figyelmeztetés

A leírások olyan dolgokat is tartalmazhatnak, amik előrevetítik a könyvek történetének alakulását. Próbáltam minél kevesebb konkrétumot elárulni, de nem mindig sikerült, úgyhogy óvatosan olvassa, aki nem akarja előre tudni mi történik a könyvben.


2011. május 28., szombat

Kezdő Író Kerestetik

Gigi a blogján útjára indított egy kezdeményezést, melynek lényege, hogy kezdő írók műveiről ír kritikát, legyen szó blogregényről vagy teljes kiadásra váró regényről. Részleteket ezen a linken olvashattok.

2011. május 25., szerda

Irigység felsőfokon

Az évnek ebben az időszakában nem szeretek a külföldi könyves bloggerek blogjain bóklászni, mert csak fájdítom a szívem. Hogy miért? Mert ilyen tájt zajlik a könyves berkekben az egyik legnagyobbnak számító esemény New Yorkban, mégpedig a Book Expo America.

2011. május 14., szombat

Murakami Haruki: Norvég erdő

A Beatles Norvég erdő című legendás dala Toruban felidézi az első szerelem emlékét, azt az időszakot, amikor beleszeret elvesztett barátja szerelmébe, Naokóba. Egyszeriben visszacsöppen a húsz évvel korábbi Tokióban töltött diákéveibe, abba az életbe, amelyet viharos barátságok, szeszélyes fellángolások és szakítások, alkalmi szeretkezések, érzelmi zűrzavarok, veszteségek és beteljesületlen vágyakozások tettek emlékezetessé. Újraéli a találkozást a szókimondó, öntörvényű lánnyal, Midorival is, aki a felnőtté válás határán arra késztette, hogy válasszon múlt és jövő között. Könnyednek tűnő, rafinált történetében Murakami megidézi az 1960-as évek diáklázadásainak hangulatát, a szabad szerelem, a nagy ivászatok, az élvezetek kamaszos, provokatív hajszolásának popzenés világát. Ám a felszín alatt leheletfinom érzékenységgel ír életről, halálról, és a felnőtté válás mélypontjai és magaslatai közt hányódó fiatalság sebezhetőségéről.

Ez volt a 2. könyv, amit a  Várólistacsökkentés keretében olvastam.
Egy időben mindenhol Murakami könyveibe botlottam, interneten, blogokon, könyvesboltokban, úgyhogy elhatároztam, hogy egyszer én is elolvasok tőle egy regény, ha már ennyiszer az utamba akadt.

2011. május 7., szombat

Kelley Armstrong: Exit strategy (Nadia Stafford 1)

A törzsvendégek Nadia szállójában, nem kérdezik mit is csinál  a tulajdonos a holt szezonban. És ezt nagyon helyesen teszik. Ha megmondaná nekik, meg kellene hogy ölje őket. Ő egy maffia család bérgyilkosa. Vagány és önálló. Nadia senkinek nem tartozik magyarázattal.Persze ez nem azt jelenti, hogy mindig egyedül dolgozik. Az egyik régi kapcsolata beszervezte őt egy kegyetlen sorozatgyilkos utáni vadászatba, ami felborítja a rendet az országban. A merénylő túlzottan gyakorlott ahhoz, hogy amatőr legyen, és a precíz gyilkosságok túl közel hozzák az FBI-t a bérgyilkos közösséghez. 
Ahhoz, hogy pontot tudjanak tenni az ügy végére Nadianak üldözőből üldözötté kell válnia, ahogy sorra vesz minden trükköt, amivel elkaphatják a gyilkost. Mielőtt a gyilkos kapja el őt...
(A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!)

Az írónő YA sorozata után mindenképpen bele akartam kóstolni az általa teremtett felnőtt világ hangulatába is. Azért esett erre a sorozatra a választásom, mert rövidebb, mint a másik sorozata, a Women of the Otherworld, ami ezzel ellentétben 12 részes, meg ideje volt már belekóstolnom a bérgyilkosok világába is egy picit.