nem csak azért, mert sikerült elérnem a kitűzött cél, hanem azért, mert a kellemes tempó mellett volt lehetőségem valóban élvezni is a könyveket, és a minőség nem ment a mennyiség rovására. 
Eredetileg a 35 könyvet lőttem be magamnak, de viszonylag hamar kiderült, hogy ezt lazán fogom tudni teljesíteni, így felemeltem 40-re. A nyár viszont annyira jól sikerült olvasás szempontjából (hála a két readathonnak is, amin részt vettem), hogy a módosított darabszámot is simán túlszárnyaltam, eddig 53 könyvet olvastam, és még 1 tuti jön hozzá idén.

☓ A sorozatfolytatásos kihívásom sem sikerült sajnos, csak 10 sorozatot folytattam a 18 helyett, aminek az az oka, hogy a folytatások helyett sok újat kezdtem... De sebaj, majd egyszer...

✔ A to-read listámon lévő tételek számát 280-ra szerettem volna levinni, és ez legnagyobb örömömre sikerült is, ugyanis jelenleg 276-on állok. Nyilván, ez megint nem lesz hosszú életű állapot, ugyanis év végén rákerülnek az alternatív listán lévő könyvek is, amik megint csak megemelik majd ezt a számot.

Az Absztrakttal közös Egy régi és egy új kihívástól féltem egy kicsit év elején, nem voltam benne biztos, hogy meglesz, de sikerült, bár minkét passzolási lehetőségemet el kellett használni hozzá. Ennyi azonban belefért.


☓ A szintén Absztrakttal közös kihívásunkon, melyben kijelölünk egymásnak 6 regény, amik közül hármat kell elolvasni, megint csak nem jutottam egyről a kettőre. Egy regény elolvastam, a másodikat félbehagytam, a harmadikat pedig el sem kezdtem.
Sophie Kinsella: Mini Shopaholic
Jay Kristoff: Nevernight félbehagyva
Jennifer Lopez: True Love
George R. R. Martin: Kardok vihara ✔
Ellen Hopkins: Traffick
J. R. Ward: The Chosen

☓ A popsugar 40-es challengéből 20-25 pontot akartam kihúzni, de végül talán olyan 15 körüli szemponthoz sikerült csak olvasnom. Bevallom, ezt teljesen elhanyagoltam az év folyamán, és ez meg is látszik a végeredményen.

Forrás:.shopellesstudio.com

Célok a 2019-es évre
  • Elsőként, természetesen ismét megpróbálkozom a Várólista csökkentéssel, mert csakazértis. Nem hagyom magam, hisz egyszer már sikerült, tehát nem lehetetlenség. (igen, ezzel csak magamat nyugtatom...)
  • A Goodreads challenge-en idén  elsőre megcélzom a 40-es számot, az idén is bevált és kényelmesen teljesíthető.
  • A sorozatfolytatásos kihíváson is ott a helyem természetesen, jelöltek vannak bőven, csak el is kell jutnom addig, hogy elolvasom őket. Vár 18 folytatás!
  • A gr-en a to-read listámat 2019-ben szeretném 270-re levinni. Annál nem gondolom, hogy több menne, tekintve, hogy év közben is egy csomó olyan könyvet olvastam, ami nem volt a listán, így nem is csökkentette a könyvek számát.
  • Marad az Egy új + egy régi olvasmány is, bár ezúttal egyedül maradtam, mert Absztrakt nem tart velem, kihagy egy évet. Ettől függetlenül lendületem töretlen.
  • Az egymásnak olvasmányt kijelölős dolog is marad, már meg is kaptam Absztrakttól a listát, amiből választhatok hármat:

Taylor Jenkins Reid: The 7 Husbands of Evelyn Hugo
Nadia Cohen: Jennifer Lawrence
Sarah Crossen: Moonrise
Karen Marie Moning: Bloodfever
J. A. Redmerski: The Swan & the Jackal
George R. R. Martin: Varjak lakomája

  • Új dolog, hogy szeretnék minimum 40 angol nyelvű könyvet elolvasni, már csak a szinten tartás végett is. Szerintem nem lesz vele gond, már csak az idei számokat elnézve.
  • Másik új dolog, hogy minimum 5 könyvet olvassak el, amit magyar szerző írt. Ebben már van kihívás, de nem mission impossible.
  • Végül pedig idén is megnéztem a Popsugar Challenget, de nem adok meg számot, hogy hány pontot szeretnék kipipálni, sikerül, amennyi sikerül. Inkább csak a választáshoz ad segítséget a lista.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)